Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí312 - 321další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
INTER-AKCE
KRAUSOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá tématem interakce z pohledu učitele a výtvarníka. Teoretická část obsahuje vybrané pedagogicko-psychologické pohledy na interakci, doplněné o sociologický pohled v kontextu proměn současného komunikačního světa dle Johna Thompsona. V praktické části se zužuje na interakci cíleně využívající hmat a taktilní vnímání výtvarných artefaktů. Reálný impuls vychází z díla Jana Švankmajera a interaktivních výstav Petra Nikla. Výsledkem práce je vytvoření souboru interaktivních, vizuálně haptických objektů, určených k prezentaci formou samostatné výstavy.
Mezidruhová kompetice a hostitelské spektrum entomopatogenních hlístovek (Steinernematidae, Nematoda)
PŮŽA, Vladimír
Práce se zabývá mezidruhovou kompeticí a hostitelským spektrem entomopatogenních hlístic a zkoumá mechanismy umožňující koexistenci více druhů na jedné lokalitě. Práce byla dále hodnotila schopnost hlístovek provozovat scavenging a obranné mechanismy hlístovek proti bezobratlým scavengerům. Výsledky ukázaly že koexistující druhy hlístovek sdílejí niku. Mezidruhové interakce jsou pak komplexní a mohou být asymetrické. Bylo zjištěno, že hlístovky mohou kolonizovat a rozmnožit se v mrtvých tělech různého hmyzu a zdá se, že scavenging může být důležitou alternativou k normální infekci. Obranné mechanismy hlístovek proti scavengerům jsou patrně adaptací komplexu patogenní hlístice/bakterie.
Využití interakčního modelu I. Kingové v péči o pacienta s poruchou sluchu
MALÁKOVÁ, Lenka
V současné době pacientů s poruchou sluchu neustále přibývá. Model I. Kingové je orientován na humánní a komplexní ošetřovatelskou péči. Úkolem sestry je v rámci modelu I. Kingové pomáhat jedincům prostřednictvím interakce. Sestra a pacient si společně vytyčují cíle a stanovují si prostředky k jejich dosažení. Svou práci na téma využití ošetřovatelského modelu I. Kingové jsem si vybrala z důvodu, abych se pokusila více přiblížit problematiku ošetřovatelských modelů a prakticky ukázala jejich využití v praxi. Výzkumné šetření je kvantitativně kvalitativní. Kvantitativní výzkumné šetření bylo prováděno metodou dotazování. Na techniku sběru dat byl použit dotazník. Na odděleních ORL bylo rozdáno celkem 100 dotazníků pro sestry a vrátilo se kompletně vyplněných 50 kusů. Výsledky jsou zpracovány do grafů. Kvalitativní výzkumné šetření bylo prováděno metodou dotazování. Sestry pracovaly s dokumentací dle I. Kingové po dobu jednoho měsíce. Dále byl s nimi proveden individuální hloubkový rozhovor. Sestry se mohly jednotlivě k předložené dokumentaci vyjádřit. Výsledky jsou zpracovány do tabulek. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, možnosti sester v interakci se sluchově postiženým pacientem. Cíl byl splněn. Byly stanoveny hypotézy. H1- Sestry mají zájem o školení ve znakové řeči se potvrdila. H2- Sestry nemají zájem používat piktogramy se nepotvrdila. H3 - Sestry dodržují zásady při komunikaci se sluchově postiženým pacientem se potvrdila. Druhým cílem bakalářské práce bylo zmapovat možnosti využití modelu I. Kingové v péči o pacienty s poruchou sluchu, hospitalizovaných na ORL oddělení. Dále byla položena výzkumná otázka, zda je možno využít dokumentaci dle modelu I. Kingové u pacientů s poruchou sluchu. Cíl byl splněn. Na základě výsledku rozhovorů jsme si stanovili hypotézu. "Vzdělání sester ovlivňuje schopnost pracovat s ošetřovatelskou dokumentací dle modelu I. Kingové". Používání modelu dle I. Kingové hodnotily sestry kladně. Dle jejich názoru získávají více informací o pacientovi a dochází ke zlepšení komunikace mezi pacientem a sestrou. Výsledky práce budou poskytnuty sestrám ORL oddělení, které pracují se sluchově postiženými pacienty. Dále bude možno výsledky uveřejnit v odborných publikacích.
