Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní tabule ve výuce fyziky
VORTEL, Antonín
Cílem této práce je přiblížit význam užití interaktivních tabulí ve výuce fyziky, porovnání interaktivních tabulí na českém trhu a porovnání vhodného softwaru pro výuku fyziky na interaktivní tabuli, obeznámit s historií interaktivní tabule a poukázat na klady či zápory její implementace do výuky fyziky. V neposlední řadě vytvořit elektronický obsah použitelný při výuce fyziky na interaktivní tabuli a jeho ověření v praxi.
Využití fotografických kolekcí listů ve výuce morfologie rostlin
MAJEROVÁ, Martina
Tato diplomová práce navrhuje moderní možnost výuky morfologie listu na základní škole. Obsahuje výzkum, který navazuje na bakalářskou práci List jako orgán vyšších rostlin sestavení fotografické kolekce listů. Teoretická část obsahuje rozbor cílů a trendů současného vzdělávání a výukových metod, také shrnuje propojení výuky morfologie listu s rámcovým vzdělávacím programem. Praktická část obsahuje interaktivní výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování zaměřený na výuku morfologie listu. Výzkum v této práci srovnává kvalitu znalostí žáků učených podle sestaveného programu a žáků učených klasickým způsobem.
Komparace učebnic fyziky pro základní školy
MAZANEC, Radim
Diplomová práce se zabývá komparací učebnic fyziky na základních školách. Cílem této diplomové práce je zjištění zastoupení jednotlivých sad učebnic na základních školách v Jihočeském kraji, vytvoření a ověření vlastního návrhu pojetí výuky vybraného tematického celku Jednoduché stroje. Tato práce je určena především pro vyučující jako pomůcka pro zvýšení efektivity výuky, pro podporu představivosti a zvýšení zájmu o fyziku u žáků. Pro tyto potřeby byl vytvořen návrh pojetí výuky tematického celku Jednoduché stroje formou interaktivní prezentace, jehož přínos a efektivita byla prakticky ověřena přímo ve výuce fyziky na několika vybraných základních školách. Ověření přínosu bylo zjištěno pomocí vytvořeného didaktického testu. Tyto testy byly následně vyhodnoceny a výsledky zpracovány v závěru této práce.
Využití počítače na prvním stupni ZŠ při výuce tématu Přirozená čísla do 1000.
SELUCKÁ, Eva
Má diplomová práce je zaměřená především na pracovní listy vytvořené v programu SMART Notebook 10, určené pro 3. ročník základní školy. V úvodu se zabývám didaktickou složkou vybraného učiva použitého v mnou vytvořeném materiálu. Dále porovnávám dostupné učebnice, které se vztahují k tématu matematiky ve třetí třídě základní školy. Hlavní část obsahuje metodickou příručku pro uživatele pracovních listů vytvořených v programu SMART Notebook 10. Zaměřuje se zejména na ovládání, využití a správný postup vypracování jednotlivých úloh. V závěru své práce shrnuji závěry z hodin a hodnotím své zkušenosti získané odučením vybraných pracovních listů na základní škole.
Využití interaktivní tabule ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
KAZDOVÁ, Lenka
Anotace Bakalářská práce rozebírá problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení formou interaktivní tabule. První část práce popisuje speciální vzdělávání ? zásady, cíle speciálního vzdělávání a organizaci tohoto vzdělávání. Druhá část je zaměřena na vymezení pojmu mentální retardace, popisuje specifické a hyperkinetické poruchy učení. Ve třetí části jsou popsány specifikace interaktivní tabule včetně interaktivních výukových systémů. Čtvrtá část se zabývá zásady tvorby výukové prezentace, organizačními formami, didaktickými prostředky a výukovými metodami. Hlavní část práce se zaměřuje na popis tvorby prezentací vytvořených v programu Smart Notebook, určené pro interaktivní tabule a pilotní ověřování efektivity takto vytvořených prezentací formou dotazníkového šetření.
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.
Interaktivní výuka tématu kvadratické rovnice, nerovnice a kvadratické funkce na SOŠ
BABKOVÁ, Monika
Ve své diplomové práci se zabývám kvadratickou rovnicí, nerovnicí a kvadratickou funkcí a jejich výukou s využitím počítače a interaktivní tabule. Vlastní práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám motivací k učení, konstruktivizmem, hodnocením výukových materiálů a interaktivitou ve školním prostředí. Uvádím závěry z vyučovacích hodin, v nichž jsem vyzkoušela připravené pracovní listy se studenty SOŠ. Praktická část obsahuje připravené pracovní listy pro výuku s interaktivní tabulí v hodinách matematiky, které jsem vyzkoušela v praxi na SOŠ ve Strakonicích. Annotation
Použití kalkulačky na interaktivní tabuli ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
HÖLZLOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou použití kalkulačky jako učební pomůcky ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ, a jejím přínosem pro rozvoj matematického myšlení a budování číselných pojmů. Součástí diplomové práce je sborník aktivit vytvořený pro aplikaci Kalkulačka na interaktivní tabuli. Obsahuje zajímavé úlohy na objevování světa čísel a početních operací. Sborník je určen pro učitele, kteří chtějí žákům zpestřit výuku matematiky.
Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně ZŠ na příkladu učiva "Země ve vesmíru"
STANĚK, Michal
Hlavním cílem mé diplomové práce je vytvoření návrhu vlastního učebního materiálu k výuce tématu "Země ve vesmíru" v rámci zeměpisu na 2. stupni ZŠ, který zahrnuje nejen pracovní učebnici pro žáky, ale také metodickou příručku pro učitele a další výstupy využitelné na interaktivní tabuli. Samotný učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Součástí teoretické části práce je zhodnocení významu a postavení učiva v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitola je věnována didaktické analýze aktuálních učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ, které obsahují toto učivo. Diplomová práce obsahuje rovněž přehled vybraných moderních prvků ve výuce zeměpisu.
Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ
MATĚJŮ, Petr
Diplomová práce "Videosekvence a jejich využití při výuce fyziky na ZŠ" poskytuje základní orientaci v problematice použití audiovizuální techniky v prostředí základní školy, se zaměřením na začlenění videozáznamů do výuky fyziky na druhém stupni. Popisuje možnosti využití zdrojů videosekvencí na internetu i návod na jejich úpravu a na vlastní tvorbu. Práce se opírá i o zkušenosti z praktické činnosti - začlenění konkrétních videosekvencí do dvou vybraných témat ve výuce fyziky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.