Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech
Joštová, Karin ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název Kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Cíle práce Posoudit kompetence vedoucích a začlenění dětí s ADHD na letních dětských táborech. Metody Výzkumu se zúčastnilo 22 zkušených vedoucích, 8 mužů a 14 žen (ve věku 26  5,2) z 18 různých letních dětských táborů, kterým byla zaslána anketa s otevřenými otázkami. Jako metoda při zpracování shromážděných dat byla použita interpretativní fenomenologická analýza. Kódováním získaných odpovědí a poté seskupením podobných kódů dohromady bylo ke každé z dílčích otázek identifikováno zastřešující téma. Výsledky Výsledky byly zpracovány ve 3 sekcích, které odpovídají na dílčí výzkumné otázky: 1. Spojení osobní zkušenosti a základního vzdělání o ADHD se jeví jako dostačující pro práci s dětmi s ADHD na LT. 2. Účast dítěte s ADHD na letním táboře výrazně neovlivňuje fungování ani program tábora. 3. Vedoucí si uvědomují odlišnosti dětí s ADHD a podle toho s nimi pracují. Jsou trpěliví a reagují na nastalé situace s klidem. Závěr Vedoucí letních dětských táborů mají základní informace ohledně problematiky ADHD a v kombinaci s jejich mnohaletými zkušenostmi z praxe (ze školek, škol a letních táborů) jsou dostatečně kompetentní řešit problémové chování dětí s ADHD. Jsou schopni adekvátně reagovat na nastalé situace a děti s...
Volný čas dětí staršího školního věku a jeho prožívání. Výsledky reprezentativního výzkumu v České republice 2021 (monitorovací studie)
Patočková, Věra ; Čermák, Daniel ; Šafr, Jiří
Cílem publikace je čtenáře seznámit s detailnějšími výsledky vlastního reprezentativního šetření Volný čas dětí a jeho prožívání 2021, které monitorují stav problematiky trávení volného času dětí na počátku třetího desetiletí 21. století. V úvodu jsou shrnuta hlavní zjištění a představeny základní parametry výzkumu. Následují výsledky podrobnějších analýz. Ty nejprve seznamují s tím, kolik volného času děti mají. Hlavním těžištěm studie jsou dvě následující rozsáhlejší části věnované tomu, jak děti svůj volný čas tráví a jak ho prožívají. Závěrečná část představuje vybrané faktory ovlivňující možnosti a způsoby trávení volného času: názory rodičů na volný čas dětí, výdaje domácností spojené s volným časem dětí, spokojenost s možnostmi pro trávení volného času a pociťované bariéry.
Volnočasové aktivity ve Skalici v letech 1975-2012
ŽÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami v obci Skalice na Soběslavsku v jižních Čechách od roku 1975 do roku 2012. Dojde také k přiblížení těch, kteří provozovali volnočasové aktivity v obci Skalice. První část práce se věnuje teoretické rovině volného času, jeho funkcím, historii a možnostem trávení volného času. Jednotlivé pojmy jsou popsány na základě odborné literatury. Další část práce je věnována samotné obci, Skalické historii, zařízením využívaným při trávení volného času a lidovým tradicím a zvyklostem, které jsou v obci stále dodržovány. Zároveň se práce zaměřuje na obecní spolky a sdružení, jako je například sbor dobrovolných hasičů nebo myslivecké sdružení.
Sportovní kynologie jako volnočasová aktivita
TOČÍKOVÁ, Lucie
Předkládaná bakalářská práce se orientuje na sportovní kynologii. První část bakalářské práce se zabývá teoretickým vymezením pojmu sportovní kynologie a volný čas. Dále se práce zaměřuje na etologii psa a organizaci sportovní kynologie na území České republiky. První kapitola je dále věnována disciplínám sportovní kynologie, zkušebním řádům a táboru talentované mládeže. Druhá část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, pří němž byly získány informace pomocí rozhovorů se psovody. Rozhovory byly vedeny tak, aby vyplynuly cenné údaje o tom, proč si lidé volí tento sport jako volnočasovou aktivitu, jak vnímají svůj vztah se psem, co je pro ně motivací v tomto sportu a jak vnímají sportovní kynologii v kontextu volného času.
Volnočasové aktivity jako prostor k naplňování vybraných potřeb seniorů v rezidenčním zařízení
BLAŽKOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat, jaké potřeby seniorů mohou být naplňovány skrze volnočasové aktivity v pobytovém zařízení a za jakých podmínek. Bakalářská práce se zabývá procesem stárnutí a stářím a změnami s ním spjatými a adaptací na stáří. Dále popisuje potřeby, jejichž saturace je v seniorském věku významná, neboť přispívá ke kvalitnímu životu seniora. Následující kapitola se věnuje specifikům volného času ve stáří. Dále se práce zaměřuje na domov pro seniory a adaptaci seniora na nové prostředí po přestěhování se do domova pro seniory. v neposlední řadě práce hovoří o aktivizačních činnostech v domově pro seniory. Jsou zde popsané druhy aktivizačních činností a potřeby, které je při daných činnostech možné naplňovat. Další podstatnou částí bakalářské práce je náplň práce aktivizačního pracovníka. Teoretickou práci budou ilustrovat příklady z konkrétního zařízení pro seniory.
Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu
HOFMANOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem "Postoj Romů vůči zdravému životnímu stylu". Pro získání informací bylo využito metody kvantitativního šetření s využitím techniky dotazníku. Díky tomu je možné v práci představit postoje čtyřiceti respondentů a jejich prostřednictvím i jejich rodin. Výzkum se zaměřil na oblast stravy, pohybu, spánku, trávení volného času a také na rizikové faktory zdravého životního stylu, kam řadíme užívání tabákových výrobků, konzumaci alkoholu a užívání drog. Cílem bylo zmapovat povědomí respondentů o zdravém životním stylu a jeho složkách, jak jsou zásady zdravého životního stylu dodržovány u respondentů a jejich rodin, jaký mají názor na rizikové faktory a zda se tato tvrzení projevují i v rámci každodenní rutiny respondentů a členů jejich rodiny.
Trávení volného času na Instagramu u dětí na 2. stupni základní školy
ŘÍHOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času na Instagramu u dětí na druhém stupni základní školy. V teoretické části se věnuje otázkám souvisejícími s dospíváním, se sociálními sítěmi a rizikům, které se vyskytují v online prostředí. Samostatná kapitola je zaměřena na platformu Instagram. Součástí této bakalářské práce je vysvětlení základních pojmů a kvantitativní výzkum vztahující se k Instagramu. Výzkum probíhal pomocí online dotazníkového šetření a byl určen pro žáky druhého stupně základní školy. Analýza výsledku výzkumu prokázala, že Instagram se stal jedním z fenoménů současné doby. Zjištěné výsledky jsou zohledněny v závěru.
Trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru
BLÁHOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma "Trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru" se zaměřuje na problematiku trávení volného času středoškolské mládeže ve městě Trhové Sviny v době, kdy je společnost omezována koronavirovou pandemií. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy volný čas, mládež, adolescence, objasnění funkcí volného času a činitelů ovlivňujících volný čas mládeže ve společnosti. V praktické části je analyzováno pomocí dotazníku trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru, je-li mládež spokojena s využitím svého volného času a jak vypadá distribuce jejího volného času v době koronaviru. Cílem práce je zjistit jakým způsobem tráví volný čas středoškolská mládež v době koronaviru, jak se mění využívání, podoba a funkce volného času středoškolské mládeže v koronavirové době oproti běžnému stavu.
Letní tábory, jako způsob trávení volného času dětí s poruchou autistického spektra
KŘEMENOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na téma poruch autistického spektra a trávení volného času, respektive na letní tábor, jako možnost trávení volného času. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku poruch autistického spektra, historický vývoj a základní klasifikaci poruch autistického spektra dle Mezinárodní klasifikace nemocí MKN-10. Dále na charakteristiku volného času, historický vývoj volného času, funkci a možnosti trávení volného času. V poslední teoretické kapitole jsou popsány letní tábory. Praktická část je zaměřena na dva výzkumné cíle. Prvním cílem je identifikace přístupů organizací připravující letní tábory pro děti s poruchou autistického spektra. Výzkumný cíl je zjišťován pomocí ankety, kterou vyplnilo 103 organizací připravující letní tábory nejen pro děti s poruchou autistického spektra. Druhým cílem praktické části je představení vybraného letního tábora z pohledu několika aktérů, a to z pohledu vedení organizace, samotnými pracovníky připravující letní tábory pro děti s poruchou autistického spektra a z pohledu rodičů dětí s PAS. Tento cíl byl naplněn pomocí polostrukturovaných rozhovorů s aktéry tábora, a to konkrétně s vedoucími organizace, dvěma pracovnicemi organizace a matkou dítěte s poruchou autistického spektra, které se účastnilo letního tábora.
Volný čas dětí staršího školního věku nejen v období koronavirové pandemie
HAVLOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá volným časem dětí staršího školního věku. Charakterizuje základní pojmy, které se pojí k danému tématu, tj. volný čas, volnočasová kompetence. Pozornost je věnována pojmu serious leisure v pojetí autora R. Stebbinse. Práce představuje výsledky vlastního výzkumného šetření v období koronavirové epidemie, realizovaného kvalitativní metodou, jakým způsobem děti vnímají a prožívají volný čas, zda směřují k volnočasové kompetenci a také zda změny ve společnosti kvůli koronavirové pandemii ovlivnily prožívání volného času dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.