Problematika dětských domovů v odrazu předškolního a základního vzdělávání
KOŽÍŠKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je věnována problematice dětských domovů v odrazu předškolní a základní pedagogiky. Je dělena do tří celků. Teoretické části, praktické části a příloh. V teoretické části jsem se zabývala typologií rodiny. Dále popisuji proměny pohledu na dítě a dětství. V kapitole pedagogika bylo mým úmyslem nastínit složitost vědy, která se zabývá výchovou a vzděláním. Již názvu kapitoly historie syndromu týraných a zneužívaných dětí je zřejmý obsah. Téma náhradní rodinná péče a péče institucionální jsem pojala jako stručný popis možností a nejistot dětí z dětského domova. V praktická část je věnována výzkumnému šetření, ve které bych chtěla zjistit složení věkových skupin ve školství v oblasti Příbrami a okolí. Dále stanovit odlišnosti v pohledu pedagogů na děti z dětských domovů a zjistit s jakou frekvencí se sekávají učitelé s dětmi z dětských domovů. V příloze si můžete prohlédnout fotky dětí z výzkumných pracovišť a najít vzor výzkumné metody.
Filosoficko - etické aspekty ve výchově a vzdělávání
VOJTĚCH, Milan
Obsahem a smyslem práce je zmapování historického vývoje vztahu pedagogů a dětí a nesporný kvalitativní posun směrem k potřebám a možnostem dítěte (resp. žáka). V rámci tohoto vývoje představuje bohatou škálu názorů a směrů a to z oblasti nejen pedagogiky ale také psychologie, filosofie a teologie. Na příkladech ukazuje zjevné i méně zjevné chyby a nedostatky, kterých se jak v minulosti, tak i dnes dopouštějí, nebo mohou dopouštět ti, kteří se na výchově a vzdělávání dětí podílejí a snaží se poskytnout (navrhnout) určitý návod, ja by bylo možno se těchto nedostatků vyvarovat, či je alespoň zredukovat. V práci jsou hojně citovány nosné myšlenky předních odborníků z výše jmenovavých oborů, které zde slouží jako určité vodítko a potvrzení směru, kterým se autor práce vydal.
Rodinná výchova v systému interakcí
KŘUPALOVÁ, Kateřina
ANOTACE Název práce: Rodinná výchova v systému interakcí Klíčová slova: rodina, výchova, interakce, moderní výchovné styly, instituce pro rodinu s dětmi Tato bakalářská práce se zabývá výchovou dětí v rodině a vzájemným působením jejích členů na sebe projevujícím se v jejich chování, tzn. interakcemi. V teoretické části je stručně popsán vývoj rodiny, jako základní sociální skupiny a výchovy v ní od pravěku až po novověk, který navazuje na potíže vznikající v rodinách dnes, díky současnému životnímu stylu. Je zde naznačeno, jakými moderními způsoby a praktikami výchovy bychom se těchto potíží mohli vyvarovat , a kde v případě nouze může rodina s dětmi hledat odbornou pomoc. Praktická část se zabývá rodinou ze dvou hledisek, tedy dvěma výzkumy. Dokazuje, výzkumem pozorováním a zpracováním kazuistik konkrétních případu, jak důležité jsou i sebemenší změny v této sociální skupině a jak mnohdy mohou pozměnit výchovné interakce. Druhý výzkum v podobě dotazníkové metody nám nastiňuje současnou situaci informovanosti rodičů v moderních výchovných stylech a jejich praktikované chování k dětem.
Prostředky komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku\\
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zjištěním komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku. Cílem práce je zjistit jak komunikují učitelé těsné výchovy se žáky na Znojemsku. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 3 základních školách u 6 učitelů na Znojemsku. Odpozorováno bylo 36 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
Interakce Policie ČR a menšinových skupin v ČR
KUBINEC, Patrik
Cílem práce je podat přehled o způsobech přístupu policistů PČR v přímém výkonu služby k menšinovým skupinám, které žijí a páchají trestnou činnost na území ČR, s důrazem na přístup jednotlivce v praxi, dále analyzovat současnou vzájemnou interakci, z analýzy vyvodit požadavky a následně navrhnout k praktické realizaci doporučení pro zlepšení komunikace s příslušníky menšin zejména na straně uniformovaných policistů v přímém výkonu.
Metody studia interakcí v rhizosféře
Gryndler, Milan
V posledních letech je především v souvislosti s problematikou trvale udržitelného zemědělství přehodnocována role arbuskulárních mykorhizy v systému rostlina-půda.
Sociální systém organizace a jeho kvalita
Bendík, Pavel ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Kožichová, Lenka (oponent)
Práce vychází z pojetí organizace jako systému vztahů odvíjejících se od organizačních rolí. Cílem diplomové práce je vybrat nástroje a stanovit kritéria, jejichž prostřednictvím lze vztahy v organizaci hodnotit a posuzovat jejich kvalitu. Teoretická část je nejprve zaměřena na vysvětlení základních pojmů s organizací a se vztahy v ní souvisejícími a na jejím základě jsou vybrány konkrétní nástroje, jejichž prostřednictvím lze organizační vztahy hodnotit. Praktická část pak již analyzuje vybranou organizaci jako systém vztahů odvíjejících se od organizačních rolí a je zaměřena na možnosti posuzování jejich kvality prostřednictvím vybraných nástrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí312 - 321další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.