Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 419 záznamů.  začátekpředchozí336 - 345dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Podpora EU při zavádění nových metod vzdělávání v MŠ a SPC v Jihlavě (projekt Evropské trendy ve vzdělávání I.)
STECULOVÁ, Mária
Práce se zabývá problematikou využívání speciálně pedagogických alternativních metod ve vzdělávání, které současně můžeme považovat za trendy v předškolním vzdělávání. V teoretické části jsou uvedeny jednotlivé terapie a jejich stručný odborný popis. Tyto terapie byly stěžejní v projektu, který byl realizován v MŠ a SPC na Demlově ulici v Jihlavě. Praktická část práce vychází z kvalitativního výzkumu zaměřeného na zjištění efektivity projektu. Záměrem bylo zjistit, jak oslovené cílové skupiny (rodiče, pedagogové a terapeuti) vnímají význam terapií nabízených prostřednictvím projektu "Evropské trendy ve vzdělávání". Odpovědi respondentů v závěru dotazníkového šetření podpírají názor, že využívání alternativních metod či jejich prvků v předškolním vzdělávání je prospěšné a efektivní a děti se speciálně vzdělávacími potřebami pomocí nich dosahují lepších výsledků.
Fyzioterapeutické postupy u pacientů s revmatoidní artritidou s maximem obtíží v oblasti kloubů ruky
LEDVINOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapeutické postupy u pacientů s revmatoidní artritidou, kteří mají maximální obtíže v oblasti kloubů ruky. Revmatoidní artritida je chronické zánětlivé kloubní onemocnění, které má ve většině případů vleklý průběh a u pacientů může vést ke vzniku kloubních deformit. To jim činí problémy s manipulací, tudíž i při zvládání běžných denních aktivit. Tato choroba tedy způsobuje jak fyzické postižení pacienta, tak i značným způsobem naruší jeho sociální i psychický život. V teoretické části práce jsem stručně nastínila funkční anatomii a kineziologii horní končetiny a pletence lopatky. Dále je podrobně popsána revmatoidní artritida, definice onemocnění, její příčiny a výskyt, klinický obraz, laboratorní a RTG vyšetření, diferenciální a funkční diagnostika, a všechny možnosti terapie. V závěru teoretické části je uvedena prognóza nemoci a praktické problémy při péči o pacienta s revmatoidní artritidou. Cílem práce je zmapovat možnosti fyzioterapie u pacientů s revmatoidní artritidou a použití fyzioterapeutických postupů a metod u konkrétních pacientů s touto nemocí. Pro praktickou část bakalářské práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, kterého se zúčastnili tři pacienti, léčeni v Bertiných lázních v Třeboni. Terapie byla zahájena vstupním kineziologickým rozborem, včetně specifických vyšetření jako je vyšetření kloubní vůle u drobných kloubů rukou, vyšetření úchopu, palpační vyšetření svalového tonusu na svalech horních končetin a goniometrické vyšetření kloubů horních končetin. Dále následovalo devět individuálních terapií, kde jsme se věnovali především kloubům horní končetiny. Na posledním sezení byl proveden výstupní kineziologický rozbor a pacienti byli poučeni o nutnosti dodržování režimových opatření. Na závěr mi sdělili své subjektivní pocity z průběhu terapie a celkového balneoterapeutického pobytu. Výsledky léčby byly zaznamenány vždy u jednotlivých kazuistik. Bakalářská práce může sloužit jako výukový materiál pro studenty zdravotnických oborů, pro laickou veřejnost pro zlepšení informovanosti o revmatoidní artritidě a v neposlední řadě i pro samotné nemocné či jejich rodiny.
