Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 345 záznamů.  začátekpředchozí324 - 333dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost učitelky mateřské školy a její profesní růst
KOHOUTOVÁ, Naděžda
Osobnost učitelky mateřské školy ovlivňuje kvalitu vzdělávání. Záměrem bakalářské práce je poukázat na společenskou odpovědnost povolání učitelky mateřské školy v souvislosti s potřebou a nutností celoživotního profesního vzdělávání. Teoretická část se zabývá společenskou odpovědností vzdělávání. Vymezuje pojmy výchova a vzdělávání nejprve obecně, pak ve společenském pohledu. Seznamuje s významem a současným pojetím předškolní výchovy. Definuje také osobnostní a profesní kompetence učitelky mateřské školy. Praktická část je rozdělena na dvě části - mapuje nabídku vzdělávacích organizací a dotazníkovým šetřením zjišťuje potřeby učitelek ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Na základě porovnání stanoví doporučení pro organizace dalšího vzdělávání.
Příprava na zahájení školní docházky
PEKAŘOVÁ, Eva
V teoretické práci popíši pojetí primární školy, dále popíši zahájení školní docházky jako zlomovou událost a popíši dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie. V praktické části popíši, jak se připravují na zahájení školní docházky některé mateřské školy, s důrazem na spolupráci s rodiči a se základními školami. Použiji metodu dotazníku a rozhovoru.
Analýza dopadů nedostatku míst v mateřských školách na daňové příjmy ČR
Krejsová, Kateřina ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá dopady nedostatku míst v mateřských školách na daňové výnosy České republiky v důsledku snížení participace žen na trhu práce. Je popsána situace na pomyslném trhu mateřských škol, tj. strana nabídky tvořená mateřskými školami a strana poptávky, kterou tvoří děti ve věku 3-6 let a jejich rodiče. Prostřednictvím Cost benefit analýzy je ilustrováno porovnání nákladů vynaložených na vytvoření nových míst v mateřských školách s daňovými příjmy státu. Cost benefit analýza má v této práci za cíl potvrdit či vyvrátit hypotézu výhodnosti vytvoření nových míst v institucích předškolního vzdělávání (mateřských školách) v porovnání se souhrnem nedosažených daňových příjmů.
Organizační kultura v podmínkách předškolního vzdělávání
Žemličková, Helena ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Vláčil, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na organizační kulturu v podmínkách předškolního vzdělávání, konkrétně v mateřských školách. Pro předškolní vzdělávání jsou konkretizovány prvky organizační kultury a vlivy, které na organizační kulturu mateřské školy působí v rámci vnějšího a vnitřního prostředí školy. Organizační kultura je dále diagnostikována v konkrétní mateřské škole. Na základě diagnostiky lze konstatovat, že i v mateřské škole může vzniknout silná organizační kultura. Vzhledem k pozitivnímu hodnocení této mateřské školy je navíc naznačen i vztah mezi organizační kulturou, efektivností organizace a kvalitou poskytovaného vzdělávání. Diplomová práce vypracovává doporučení pro tuto konkrétní mateřskou školu, která jsou zaměřena především na komunikaci a informovanost, i pro zřizovatele veřejných mateřských škol. Ve veřejných mateřských školách by z tohoto hlediska nemělo být argumentováno nedostatkem finančních prostředků, ale naopak by měly být využity možnosti, které silná organizační kultura nabízí.
Možnosti a limity předškolní výuky francouzského jazyka na příkladu mezinárodní školky Modré nebe
VESELÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zabývá předškolní výukou francouzského jazyka, jejími možnostmi a limity. Na problematiku je nahlíženo z psychologického hlediska a východiskem je duševní vývoj dítěte. Hlavním cílem je zjistit, zda je možné francouzský jazyk v předškolním věku vyučovat a pokud ano, jakým způsobem a s jakým výsledkem. Bádání probíhalo ve dvou mateřských školách, pro které autorka připravila a s rodilým mluvčím uskutečnila výuku francouzštiny. Závěrečné vyhodnocení vyplývá z této osobní zkušenosti autorky.
Porovnání předškolní výchovy v zemích Evropské Unie: Česká republika a Rumunsko
KLEPÁČKOVÁ, Alina
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá vzdělávacím systémem dvou evropských zemí. Nejdříve je stručně představeno Rumunsko a pak se zde souhrnně zabýváme jeho vzdělávací politikou. V další kapitole je stejným způsobem prezentován vzdělávacím systém České republiky, konkrétně historický vývoj školství v českých zemích a současný vzdělávací systém. Dalším úsekem teoretické části je předškolní instituce v České republice a Rumunsku. V obou zemích je popisován historický vývoj, jak popisnými informacemi, tak grafy a tabulkami. Po historickém vývoji předškolního zařízení je zde vysvětlen současný stav předškolních institucí v České republice a v Rumunsku. Pro praktickou část bakalářské práce jsou zde vybrány dvě konkrétní existující mateřské školy. První mateřská škola v Sulejovicích na území České republiky a druhá v Rumunsku na Svaté Heleně (Sfanta Elena).
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.
Možnosti ovlivňování přirozeného vývoje řeči v logopedické třídě MŠ
HALOVÁ, Eva
Ve své bakalářské práci se zabývám možnostmi ovlivňování přirozeného vývoje řeči u dětí v logopedické třídě mateřské školy pro sluchově postižené. Charakterizuji současné vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami, hlavně se zaměřuji na vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části definuji narušenou komunikační schopnost, její klasifikaci a možnosti edukace dětí s narušenou komunikační schopností. Součástí praktické části jsou kazuistiky dětí s narušenou komunikační schopností, jejich posun v rámci pobytu ve třídě s logopedickou náplní a metody práce podle IVP, které jsou k tomu využívány.
Využití hry na klavír v mateřské škole
PŘIBYLOVÁ, Kristýna
Cílem této bakalářské práce je potvrdit smysluplnost a možnost všestranného využití hry na klavír v mateřské škole a její význam pro utváření vztahu k hudbě. Poskytnout inspiraci učitelkám mateřských škol k využití hry na klavír. Obsahem teoretické části je charakteristika současného předškolního vzdělávání, postavení hudební výchovy v integrovaném vzdělávání, využití hry na klavír v pěveckých, poslechových, instrumentálních, pohybových činnostech, hra na klavír jako motivace. V praktické části je vytvořena nabídka různorodých činností pro děti z mateřské školy s využitím hry na klavír, ověřena jejich využitelnost v praxi, písemně zaznamenána reakce dětí. Výzkumným šetřením je zjišťován vztah dětí k hudbě a hudebním nástrojům.
Masáže dětí v mateřské škole
JIŘINCOVÁ, Dagmar
Cílem práce je představit masážní techniky v mateřské škole jako cestu ke vzájemným kontaktům dětí a prosociálnímu přijetí spolužáků. Teoretická část práce popisuje masážní techniky, význam i rizika jejich užití v mateřské škole v souvislosti s fyzickým i sociálním vývojem předškolního dítěte. Praktická část poskytuje zásobník masážních technik, popisuje jejich použití v integrovaném vzdělávání v mateřské škole a jejich zařazení do tematického celku. Praktická část je doplněna o videozáznam práce s masážními technikami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 345 záznamů.   začátekpředchozí324 - 333dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.