Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Interpersonální vztahy a sociální sítě za pobytu v cizí kultuře
Malá, Lenka ; Morgensternová, Monika (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent)
Předmětem této diplomové práce je popsat psychologické aspekty pobytu v cizí kultuře se zaměřením na interpersonální a skupinové procesy a jejich vliv a význam pro pobyt v cizí kultuře. Téma interpersonálních vztahů a vytváření sociálních sítí je nahlíženo skrze nové formy elektronické komunikace a její specifika právě za pobytu v cizí kultuře. V rámci diplomové práce je kladen důraz na proces vytváření sociálních sítí a jejich dynamiku v prostředí elektronické komunikace v kontrastu s reálným prostředím, proměny interpersonálních vztahů, udržování původních vztahů na dálku a vytváření nových za pobytu v cizí kultuře s pomocí elektronické komunikace. V empirické části diplomové práce je zkoumána míra psychologické a sociokulturní adaptace s důrazem na vliv elektronické komunikace, na interpersonální vztahy a sociální sítě za pobytu v cizí kultuře. Empirická část zahrnuje kvantitativní zpracování dat. Data získaná pomocí dotazníku od mezinárodních studentů vysoké školy, kteří jsou na zahraničním studijním pobytu, budou analyzována v kontextu míry sociokulturní a psychologické adaptace. Tyto dvě oblasti jsou pak zároveň sledovány v kontextu sociální opory, elektronické komunikace a využívání on-line sociálních sítí. Na základě kvantitativního výzkumu jsem dospěla k závěru, že sociokulturní a...
Uplatnění teambuildingu v organizaci
Zelenka, David ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Jakob, Martin (oponent)
Bakalářská práce na téma "Uplatnění teambuildingu v organizaci" se zaměřuje na základní pojetí skupin a týmů a popisuje jednotlivé fáze a další aspekty skupinové dynamiky. Cílem práce je analýza možností využití teambuildingu ve společnosti, identifikace oblastí možného uplatnění teambuildingu a následné navržení konceptu konkrétní teambuildingové akce spolu s návrhem hodnocení její efektivnosti pro možné budoucí uplatnění v analyzované společnosti. Pro analýzu byla vybrána společnost Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group. Počet zaměstnanců této společnosti k datu 31. 3. 2014 činí 3.757. Závěr práce obsahuje shrnutí významu teambuildingu, jeho teoretických aspektů a popisuje analytickou část práce.
Přínos dětských táborů pro úspěšné začlenění a fungování jejich účastníků ve společnosti
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá vztahem mezi dětskými tábory a procesem socializace. V teoretické části práce jsou oba fenomény popsány. Autorka pracuje se dvěma pohledy na socializaci a následně uvádí vlastní chápání pojmu. Část věnovaná dětským táborům shrnuje jejich historii, uvádí typy, charakteristiku a zaměřuje se na edukační potenciál dětských táborů. Praktická část práce obsahuje popis a výsledky kvalitativního šetření uskutečněného mezi dvěma skupinami respondentů dospělými účastníky dětských táborů a jejich rodiči. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnost pohledů obou skupin respondentů na zkoumanou problematiku.
Vliv teambuildingu na sociální klima v organizaci
NOVÁKOVÁ, Petra
Práce se zabývá vlivem teambuildingu na sociální klima v organizaci. Teoretická část charakterizuje klima na pracovišti, firemní kulturu, tým a týmovou spolupráci. Dále objasňuje pojem teambuilding včetně jeho zásad a forem. Praktickou část tvoří prezentace výsledků výzkumného šetření zaměřeného na efekty teambuildingového kurzu realizovaného pro zaměstnance Essoxu s.r.o. Na základě teoretické analýzy je v diplomové práci konstatováno, že teambuilding má vliv na sociální klima v organizaci, a že je jedním z prostředků, jak sociální klima zlepšit. Výzkum odhalil, že realizovaný teambuilding ve společnosti Essox s.r.o. měl pozitivní vliv na sociální klima v oblasti interpersonálních vztahů, ale neměl dopad na budování týmů a týmové spolupráce.
Dívky a chlapci ve školní třídě
Janošová, Pavlína
Příspěvek se zaměřuje na problematiku vztahů žáků a žákyň uvnitř tříd s ohledem na jejich vývojová specifika. Genderová očekávání a motivace mají určitý dopad na třídní klima a zejména na začátku druhého stupně zvyšují riziko potíží v oblasti prožívání (např. normative male alexithymia) a chování (např. genderová šikana, sexuální harassment) žáků a žákyň. V textu jsou zmíněny možnosti pedagogické intervence a jejich konkrétní příklady.