Využití zoorehabilitace v rozvoji předškolních dětí v prostředí mateřské školy
PEKHARTOVÁ, Petra
Bakalářská práce pojednává o možnostech využití canisterapie v mateřské škole. Je rozdělena do dvou částí. Teoretická část nám vymezuje pojmy zoorehabilitace a canisterapie a nahlíží na vývoj dítěte v předškolním věku. V Mateřských školách jsou v dnešní době stále častěji integrovány děti se speciálními vzdělávacími potřebami a metoda canisterapie by mohla být, kromě i možných pozitivních účinků terapie, vhodným mostem ke společnému sblížení dětí se speciálními vzdělávacími potřebami s dětmi zdravými. Praxe nám poodhalí, zda jsou rodiče, ale i paní učitelky nakloněny této nové intervenci v podobě terapie se zvířaty.
Koordinovaná péče o děti s dětskou mozkovou obrnou v Českých Budějovicích
KOLESÁROVÁ, Petra
Téma této bakalářské práce je: ,,Koordinovaná péče o děti s dětskou mozkovou obrnou v Českých Budějovicích." Bakalářská práce má dvě části, v první teoretické části se budu zabývat dětskou mozkovou obrnou, jakožto kombinovaným postižením a možnostmi následné terapie jedinců s touto diagnózou. Dále zde vyzdvihnu důležitost a nezastupitelnost uceleného systému rehabilitace, jakožto prostředku koordinované péče. Na teoretickou část plynule navazuje část praktická, ve které se budu zabývat realizací koordinované péče v rámci Českých Budějovic. Cílem této práce je zjistit jaký je současný stav koordinované péče o děti s dětskou mozkovou obrnou v Českých Budějovicích. Pro naplnění tohoto cíle byla stanovena hlavní výzkumná otázka, která byla pro účely této práce stanovena takto: ,,Jak se v Českých Budějovicích realizuje komplexní koordinovaná péče o děti s dětskou mozkovou obrnou?" Pro účely této práce byly ještě stanoveny dvě dílčí doplňující podotázky, jejichž důležitost vyplynula z výzkumné části této práce. Dílčí podotázky byly stanoveny takto: ,,Jak rodiče dětí s DMO vnímají informace, které jim podali odborníci ohledně léčebné terapie dětí?" ,,Jak rodiče dětí s DMO hodnotí koordinovanou péči v rámci Českých Budějovic a jak vnímají spolupráci mezi odborníky?" Součástí druhé, praktické části byla realizace výzkumu pomocí kvalitativních metod. Výzkum byl realizován na základě polo-standardizovaného hloubkového rozhovoru s rodiči dětí s dětskou mozkovou obrnou. Dítě bylo pro potřeby tohoto výzkumu definováno jako jedinec od 1 roku do 15 let věku (včetně). S ohledem na potřebu získat validní informace byla metoda polo-standardizovaného rozhovoru doplněna o analýzu odborné dokumentace konkrétních dětí. Jako výzkumný soubor byli náhodně vybráni rodiče dětí s již diagnostikovanou dětskou mozkovou obrnou. Rodiče byli požádáni o spolupráci pomocí ,,žádostí", které byly rozmístěny do různých středisek, center a zařízení v rámci Českých Budějovic. Výsledkem této práce jsou kazuistiky jednotlivých dětí, na jejichž podkladě bylo vytvořeno schéma realizace koordinované péče o děti s dětskou mozkovou obrnou v rámci Českých Budějovic. Koordinovaná péče je podle výzkumu v Českých Budějovicích realizována jednak ,,volně", což znamená, že není řízena žádným zařízením (institucí) a dále v institucích, centrech či zařízeních, která jsou zřízena právě za účelem poskytování služeb ve smyslu uceleného systému rehabilitace. Všechny zkoumané děti jsou momentálně v péči centra Arpida, přestože toto centrum není v Českých Budějovicích jediným centrem, které se zaměřuje na komplexní koordinovanou péči o jedince s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením. Z toho výsledku můžeme vyvozovat, že je toto centrum v Českých Budějovicích rodiči s dětmi s dětskou mozkovou obrnou vyhledávaným a často navštěvovaným zařízením. Součástí výsledků této práce je také hodnocení koordinované péče v rámci Českých Budějovic. V závěru práce chci poukázat na celkový význam a nezastupitelnost koordinovaná péče v péči o jedince s dětskou mozkovou obrnou. Koordinovaná péče těmto jedincům umožňuje rozvoj ve všech oblastech a to v maximální možné míře. Vždy však záleží na konkrétním jedinci, na typu a stupni postižení a řadě dalších faktorů, které ve výsledku ovlivní to, zda a do jaké míry se daný jedinec bude v určitých oblastech vyvíjet. Každý jedinec má dány určité možnosti a limity, které bohužel neumí odstranit ani ta nejkoordinovanější péče všech odborníků. Bezesporu však můžeme koordinovanou péči považovat za pomyslný ,,ukazatel" který vede jedince s dětskou mozkovou obrnou po té ,,správné cestě".
