Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Štýbnar, Vojtěch Petr ; Poslušná, Iva (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Návrh souboru objektů na významné parcele Brna.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Tomcová, Barbora ; Jura, Pavel (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
Řešená parcela vymezená ulicemi Benešova, Nádražní a Koliště je součástí okružní třídy nacházející se přímo v centru Brna v těsné blízkosti hlavního vlakového nádraží. Z větší části bude území využito jako park s budovou metropolitního významu podle návrhu studia RAW. Na podkladu jejich studie řešící dopravní zklidnění ulice Benešova a podzemní garáže situované pod větší částí řešeného území byl založen návrh polyfunkčního městského bloku v severní části. Funkční náplň vychází z analýz a souvislostí řešené lokality. Jsou zde navrženy tři základní typy funkčního využití – administrativa, bydlení a hostel – doplněné obchodním parterem. Brno je městem studentů, mnoho z nich zde zůstává i po studiích a zakládá vlastní podnikání. Navrhované kanceláře i byty, mají sloužit zejména těmto mladým podnikatelům a manažerům. Funkce nízkonákladového ubytování je zde navržena zejména z důvodu jeho potřeby (a současné absence) v blízkosti hlavního brněnského vlakového nádraží.
Objekt metropolitního významu na ulici Benešova v Brně
Beránková, Tereza ; Ruller, Ivan (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo doplnit brněnský městský okruh na parcele u Hlavního nádraží a hotelu Grand. Při návrhu bylo využito soutěžního návrhu ateliéru RAW – vymístit stávající autobusové nádraží, ve středové části vytvořit městský pobytový park a pod celou lokalitou podzemní garáže. V severní části byl navržen polyfunkční objekt navazující na městskou zástavbu i na nově vzniklý park. Tvoří ho dva objekty s klidným vnitroblokem. Funkce v objektech byly navrženy v kontextu blízkosti Hlavního nádraží i podzemní garáže a tvoří je především pronajímatelné plochy přechodného ubytování, administrativy, stravovací a relaxační a jsou určené jak návštěvníkům a nájemníkům komplexu, tak veřejnosti. Barevné zpracování fasád odkazuje znak a logo města, tedy v červené a bílé.
Vyloučení úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č.300 s ulicí Kaštanovou v Brně
Budina, Martin ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vyloučení stávajícího úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č. 300 s ulicí Kaštanovou v Brně. Vyloučení úrovňového křížení je řešeno silničním obchvatem, který je napojen na stávající dopravní infrastrukturu. Při návrhu bylo zohledněno plánované zdvoukolejnění této tratě, která se má v budoucnu stát součástí Severo - jižního kolejového diametru (SJKD). Na této železniční trati je nově navržena železniční zastávka Brněnské Ivanovice, která spolu s autobusovou MHD města Brna bude tvořit nový přestupní uzel. Součástí projektu jsou i nově navržené pěší trasy.
Napojení JV obchvatu města Jihlavy-křižovatka silnic I/38 a II/523
Kozák, Petr ; Kutín, Ivan (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vyhledávací studie uzlu silnic I/38 a II/523 a dále napojení výhledových tras Velkého městského okruhu (VMO) a Jihovýchodního obchvatu (JVO) města Jihlavy v okrese Jihlava, kraj Vysočina. Dopravní stavba bude řešit výhledové etapové napojení výše zmíněných komunikací v časových horizontech jejich výstavby. Návrh využívá v maximální možné míře stávající komunikace a předchozí etapy výstavby, s ohledem na minimální náklady. Dopravní stavba se nachází na Českomoravské vrchovině. Její terén je kopcovitý, rybničnatý a skládá se ze zemědělské půdy. Stavba bude navržena za účelem plynulého propojení všech uvažovaných dopravních proudů v dané lokalitě.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Šobich, Vladimír ; Vágner, Lukáš (oponent) ; Rusín, Tomáš (vedoucí práce)
Stavba novej budovy filharmónie je dlhoročným brnianskym snom o koncertnej sále na úrovni porovnateľnej so špičkovými svetovými sieňami. Kde by mala nová budova filharmónie stáť bola jednou zo základných otázok zadania. Ako správne vintegrovať súčasnú architektúru do historického kontextu, do kontextu urbanistického, tak aby poloha stavby zodpovedala svojmu významu v spoločnosti, ale aby zároveň rešpektovala dedičstvo súčasnej filharmónie a odkaz Teofila Hansena? Predmetom návrhu bolo zistiť najvhodnejšiu lokalitu a navrhnúť budovu novej filharmónie, ktorá by spĺňala súčasné akustické a personálne parametre a rešpektovala tendencie vývoja mesta.
