Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 354 záznamů.  začátekpředchozí313 - 322dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
EXTERNÍ A INTERNÍ VEDENÍ ÚČETNICTVÍ, STANOVENÍ KRITÉRIÍ VÝBĚRU A VYHODNOCENÍ VHODNOSTI PRO KONKRÉTNÍ PODNIK.
RAZIMOVÁ, Jana
Tato práce má sloužit jako základní materiál srovnávající dnešní podmínky při vedení interního a externího účetnictví, definuje různé druhy externího vedení účetnictví pro různé podniky a hledá možnosti uplatnění na konkrétním podnikatelském subjektu. Cílem je zjistit vhodnost externího vedení účetnictví pro pozorovaný subjekt.
Etika auditorů v praxi
SVOJŠOVÁ, Pavlína
Ve své diplomové práci jsem zhodnotila a posoudila činnosti auditorů ve vazbě na etiku chování v podmínkách legislativy ČR. Zaměřila jsem se na publikované případy pochybení auditorů a následné sankční postihy. Etické chování auditora je základem jeho profesionality. V souvislosti s účetními skandály, falšováním účetních a auditorských zpráv začala veřejnost živě diskutovat mj. o odpovědnosti auditorů za odhalování podvodů vedoucích ke zkreslení účetních závěrek účetních jednotek a do popředí pozornosti auditorů se začaly dostávat zásady etického chování, později zakotvené v právních a profesních normách včetně etického kodexu Mezinárodní federace účetních (IFAC). Očekávání mnoha uživatelů účetních závěrek od zprávy auditora jsou až příliš vysoká a většinou jdou až nad rámec toho, co auditor může reálně ověřit a potvrdit. Je však třeba přiznat, že ne všichni auditoři jsou si své odpovědnosti ve vztahu ke zkreslení účetní závěrky v důsledku podvodu či pochybení dostatečně vědomi a přizpůsobují ji adekvátně své auditorské postupy. Jistě stojí za zmínku nejviditelnější dopad účetních skandálů na účetní a auditorskou profesi, a to pád firmy Arthur Andersen, jedné z tehdejší ?Velké pětky? auditorských společností. Účetní profese reagovala rozvinutím a zpřísněním etických norem s důrazem na jednání profesních účetních ve veřejném zájmu, nikoli pouze v zájmu jednotlivých klientů nebo zaměstnavatelů. Role auditora ve společnosti je nenahraditelná. Kvalita prováděných auditů se však v konečném důsledku odvíjí od disciplíny auditora, jeho vzdělávání, kontroly ze strany Komory a Rady pro veřejný dohled nad auditem, ale i tlaku uživatelů účetních závěrek a představitelů společnosti na kvalitu a odůvodněnost výstupů. Etika v práci auditora a její dodržování jsou v životě auditora tím, co určuje jeho dobrou pověst.
Svoboda vůle a přístup k informacím o vlastních intencích
Havlíček, Ondřej ; Hvorecký, Juraj (vedoucí práce) ; Horáček, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou svobodné vůle a věrohodností introspektivního přístupu k záměrům jednání. Tradiční problém svobodné vůle, odpovědnosti a determinismu se dostává v současnosti do popředí především díky rozvoji kognitivních věd. Na základě jejich poznatků mnoho autorů považuje svobodnou vůli za iluzi. Cílem práce je diskutovat tradiční konceptualizaci tématiky a ukázat její problematičnost. Snažím se namísto ní navrhnout alternativní, kompatibilistické pojetí svobody a odpovědnosti, které je vnitřně koherentní a v souladu s poznatky vědy. Jádrem práce je replikace a modifikace nedávné experimentální studie zkoumající svobodné rozhodování a introspektivní přístup k vlastním intencím. Účastníci experimentu prováděli reflexivní akce, kterým mylně přisuzovali záměrnost. Cíle teoretické části práce bylo dosaženo na základě studia rozsáhlé zahraniční literatury. Me-todou je filosofická analýza pojmů s důrazem na současné vědecké poznatky. Metodou empirické části je kognitivně-psychologický experiment zahrnující měření a analýzu reakčních časů a evokovaných potenciálů. Nejprve je provedena diskuze pojmů relevantních k problému svobodné vůle. Poté je podán výklad nejdůležitějších experimentů zpochybňujících tradiční intuice o lidské mysli a svobodě vůle. Následuje podrobný popis mého experimentu, jeho výsledků a implikací. Nakonec jsou vysloveny závěry ohledně povahy svobodné vůle a odpovědnosti a některé implikace pro trestní právo a běžný život. Ačkoli se v teoretické části opírám o poznatky množství autorů, přispívám ve značné míře svými vlastními názory a argumenty. Významným vlastním přínosem je pak především empirická studie, jejíž realizace si vyžádala mimo jiné vytvoření prezentační aplikace, provedení experimentálních úloh s relativně velkým počtem účastníků a matematické a statistické zpra-cování získaných dat.