Možnosti ovlivnění hypermobility dětí staršího školního věku
KRBEČEK, Jindřich
Jako základ mé bakalářské práce jsem si vybral výzkum problematiky funkční poruchy pohybového aparátu, konkrétně zaměřený na vrozenou hypermobilitu dětí staršího školního věku, se zaměřením na ramenní a loketní kloub. Hypermobilita je onemocnění pohybového aparátu, které způsobuje nadměrnou laxicitu pojivové tkáně, díky které se klouby dostávají do extrémních poloh. To může způsobit poškození nejen kloubní chrupavky, nýbrž celého kloubu včetně okolních tkání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Vliv muzikoterapie na poruchy spánku
PADERTOVÁ, Kamila
Předmětem mé bakalářské práce je zjištění vlivu muzikoterapie na poruchy spánku. Práce ověřuje, zda by tato metoda mohla být přínosem pro pacienty, kteří se s touto problematikou obracejí na lékaře. V teoretické části vycházím z poznatků o celkovém vlivu hudby na psychiku člověka. V praktické části se zaměřuji na vlastní experimentální šetření související s aplikací muzikoterapeutického programu. Výzkumem dokazuji, že relaxace, meditace a individuální přístup jsou účinné psychoterapeutické prostředky, kterými přispěji k navození naprosté duševní rovnováhy člověka a zlepšení kvality spánku
Rozdíly ve vnímání relaxační hudby s fonoterapeutickými prvky u různých věkových kategorií
MIKEŠOVÁ, Iveta
Předkládaná práce se zabývá problematikou muzikoterapie. Především se soustředí na relaxační hudbu a její techniky včetně metody pomocí fonoterapie. Teoretická část je zaměřená na obecný popis muzikoterapie, její význam, dělení a historii. Ve druhé kapitole seznamuje s relaxací a různými relaxačními technikami. Ve třetí kapitole s fonoterapií, jejím významem a osobnostmi, kteří se touto problematikou zabývají. V praktické části jsem se věnovala vlastnímu experimentálnímu výzkumu aplikovanému na 60 recipientů rozdělených do tří skupin v závislosti na věkové kategorii. Analyzovala jsem rozdíly účinků výzkumné terapie na recipienty a její průběh. Stanovila jsem celkem dvě hypotézy, které byly na základě zjištěných dat více rozebrány. Po zkušenostech s terapií u jednotlivých klientů jsem sestavila návrh na muziko-fonoterapeutický receptivní program u vybrané věkové kategorie.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Patologické hráčství a regulace hazardu v Klatovech
KUNEŠ, Martin
Bakalářská práce "Patologické hráčství a regulace hazardu v Klatovech" je zaměřena na patologické hráčství a regulaci hazardu. Práce popisuje příčiny, charakteristiky, rizikové skupiny, typologie, léčbu, dopady, prevenci patologického hráčství. Součástí práce je výzkum, ve kterém bylo zjišťováno, jaký postoj mají obyvatelé Klatov k patologickému hráčství a k regulaci hazardních her v Klatovech.
Odborné podklady pro legislativní zajištění úrazového pojištění
Janoušek, Vladimír ; Kučina, Pavel ; Paleček, Miloš
Zpracování odborných podkladů pro vládní návrh o úrazovém pojištění a vymezení principů prováděcích právních předpisů k zákonu o úrazovém pojištění.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 419 záznamů.   začátekpředchozí336 - 345dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.