Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
‚Jiné světy' žen Jazzové sekce v období tzv. normalizace
Hynková, Martina ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Oates - Indruchová, Libora (oponent)
MARTINA HYNKOVÁ: ‚JINÉ SVĚTY' ŽEN JAZZOVÉ SEKCE V OBDOBÍ TZV. NORMALIZACE ABSTRAKT V diplomové práci se zabývám fenoménem Jazzová sekce, zájmovou organizací, která sdružovala na základě dobrovolnosti širokou jazzovou obec a aktivně působila v letech 1971 - 1986. Konkrétně si kladu za cíl rozkrýt proměnu a dynamiku činností a rolí členek Jazzové sekce, a to za pomoci zodpovězení výzkumné otázky: Jaké strategie pře/žití volily členky Jazzové sekce v období tzv. normalizace? Výzkumnou metodou se mi stala biografická metoda, kdy jsem uskutečnila a analyzovala šest rozhovorů s bývalými členkami Jazzové sekce, které jsem získala epizodickým narativním interview. Výzkumem jsem odkryla strategie pře/žití v období tzv. normalizace v podobě vstupu do společenství Jazzové sekce, vykonávanými činnostmi pro její fungování, výjezdy do zahraničí za kulturními událostmi, spojení s disentem a žití ve dvou světech. Vytvářené jiné světy členek Jazzové sekce se tak staly strategií pře/žití samy o sobě.
Rituály v alternativních mateřských školách
HRUBÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá využíváním rituálů v alternativních mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu rituál a jeho prospěšnost pro dítě předškolního věku. Dále je zde vymezen pojem alternativa a seznámení s programy alternativních mateřských škol. Praktická část obsahuje záznamy z průběhu dne v alternativních MŠ se zaměřením na rituály. Pro výzkum byla zvolena metoda přímého pozorování a rozhovory s učiteli z alternativních mateřských škol. Pro názornost je praktická část doplněna o texty rituálů posbíraných během výzkumu.
Okolo (AROUND)
Kostěnec, Tomáš ; Zet, Martin (oponent) ; Armutidisová, Irena (vedoucí práce)
4 kanalova videoinstalace s 4 kanalovym audiem; každá projekce representuje 1 rok mého života a obsahuje veškerá videa pořízené v té době. Průměrný počet videí v projekci je okolo 70. Celá instalace může být interpetována jako velká časová osa zachycující 4 roky meho života. Čtyři roky okolo mne.
Porovnání systému Octave a Matlab na úrovni základní matematiky
Zahradník, Radek ; Grepl, Robert (oponent) ; Krejčí, Petr (vedoucí práce)
Jak lidstvo stárne, tak se prohlubuje i poznání přírody, ve kterém žije. Bohužel na moderní problémy už lidský mozek jako takový nestačí a musíme si pomoci počítačem a moderními výpočetními metodami. Samotný počítač ovšem problém nevyřeší, k tomu je nutné adekvátní softwarové vybavení počítače. Cílem této práce je srozumitelně porovnat systémy Octave a Matlab z hlediska zaměnitelnosti v možných řešeních praktických problémů.
Posouvání osobních hranic.
Schmidtmajerová, Johana ; MIKEŠ, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá procesem tvůrčího i osobnostního růstu a zkoumáním jejich prolínání. Prochází postupně od asociací, přes tematické úvahy až k reflexím konkrétních setkání, spoluprací na divadelních představeních a dalších projektech, jichž jsem se herecky účastnila. Skrze nezodpovězené otázky, které si v ní kladu, si neustále připomínám, že herecký proces je věčné hledání, které však nemusí a dle mého by nemělo, být pouze slepým potácením se neznámem. Snažím se tedy v práci artikulovat to, co v sobě a tvůrčím procesu jako herec rozpoznávat mohu a systematicky se tak rozvíjet ve své profesi. Jak prací na sobě samém, tak spoluprací v kolektivu. Zpětnou vazbu považuji za nutný krok k profesionalitě a přínosný krok k posouvání osobních hranic. V závěru práce je pak zařazena reflexe mého studijního pobytu na portugalské škole Instituto Politécnico de Lisboa ? Escola Superior de Teatro e Cinema.
Denní péče jako alternativa péče o předškolní děti v Německu
MASSET, Ljuba Natalie
Bakalářská práce se zaměřuje na projekt Denní péče v Německu. Jejím cílem je pokusit se zjistit přínosy a nedostatky v průběhu vzdělávání v Denní péči z pohledu rodičů a pedagogů a dále zjistit, jak se děti v tomto zařízení sociálně začleňují do kolektivu a toto porovnat s dětmi vzdělávajícími se v mateřské škole. Teoretická část se zaměřuje na problematiku institucionální péče o malé děti a její možnosti a případná rizika, včetně jejích různých podob, a zmiňuje obsah, podmínky a legislativu předškolního vzdělávání v SRN. V této části jsou také obsaženy podmínky vzdělávání v mateřských školách a v zařízeních Denní péče, jakými jsou např. počty dětí ve skupinách nebo spojování dětí do věkově homogenních či heterogenních skupin apod. V praktické části jsou zpracovány části rozhovorů s pedagogy a rodiči dětí týkající se jejich názorů a spokojenosti se zařízením, které jejich dítě navštěvuje. Pro výzkum byla zvolena metoda pozorování a metoda rozhovoru. Zjištěné informace byly kvalitativně zpracovány. V závěru jsou shrnuty získané poznatky od rodičů a pedagogů.