Druhý mezi fenoménem a dialogem
ALBRECHT, David
Nový pohled na vnímání druhého přinesly dvě filosofické tradice: fenomenologie a dialogický personalismus. Obě na sebe vzájemně v otázce druhého působily a jejich reflexe nechala vzniknout velmi pozoruhodné myšlenkové interakci. Práce představuje pojetí druhého v obou tradicích a zároveň se pokouší vystihnout jejich vzájemný vztah a míru vlivu jedné na druhou, se zdůrazněním prvořadosti etiky, jak se projevila v historickém vývoji obou uvedených filosofických tradic, a v níž se snad problém druhých myslí reálně řeší.
Moc a odpovědnost dítěte
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato práce se formou literárního přehledu zabývá problematikou vývoje chápání moci a odpovědnosti u dětí a moderním pojetím výchovy, prostřednictvím které se rodiče snaží působit na své děti tak, aby byly schopné socializace a dlouhodobého fungování v běžném životě bez konfliktů s obecně platnými zákonitostmi soužití. V úvodu definuji nejdůležitější sociální skupiny ovlivňující vývoj jedince. Dále se krátce zmiňuji o celkovém morálním vývoji dítěte, protože ovládání touhy po moci a uvědomování si odpovědnosti patří k celkovému pochopení základních principů lidského jednání ve společnosti. V další části se již zabývám vlastní problematikou vývoje uplatňování vlastní moci, nalézáním hranic pro projevy a činy při kontaktu s okolím a postupným uvědomováním si odpovědnosti za své činy. V souvislosti s mocí se nelze nezmínit o agresi, která se mezi dětmi objevuje čím dál tím častěji a je velmi obtížné ji řešit. V práci popisuji obtíže, se kterými se rodiče mohou při výchově setkat, a postupně doporučuji přístupy, které rodičům pomáhají v tom, aby děti zbavili pocitu všemohoucnosti a nadřazenosti, který se objeví u naprosté většiny z nich, a aby jejich potomci pochopili, že je důležité být zodpovědný. V závěru ve zkratce nastiňuji, kdy je dítě chápáno jako zodpovědný uživatel svých práv a povinností z hlediska zákona. Cílem práce bylo ukázat, že prvotní uchopení moci a odpovědnosti dětmi se neslučuje s normami pro běžný život ve společnosti. Rodiče tedy musí vést potomka cílenou a vytrvalou výchovou k modifikaci chování a posunu chápání těchto pojmů.
Role a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství
POSEKANÁ, Radka
Práce se zaměřuje na roli a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství. Vychází přitom z definice odpovědného rodičovství, jak je formulována v církevních dokumentech, především v pastorální konstituci Druhého vatikánského koncilu ?Gaudium et spes?. Zde prezentované aspekty odpovědného rodičovství vykazují svoji relevanci pro co nejširší praxi, bez ohledu na náboženské přesvědčení člověka. V návaznosti na ně práce řeší etické otázky, které v sociální práci ve vztahu k rodičovství vyvstávají. Práce nabízí možná, konkrétní, eticky akceptovatelná východiska pro praxi sociálního pracovníka.
Odpovědnost statutárního orgánu v oblasti trestního práva
Nemerád, Petr ; Moravec, Tomáš (vedoucí práce) ; Neděla, Radek (oponent)
Bakalářská práce "Odpovědnost statutárního orgánu v oblasti trestního práva" se zabývá charakteristikou trestní odpovědnosti statutárního orgánu v současné právní úpravě (květen 2012). Cílem této práce je poskytnout souhrnné informace o trestní odpovědnosti statutárního orgánu. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První z nich se zabývá právní odpovědností obecně. Druhá kapitola popisuje trestní odpovědnost. Následující kapitoly charakterizují postavení statutárního orgánu v trestním právu a trestní odpovědnost osob jednajících jménem právnické osoby. Poslední kapitola se zaměřuje na možné delikty členů statutárních orgánů a jeden z nich analyzuje.
