Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané problémy optimalizace pražské tramvajové sítě
Benešová, Magdaléna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Matoušková, Aneta (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na městkou hromadnou dopravu, konkrétně pak na tramvajovou síť v Praze. V první části práce je představena doprava, především pak ta osobní, její dopravní cesty a dopravní prostředky. V další části je popsána praţská tramvajová síť, její historie od počátku prvních tramvajových tratí aţ po současnost, která je podrobně rozvedena na jednotlivé tramvajové linky, které jsou nyní v provozu. Dále se představuje také přepravní průzkum praţské integrované dopravy z roku 2016. Tyto informace jsou po té vyuţitý pro dva nové návrhy řešení praţské tramvajové sítě. První návrh představuje linkové vedení s pomocí minimálního mnoţství linek a druhý návrh představuje linkové vedení se směrovou nabídkou. Závěrem jsou obě varianty linkového vedení zhodnoceny.
Možnosti tramvajového spojení Suchdol - Bohnice
Nádvorník, Petr ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Kratinová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje možnostem vedení tramvajové trati mezi pražskými městskými částmi Suchdol a Bohnice. Jsou shrnuty základní poznatky o městské hromadné dopravě obecně a v Praze, probrány organizace systému Pražské integrované dopravy a jeho financování. Praktická část se zabývá konkrétním návrhem tramvajové trati spojující Suchdol a Bohnice za využití již navržených tratí Kobylisy - Bohnice a Nádraží Podbaba - Suchdol. Dále je přidáno propojení blízké oblasti Troja. Na základě dat o současném autobusovém provozu jsou navrženy nové tramvajové linky obsluhující tyto oblasti. V konečné fázi je návrh doplněn novými parkovišti P+R a možností jejich využití.
Výpočtové modelování hluku vyzařovaného tramvajovým kolem při průjezdu zatáčkou
Motyka, Jakub ; Fiedler, Robert (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje výpočtovému modelování jevu pískání tramvajových kol při průjezdu oblouky o malém poloměru. Přítomnost příčného prokluzu v kontaktu mezi kolem a kolejnicí spolu s jevem prokluz-ulpění (slip-stick) vede k samobuzenému kmitání kola, což má za následek vyzařování nepříjemného pískavého zvuku. Byly vytvořeny dva MKP modely řešené ve frekvenční oblasti. První model je založen na předepnuté modální analýze. Vzhledem k tomu, že matice tuhosti soustavy je nesymetrická, mohou se vyskytnout nestabilní vlastní čísla. Předpokládá se, že samobuzené kmity kola se vyskytnou na frekvencích odpovídajících těmto vlastním číslům. Druhý model využívá odezvu na buzení harmonickou silou (harmonickou analýzu). Kolo je buzeno silou v kontaktu ve směru příčného prokluzu. Kontaktní síla je získána externě pomocí jednoduchého analytického modelu řešeného v časové oblasti. Výsledky získané v harmonické analýze jsou dále použity pro výpočet hluku vyzařovaného kolem.
Výpočtové modelováni komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou
Burian, Josef ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním komplexních vlastních frekvencí tramvajového kola při průjezdu zatáčkou. Cílem bylo nalezení nestabilních tvarů kola, analýza vlivu parametrů na nestabilní tvary a výpočet vibrací na povrchu kola pro výpočtové modelování vyzařování hluku do okolí.
Design tramvaje
Blaha, Tomáš ; Surman, Martin (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem autonomní tramvaje, která je součástí integrované systému adaptivního řízení městské dopravy. Součástí práce je zpracování rešerší, které se zabývají historií a současnou produkcí tramvají z pohledu designu, technických řešení a možností budoucího vývoje. Druhá část práce obsahuje samotné řešení a návrh tramvaje včetně navržení rozložení interiéru, barevného a grafického řešení s ohledem na technické řešení a ergonomické požadavky.
Přestupní uzel Brno - Merhautova
Krejčí, Petr ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem přestavby křižovatky ulic Merhautova a Provazníkova v Brně, aby zde vznikl komfortní přestupní uzel mezi všemi projíždějícími linkami. Přestavba křižovatky zahrnuje návrh nové tramvajové zastávky a úpravu chodeckých tras umožňujících snadný přestup mezi okružními linkami trolejbusů a tramvají.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Analýza zpomalování tramvají a vyhodnocení jeho účinků na stojící cestující
Skupová, Dagmar ; Fleissig,, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na měření brzdného zpomalení tramvaje a zjištění jeho vlivu na stojící cestující. Práce sestává ze tří částí. První část je teoretická a zabývá se brzdovým systémem tramvaje. Druhá, experimentální část, popisuje způsob praktického měření brzdného zpomalení a třetí část práce je venována diskuzi nad naměřenými hodnotami brzdných zpomalení. Cílem diplomové práce je určit mezní hodnotu zpomalení, kdy stojící cestující udrží stabilitu.
Design tramvaje
Řihánek, Šimon ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh designu nízkopodlažní tramvaje, určené převážně pro vnitroměstské použití. Součástí práce je stručné shrnutí historického vývoje, zanalyzování současných trendů na poli designu tramvají a analýza používaných technických řešení. Hlavní část je věnována samotnému procesu návrhu, jehož výsledkem je tvarové a grafické řešení exteriéru a uspořádání interiéru při současném respektování konstrukčních a ergonomických požadavků ve vztahu k cestujícím i řidiči vozidla.
Vývoj pískovacích jednotek pro kolejová vozidla
Matečka, Martin ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nových pískovacích jednotek pro daný typ kolejového vozidla. Pískování v kolejové dopravě je aplikace nejčastěji křemičitého písku do kontaktu kola a kolejnice. Díky své spolehlivosti se jedná o stále nejpoužívanější způsob odstraňování kontaminantů a zvyšování adheze ve zmíněném kontaktu. Pískovací zařízení byla vyvíjena ve spolupráci s firmou, která se zabývá výrobou zařízení pro kolejovou dopravu. Nejdůležitější částí pískovacího zařízení je dávkovač písku. Dávkovače byly vyvíjeny experimentálně na zkušebně pískovacích zařízení zadavatelské společnosti. Byly testovány jak pro podmínky využití na lokomotivě vlaku, tak pro podmínky tramvají a lehkých kolejových vozidel. Dále byly navrženy zásobníky písku pro konkrétní typ kolejového vozidla a nový typ výsypné trubice, která usměrňuje písek přesně do kontaktu kola a kolejnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.