Prožitkové učení a interaktivní vzdělávací projekty a jejich význam pro vzdělávání žáků mladšího školního věku
KALMUSOVÁ, Ivona
Práce se zabývá významem učení se prožitkem pro rozvoj vzdělávání dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce je rozebrána současná situace v českém školství, směry, kterými se ubírají snahy o inovaci, zaměřuje se i na další možnosti a výzvy, které s sebou modernizace českého školství přináší. Cílem výzkumného šetření je především analýza náhledu učitelů na přínos interaktivních vzdělávacích projektů ? tj. jejich cíle, zaměření, obsah a pojetí akcí, v tomto případě interaktivních výstav doplňujících tradiční školní výuku. Zároveň sleduje aktivitu spojenou s informovaností oslovených učitelů v oblasti využívání netradičních metod vzdělávání.
Sociologie jídla - vegetariánství jako specifický fenomén
LAPEŠOVÁ, Miroslava
Diplomová práce "Sociologie jídla - vegetariánství jako specifický fenomén" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na základní informace týkající se sociologie jídla a životního stylu. Následující kapitoly se věnují vegetariánství. V praktické části jsou prezentovány dosažené výsledky. Pro sběr primárních dat byl použit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazník. Dotazník byl distribuován zejména prostřednictvím internetu ve spolupráci s diskuzními fóry zdravé výživy a fóry vegetariánství. Rovněž byl rozšiřován v rámci systému Jóga v denním životě do všech Jógacenter v České republice. Dále byl dotazník rozšiřován v prodejnách se zdravou výživou a ve zdravé jídelně v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor tvořili vegetariáni a vegetariánky z celé České republiky bez ohledu na věk, pohlaví či jiné kritérium. K výzkumu bylo celkově navráceno 421 dotazníků, avšak 74 jich nemohlo být použito pro nesprávné nebo nedostatečné vyplnění údajů či nečitelnosti. K výzkumu bylo tedy použito 347 dotazníků, tj. 82,4 %. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jak fenomén stravování ovlivňuje životní způsob vegetariána. Následně byly vytvořeny dva dílčí cíle. Dílčí cíl 1: Zmapování problematiky vegetariánství v rámci České republiky z pohledu vegetariánů. Dílčí cíl 2: Popis současných trendů v oblasti vegetariánského stravování. Zhodnocení kladů a záporů tohoto stravování. Domnívám se, že cíle práce se podařilo splnit. V souvislosti s cílem práce byla stanovena hypotéza: Vegetariánství jako volba stravování je současně i volbou specifického životního stylu (například styl bydlení, trávení volného času, tzv. životní filozofie apod.). Tato hypotéza byla ze zjištěných výsledků potvrzena. Výsledky diplomové práce mohou sloužit pro další výzkum a širší probádání této oblasti. Dále budou sloužit pro potřeby vegetariánských center a díky šíři výzkumného souboru mohou být určeny k publikaci v odborném periodiku.
Zájem a využití alternativních metod za porodu
ZWETTLEROVÁ, Andrea
Slovník cizích slov o alternativě říká, že se jedná o možnost volby mezi dvěmi nebo více možnostmi. Předpokladem tedy je určitá možnost výběru. Slovní spojení alternativní metody za porodu reaguje na situaci, která existovala do dob nedávných jenž nebyla respektována individuální přání rodičky, kdy se i do fyziologického, normálně probíhajícího porodu zasahovalo. V mé bakalářské práci jsem se zaměřila, jaký mají zájem rodičky o alternativní metody za porodu a zda mají možnost je využít. Pro získání nevyhnutelných informací k dosažení cílů a zpracování dat byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu pomocí dotazníku a rozhovoru. Sběr informací probíhal v nemocnici v Jindřichově Hradci a.s.. Sledovaným souborem byly těhotné ženy, které se rozhodly rodit v jindřichohradecké porodnici. Dále porodní asistentky, které pracují na porodním sále v jindřichohradecké nemocnici. Výzkum probíhal na základě tří stanovených cílů, tří hypotéz, tří výzkumných otázek. Z výzkumu vyplynulo, že všechny cíle jsou splněny, hypotézy potvrzeny a výzkumné otázky zjištěny. Získaná data mohou být prospěšná v první řadě pro studenty, kteří pracují na Zdravotně sociální fakultě. Porodním asistentkám, které mají zájem o alternativní metody v průběhu porodu. V neposlední řadě by mohly být zjištěné výsledky užitečné pro jindřichohradeckou porodnici za účelem orientace o jaké alternativní metody za porodu mají rodičky zájem. Dnešní moderní porodnictví mimo jiné klade důraz na vytvoření mimořádné události v životě rodiny, kterou narození děťátka rezolutně je. Krásné vzpomínky zůstanou nejenom rodičce, ale i jejím blízkým.
Waldorfská mateřská škola
JEKOSCHOVÁ, Miluše
Bakalářská práce se zabývá alternativní mateřskou školou waldorfského typu. Teoretická část je zaměřena na popsání této alternativy z pohledu rytmu MŠ.Druhá část práce je dotazníkové šetření ve kterém rodiče uvádějí důvody, které je vedly ke zvolení této alternativy a jejich spokojenost v konkrétní waldorfské mateřské škole.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.