Klima školních tříd prvních ročníků středních škol v závislosti na adaptačním kurzu
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce se zabývá srovnáním tříd, jež se zúčastnily adaptačního kurzu a těmi, které adaptační kurz neabsolvovaly. Teoretická část charakterizuje školní třídu jako malou sociální skupinu, kde poukazuje na její strukturu. Dále pojednává o skupinové dynamice a současně objasňuje vývojové fáze malé sociální skupiny. Teoretická část práce se také zaměřuje na třídní klima, atmosféru a prostředí. Popisuje se zde adaptační kurz a zároveň se definují jeho cíle. Praktická část práce obsahuje popis a analýzu dotazníků, jež byly zadány třídám prvních ročníků čtyřletých gymnázií v prvních dnech školního roku 2011/2012 a na začátku měsíce listopadu téhož roku. Současně se tato část na základě analýzy dotazníků zabývá zjišťováním rozdílů mezi těmito třídami. Poukazuje se zde na to, že rozdíly mezi těmito třídami jsou nepatrné, ovšem přesto mají adaptační kurzy pro celou třídu přínos.
Komparace individuální a skupinové supervize
VÁGAIOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá otázkou, jaká pozitiva a negativa přináší supervidovaným i supervizorům individuální či skupinová supervize. V první části je popsána supervize, její cíle, funkce a druhy, které rozlišujeme. Dále práce předkládá definice a bližší určení dvou specifických druhů supervize ? individuální a skupinové. Jsou zde popsány vztahy a interakce, které v nich probíhají, organizace vzájemného setkávání, metody a techniky práce. Závěrečná část práce obsahuje analýzu teoretických faktů a vyhodnocení pozitiv a negativ. Srovnání je předloženo na základě tří okruhů, kterými jsou: významné momenty kontraktu, supervizní vztah, supervizní techniky.
Srovnání skupinové práce v českém a skupinovém skautingu
BÍLKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá skupinovou prací v organizacích Junák a PPÖ v pedagogické rovině, tedy charakteristikou a srovnáním činnosti skupin v těchto dvou zemích. Nejprve se věnuji skautskému hnutí, jeho výchovným metodám v celosvětové organizaci a vymezuji základní pojmy a definice skupinové práce. Těžiště práce pak spočívá v popisu a následném srovnání družinového systému, metod a prostředků skupinové práce, skautské stezky, metodiky programu a vzdělávání vedoucích v Česku a Rakousku. Srovnáním jsem došla k závěru, že skupinová práce v českém a rakouském skautingu má společný základ vyplývající z podstaty skautingu. Jsou zde ale nezanedbatelné aspekty, ve kterých je skupinová práce odlišná.
Vztah mezi členy pedagogického týmu jako determinanta volnočasových edukačních procesů
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce pojednává o vztazích mezi členy pedagogického týmu, kteří svým působením ovlivňují celý edukační proces. První kapitola se zaměřuje na tým z hlediska jeho charakteristiky, vývoje a stanovených cílů. Dále se věnuje spolupráci, vztahům a důvěře mezi členy pedagogického týmu. Druhá kapitola se zabývá pojmy skupinová dynamika, malá sociální skupina a především vývojovými fázemi skupiny. Třetí kapitola se soustřeďuje na vzájemnou interakci mezi malou sociální skupinou a vztahy mezi členy pedagogického týmu. Uvádí rizikové faktory, které negativně ovlivňují práci pedagogů a tím celý edukační proces. Tato kapitola zároveň objasňuje negativa vývojových fází týmu a jejich působení na skupinovou dynamiku malé skupiny.
Globální terorismus a jeho psychologické aspekty
Fajmonová, Veronika ; Eichler, Jan (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na postižení fenoménu terorismu s důrazem na jeho psychologické aspekty. V prvním třetině se zabýváme definicí terorismu, terorismem jako komunikačním procesem, typologií terorismu a jeho vývojem. Zbývající dvě třetiny se pak zaměřují na psychologii terorismus -- především na vysvětlení, proč lidé páchají teroristické činy, jaká je jejich motivace, jaký vliv má skupinová dynamika na smýšlení teroristů a zda mají sebevražední atentátníci sebevražedné rysy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.