Hudba jako veřejný prostor – Nový koncept brněnské Filharmonie
Šiška, Jaroslav ; Šupler, Libor (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
Predmetom návrhu je dostavba blokovej zástavby na okraji historického centra s nadväznosťou na mestskú okružnú triedu. Bloková zástavba sa vyznačuje charakteristickými znakmi ako je - výška rímsy, obchodný parter, profil ulice, hrebeň strechy, priečelia s rytmizujúcimi oknami alebo rímsy jednotlivých podlaží, čím sú pomerne striktne predpísané pravidlá dostavby preluky. Môže byť koncertná sieň svojím významom v oragnizme mesta tak dôležitá, že nemusí rešpektovať tieto pravidlá? Podradenosť znakovosti mestského bloku môže znamenať postrádanie požadovaného výrazu koncertnej siene, ktorý by mohol dostávať charakter bytových alebo administratívnych budov, v ktorých je vstavaná koncertná sieň.
Místo ve středu města? Brno – Lokalita Benešova (od ulice Nádražní po Malinovského náměstí)
Foltýnek, Jan ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Historicky se lokalita Benešova nachází na hranici středověkého města Brna v místě bývalého barokního opevnění. V devatenáctém století po zbourání fortifikace byla realizována výstavba okružní třídy s převážně blokovými veřejnými budovami a parkovými plochami. Nově navržená struktura zástavby se snaží dotvořit brněnský Ring v jeho nedokončené části a navazuje na tradici významných veřejných budov na okružní třídě.
RING! - Dostavba městského okruhu v Brně
Hodálová, Lenka ; Jura, Pavel (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Riešené územie sa nachádza v mestskej časti Brno- stred a je vymedzené ulicami Cejl, Křenová, Vlhká a Kolište. Základom urbanistického návrhu je celková rehabilitácia štruktúry a jej priestorov. V súčasnosti neusporiadaná voľná zástavba s množstvom prieluk by mala byť nahradená tradičnou kompaktnou blokovou zástavbou, ktorá umožní vzniku ulíc, promenád, bulvárov, ciest, zelených pásov a nového námestia. Stanoví hranicu medzi verejnými a súkromnými priestranstvami. Návrh počíta s odklonom železničného dopravného uzla. Na styku ulíc Cejl a Vlhká, v blízkosti Edisonovej továrne, je navrhnutý mestský blok s prevládajúcou funkciou bývania. Súčasťou bloku je aj skupina občianskych budov- športové centrum a základná umelecká škola. Je tu umiestnené aj prechodné ubytovanie a administratívna budova, ktorá v sebe združí viaceré úrady pre občanov na jednom mieste. Športové centrum je riešené ako 7- podlažné, pričom niektoré podlažia prebiehajú v závislosti od charakteru športovísk na výšku dvoch podlaží. Výrazným prvkom je hmota basketbalovej haly. Vo zvyšných podlažiach sa nachádza fitness centrum, rehabilitačno- relaxačné centrum, indoor golf, badminton, lezecká stena, priestor pre aerobic a zumbu. Na najvyššom podlaží je navrhnutá reštaurácia s výhľadom na Brno. Strecha basketbalovej haly je vyhotovená ako pochôdzna s minigolfovým 9- jamkovým ihriskom. Nosným prvkom sú fasádne lamely, ktoré zabezpečujú neustále dynamicky sa meniaci vzhľad športovej stavby a prezentujú pohyb vo vnútorných priestoroch aj navonok.
RING! - dostavba městského okruhu v Brně
Chomjaková, Zuzana ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Pelčák, Petr (vedoucí práce)
Nová urbanistická štruktúra počíta s odsunom dopravného uzla v podobe železničného a autobusového nádražia. Tieto pozemky sa premenia na verejné priestory. Na telese koľajiska je riešený mestský park a v jeho vnútri sa ukrýva hromadná garáž. Celé teleso sa do ulice Koliště otvára novými prenajímateľnými priestormi. Silueta starého viadukt je ponechaná len po konštrukciu z 19. storočia. Viadukt je navrhnutý v novom nasmerovaní do centra mesta, je teda novou spojnicou, novým peším ťahom pre obyvateľov mesta a zástavby, ktorá je s ním prevádzkovo spojená. Jednotná, šesť podlažná zástavba administratívnych budov pozdĺž mestskej triedy chráni navrhovanú zástavbu obytných blokov pred nadmerným hlukom. Riešený blok sa delí na dve časti. Časť administratívnych budov s prenajímateľnými priestormi v parteri a časť obytných budov s parkingom a prenajímateľnými priestormi v prvom nadzemnom podlaží. Vstup do novej štvrte je akcentovaný výškovým prevýšením nad súvislú líniu administratívy v podobe obytnej veže s unikátnymi výhľadmi na mestskú panorámu. Vnútroblok riešeného bloku je zvýšený na úroveň viaduktu, v dvoch podlažiach pod jeho úrovňou je navrhované parkovanie. Zelená strecha slúži ako súkromná zeleň pre rezidentov obytných domov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.