Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Oblíbený učitel očima žáků základní školy
STRNADOVÁ, Karolína
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou oblíbenosti učitele. Ve své teoretické části přibližuje pojem učitel, dále poskytuje poznatky o osobnosti učitele z hlediska psychologie. Teoretická část zahrnuje rovněž kapitoly, věnující se typologii učitelů, pojmu kompetence učitele a přináší také představy úspěšného učitele, rady učitelům a výsledky výzkumů. Praktická část je založena na výzkumu, jež byl proveden prostřednictvím hloubkového rozhovoru.
Očekávání rodičů od učitele MŠ a realita
ŠÍMOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá rolemi a kompetencemi učitelů mateřské školy. Primárním zájmem této práce je porovnat pohled rodičů na kompetence a role učitele s názory učitelů v praxi. Teoretická část prezentuje některé definice kompetencí a rolí učitele a dítěte předškolního věku. Dále se věnuje popisu a srovnání pohledů jednotlivých autorů na role a kompetence učitele mateřské školy. Zabývá se též kompetencemi dětí předškolního věku v souvislosti se snahou učitele o jejich maximální rozvoj. Okrajově se též věnuje problematice vytvoření profesního standardu učitele v mateřské škole a v návaznosti na to i návrhu kariérního systému učitele. Praktická část uvádí výsledky smíšeného výzkumu, ve kterém bylo nejprve pomocí dotazníků mezi rodiči zjištěno očekávání rodičů na kompetence a role učitele mateřské školy. V další části výzkumu byly provedeny rozhovory s učiteli mateřské školy, při kterých byly diskutovány výsledky dotazníkového šetření a byly zjišťovány názory a postoje učitelů k těmto výsledkům.
Ideální učitel v pohledu žáků 2. stupně základních škol
ČIPEROVÁ, Věra
Diplomová práce je zaměřena na problematiku ideálního učitele a toho, jak jsou učitelé vnímáni svými žáky, jaké jsou rozdíly ve vnímání žáků v kontrastu s teoretickými předpoklady a případně také rozdíly z pohledů chlapců a dívek. Cílem diplomové práce je zjistit, jak si žáci základních škol představují ideálního učitele. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část se nejprve věnuje tomu, jaké jsou předpoklady pro práci pedagoga a následně sleduje jeho kompetence, které jsou pro jeho práci nezbytné a které by měly být základem toho, aby bylo možné hovořit o učiteli jako o ideálním. Teoretická východiska jsou určena pro následné srovnání se zjištěními uvedenými v praktické části. Výzkumná část prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve dvou vybraných základních školách, konkrétně na jejich druhém stupni. Dotazníkové šetření určuje názory žáků na ideálního učitele a na vlastnosti, které by takový ideální učitel měl zastupovat.
Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů
KURKOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Faktory oblíbenosti učitele u pubescentů" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je zmapovat faktory oblíbenosti učitele druhého stupně základní školy u pubescentů metodou dotazníku vlastní konstrukce. Teoretická část je zaměřena na učitele a období dospívání. V první části jsou vymezeny pojmy jako učitel, osobnost učitele, typologie a autorita učitele. Dále jsou blíže popsány pedagogické kompetence. Druhá část je převážně věnována charakteristice pubescenta z pohledu tělesného, emocionálního, kognitivního a sociálního vývoje. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumu. Jsou zde stanoveny cíle a předpoklady výzkumu. Dotazníkového šetření se zúčastnili žáci třech základních škol v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu jsou doplněny tabulkami a grafy. V závěru jsou ověřeny předpoklady a shrnuty získané poznatky o oblíbenosti učitele u pubescentů.
Specifika pedagogické činnosti a nároky na učitelky ve státních versus v soukromých mateřských školách
JAGEROVÁ, Tereza
Práce se zabývá specifiky pedagogické činnosti a nároky na učitelky ve státních a v soukromých mateřských školách. Teoretická část nastiňuje zkoumanou problematiku, počínaje vývojem mateřských škol u nás, včetně zařízení soukromých. Dále se zaměřuje na vztah mateřské školy a rodiny, na profesionalitu a kompetence pedagoga a jeho činnost ve státním a v soukromém zařízení. Praktická část je zpracována formou výzkumu v podobě dotazníkového šetření zaměřeného na pedagogy - charakterizuje výhody, problémy, či míru zátěže, plynoucí pro ně z jejich činnosti v daném zařízení.
Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence
DOLÍVKOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se vyvíjela cesta současně žijící učitelky mateřské školy, která svou pedagogickou prací příznivě ovlivňuje nejen činnost dětí, ale i pomáhá pedagogům v jejich práci naplňovat poslání učitelky mateřské školy. V teoretické části jsou definovány pojmy osobnost předškolního pedagoga, vlivy dědičnosti, výchovy a prostředí, které působily na kompetence pedagogů. Dále jsou popsány kompetence předškolních pedagogů, profesní identita učitele, profese učitele po roce 1989 a vzdělávání předškolních pedagogů. Praktická část mapuje cestu současně žijící učitelky mateřské školy od dětství po současnost. V rámci kvalitativního šetření byl veden rozhovor s učitelkou mateřské školy v Klatovech Mgr. Hanou Švejdovou, který je doplněný třemi dalšími rozhovory s lidmi z jejího okolí. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskuzi z v závěru bakalářské práce.
Kázeň ve výuce na střední odborné škole gastronomického zaměření
KUBATOVÁ, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kázně ve výuce na střední odborné škole s gastronomickým zaměřením. Cílovou skupinu tvoří učitelé a žáci Střední školy a Vyšší odborné školy cestovného ruchu v Českých Budějovicích. Práce je rozčleněna do teoretické a praktické části. V teoretické části jsou porovnávány různé pohledy odborníků na pojem kázeň ve vyučování, na kompetence a autoritu učitele. V praktické části jsou stanoveny cíle výzkumu, metody výzkumu a interpretace výsledků výzkumu. Výzkumnými předpoklady bylo, že žáci i učitelé mají na nekázeň ve vyučování shodný nebo podobný náhled, všeobecně jim nekázeň vadí. Tyto předpoklady se ve výsledcích potvrdily.
Kompetence v profesi učitele
ŠPAČEK, Vladimír
Formulace kompetencí v profesi učitele je zatím problémem, který není vyřešen. Zatím není dosaženo ani jednotného vymezení pojmu kompetencí jako takových. Je mnoho propracovaných studií o tom, co vše profesní kompetence učitele zahrnují, na základě čeho se dají rozvíjet, jak s nimi dále pracovat a prohlubovat je. Cílem práce je zjištění vlastností učitele, kompetencí očekávaných žáky u učitele, a prestižnost učitelské profese v očích žáků. V teoretické části práce je popsána profese učitele, její etapy, feminizace, prestiž, potřebnost a celkově české školství současnosti. Dále osobnost, její určování, rysy osobnosti, schopnosti a tvořivost a vlastnosti učitele. V poslední kapitole teoretické části jsou následně popsány kompetence učitele obecně, uvedeny nejčastěji zmiňovaná dělení profesních kompetencí v profesi učitele. Praktická část je zpracována pomocí dotazníkového šetření u žáků střední školy a vyšší školy. Dotazník bude zaměřen na zjištění prestiže učitelské profese z pohledu žáků, na vlastnosti, které by učitel měl/neměl mít. Dále jsou popsány upřednostňované kompetence učitele, které žáci preferují a které nikoliv.
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.