Analýza současného institucionálního nastavení odpovědnosti za ekonomické škody způsobené černou zvěří v České republice po roce 2000
Hekrle, Marek ; Louda, Jiří (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Rostoucí početní stavy divokých prasat způsobují ekonomické škody, celospolečenská rizika a nebezpečí šíření infekčních onemocnění. Zákon o myslivosti ČR č. 449/2001 Sb. definuje černou zvěř jako obnovitelné přírodní bohatství nepatřící konkrétnímu subjektu a stanovuje odpovědnost myslivců za ekonomické škody, které způsobuje. Pro potřeby práce byla sestavena dotazníková šetření adresovaná zemědělsky hospodařícím subjektům v ČR i zástupcům mysliveckých sdružení v ČR. Práce potvrdila hypotézu autora, že současné institucionální nastavení hospodaření s černou zvěří vede díky špatné vymahatelnosti ekonomických škod pouze k omezenému vyjednávání mezi myslivci a zemědělci. Zemědělsky hospodařící subjekty v převážné většině případů ekonomické škody po myslivcích nevymáhají anebo je vymáhají neekvivalentně k jejich výši. Myslivci se tak dostávají do pozice černých pasažérů participujících na neochotě a nedostatečných motivacích zemědělců ekonomické škody vymáhat. Současné institucionální nastavení tak nepodporuje princip odpovědnosti a osobních motivací subjektů a neumožňuje optimalizovat početní stavy černé zvěře a tím ani snižovat ekonomické škody.
Odpovědnost sestry při výkonu povolání
HAVELKOVÁ, Hana
Se vstupem České republiky do Evropské unie vyvstala potřeba provést změny v legislativě naší země, jednou z nich je i reforma kompetencí pracovníků nelékařských zdravotnických profesí. Vytváření příznivých celospolečenských podmínek pro nezávislou činnost sestry představuje efektivní trend nabízející kontinuální zvyšování kvality poskytované péče. Je ale nutné uvědomit si, že s nezávislostí přichází i odpovědnost. Poskytování ošetřovatelské péče vyžaduje znalost obecně závazných právních předpisů a legislativy, která snižuje výskyt náhodných událostí a pochybení. Teoretická část bakalářské práce byla věnována podrobnější analýze vyhlášky č. 424/2004 Sb. a následně pojednávala o odpovědnosti sester v oblastech zákonné, etické a mravní normy. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, v které oblasti činností všeobecných sester se nejčastěji vyskytují pochybení a také zjistit, jaké jsou vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení. Byly stanoveny dvě hypotézy. V první hypotéze bylo předpokládáno, že k nejčastějšímu výskytu pochybení dochází v souvislosti s podáváním léků. Ve druhé hypotéze bylo předpokládáno, že všeobecné sestry nejsou v odpovídající míře seznámeny se zněním vyhlášky č. 424/2004 Sb. K dosažení cíle bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byla použita metoda dotazování technikou dotazníku. Sledovaný soubor tvořily sestry z celé České republiky, dokončující specializační vzdělávání v NCO NZO v Brně. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejvíce pochybení se vyskytuje při podávání léků. Přesto, že byly vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení, je zřejmé, že neplní zcela svoji funkci. Výsledky šetření potvrdily první i druhou hypotézu. K navrhovaným opatřením, směřujícím ke zlepšení přípravy všeobecné sestry pro její profesionální dráhu jednoznačně patří prohloubení právního povědomí v rámci kvalifikačního vzdělávání, především z hlediska přijímání odpovědnosti a vyplývajících důsledků počínání. Je nutné rovněž důsledně apelovat na vedoucí pracovníky ve smyslu provádění pravidelných a podrobných analýz, proběhlých mimořádných událostí, stanovování rizik pochybení a realizace opatření pro minimalizaci nežádoucích událostí.
DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému
CHLEBNÍČKOVÁ, Petra
CHLEBNÍČKOVÁ, P., DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému. České Budějovice 2007. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogiky a psychologie. Vedoucí práce prof. Dr. G. Švejda, CSc. Tato práce mapuje realizaci a aplikaci daltonského plánu jako vyučovacího systému v českých a zahraničních školách. Zabývá se zejména dopadem, který má uplatňování principů tohoto systému na učitele a ředitele škol, ale především na žáky a jejich rodiče. Charakterizuje specifika daltonského plánu v České republice a kontrastuje tato specifika především s daltonem v Holandsku, ale i v jiných zemích světa. Teoretická část práce shrnuje fakta týkající se historie, principů, osobností a míst spojených s daltonem. Praktická část se věnuje podrobněji vlastním metodám aplikovaným na různých školních úrovních, přínosu a problémům spojeným s uplatňováním daltonské metody ve školách. Tato práce také obsahuje myšlenky a citace některých učitelů daltonských škol, které jsem navštívila během své praxe a v rámci shromažďování podkladů. Také obrazová příloha práce fakticky dokladuje život na daltonské škole v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 354 záznamů.   začátekpředchozí313 - 322dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.