Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání různých typů komerčních lithium-iontových baterií
Šindelářová, Anna ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje srovnání různých typů komerčních lithium-iontových baterií. Nejprve je popsán úvod do elektrochemických zdrojů a jejich dělení. Dále se práce zabývá pouze lithium-iontovými bateriemi. V teoretické části je rozebrána historie, princip funkce těchto baterií a podrobný popis jejich hlavních částí včetně používaných materiálů. Součástí teoretické části je také srovnání komerčně dostupných lithium-iontových článků mezi sebou i porovnání s ostatními typy akumulátorů. Praktická část se zabývá cyklováním lithium-iontových článků a následným vyhodnocením vlivu teploty na kapacitní a proudové charakteristiky těchto lithium-iontových baterií.
Stanovení kapacity CDMA sítě
Pasečný, Jan ; Kejík, Petr (oponent) ; Hanus, Stanislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá stanovením faktorů, ovlivňujících kapacitu v CDMA síti. Tento typ sítí je nyní používán na celém světě, právě kvůli obrovským kapacitním výhodám oproti jiným komunikačním systémům. Práce obsahuje shrnutí základních parametrů sítí s jednou buňkou a více buňkami s ohledem na kapacitu a stanovené výsledky jsou na závěr zhodnoceny a porovnány.
Návrh křižovatky ulic Palackého a Krátká v Holešově
Dlhopolček, Michal ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je zpracování studie úpravy stykové křižovatky silnic II/432 a II/438 ve městě Holešov. Řešená křižovatka se nachází v západní části města Holešov, jenž se nachází 20 kilometrů severně od krajského města Zlín. Křižovatka v současném stavu není správně řešena, především z důvodu bezpečnosti při napojování těžkých nákladních vozidel z vedlejší ulice Krátká směrem do centra města Holešov. A dále se tvoří fronty dosahující až železničního přejezdu, čímž vzniká další dopravní riziko. Ze tří navržených variant byla vybrána ta, která nejlépe splňuje požadavky pro zvýšení plynulosti průjezdu křižovatkou a tím zvyšuje celkovou bezpečnost v křižovatce. A dále by vyhovovala požadavkům na zvýšení kapacity a dále by splnila úroveň kvality ať už na hlavní, nebo vedlejší komunikaci.
Expandovaný grafit jako záporná elektroda pro lithium-iontové akumulátory
Bibik, Maria ; Máca, Josef (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice lithium-iontových akumulátorů. Popisuje jejich základní konstrukční prvky, operační princip a technologické parametry. Práce je zaměřená na záporné-anodové elektrodové materiály. V textu jsou popisovány záporné elektrodové materiály na bázi přírodního grafitu. Detailně jsou v práci popisovány přírodní expandované grafitové materiály použité jako aktivní elektrodový materiál. V práci jsou popsány experimenty zkoumající vliv lisovacího tlaku na výkonové a kapacitní charakteristiky záporné elektrody v aprotickém systému lithium-iontového akumulátoru.
Jednofázový asynchronní motor s pomocnou fází
Vácha, Pavel ; Lapčík, Josef (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dnes ve světě čím dál více využívaných jednofázových asynchronních motorů. Jejím cílem je shromáždit informace o tomto typu motoru a jeho výpočtu. Obsahem první části je teoretická analýza jednofázového asynchronního motoru a způsoby získání záběrného momentu. Praktická část obsahuje základní schéma výpočtu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fází a zpracování demonstračního příkladu výpočtu jednofázového motoru konkrétních parametrů dle navrženého postupu. V závěru je celý postup vyhodnocen.
Úprava křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic
Friedel, David ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena úprava stávající úrovňové křižovatky silnic I/23 a II/602 u Ostrovačic v Jihomoravském kraji. Jedná se o průsečnou křižovatku, ve které je hlavní komunikace čtyřpruhová, směrově rozdělená. Je místem častých dopravních nehod. Obsahem diplomové práce jsou výstupy z dopravního průzkumu provedeného pro tyto účely, vyhodnocení nehodovosti, kapacitní posouzení 5 variant dispozičního řešení křižovatky s podrobným komentářem a ze všech těchto dílčích částí vycházející výkresová část. První úprava je nízkonákladová, změna spočívá pouze v jiném vodorovném a svislém dopravním značení. Druhá úprava je přestavba na spirálovou okružní křižovatku.
Akumulátory pro nezávislou trakci
Hladiš, Vítězslav ; Klíma, Bohumil (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit literární přehled všech typů akumulátorů určených pro pohon v nezávislé trakci (dopravě). Jednotlivé typy akumulátorů mezi sebou porovnat a na základě jejich parametrů (hmotnost, cena, hustota energie /kg) vybrat vhodný typ akumulátoru pro pohon elektromobilů, invalidních vozíků, elektrických kol a skútrů. Součástí bakalářské práce není žádný praktický výrobek ani příloha. Jedná se pouze o teoretický rozbor dané problematiky.
The Effect of Electrode Binders to Electrochemical Properties of Negative Electrode Materials
Zsigmond, András ; Máca, Josef (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with various types of binders used in the negative electrode material of lithium-ion batteries. The materials used as binders were Polyvinylidene fluoride (PVDF), Styrene-butadiene rubber (SBR) and Polyimide P84. Each binder was used in three different weight percentages, PVDF and P84 at 3, 6 and 10 wt.%, while SBR was used at 2, 4 and 6 wt.%. The thesis contains the process of making the negative electrodes as well as the results of each measurement.
Řízení nákladů na výrobní stroje ve stavebním podniku
Jančová, Edita ; Biolek, Vojtěch (oponent) ; Hanák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je řízení nákladů na výrobní stroje ve stavebním podniku. V teoretické části jsou nejprve obecně definovány druhy nákladů, kalkulací nákladů a odpisů, poté jsou na teoretické úrovni řešeny stroje ve stavebnictví. V praktické části jsou vypočteny provozní náklady dvou reálných strojů, které mají vliv na sazbu strojhodiny. Vypočtená sazba strojhodiny je následně srovnána s reálnou sazbou obou strojů a jsou navržena případná zlepšení.
Ustálený chod vedení 400 kV
Girga, Eduard ; Špaček, Jaroslav (oponent) ; Blažek, Vladimír (vedoucí práce)
Vedení 400 kV je nejpoužívanějším přenosovým vedením v České republice, jeho délka je přes tři tisíce kilometrů. Velmi často se používá k vyvedení značných výkonů z velkých elektráren a také proto má značný význam v elektroenergetice naší země. Předmětem teoretické části této bakalářské práce je průřez hlavními metodami používanými k řešení ustáleného stavu vedení velmi vysokého a zvláště vysokého napětí. Obecně lze tyto metody rozdělit na přesné a přibližné. Oba tyto způsoby budou rozebrány v následujících kapitolách. Přesné řešení vychází z předpokladu, že má vedení rovnoměrně rozložené parametry. Přibližné řešení využívá náhradu vedení dvojbrany, tato metoda je dostatečně přesná a značně urychluje výpočet. Z výše uvedených důvodů je často používána v technické praxi. Vedení bývá podle délky a požadované přesnosti nahrazeno T-článkem, -článkem, nebo Steinmetzovo článkem. Zvláštním postupem přibližného řešení je obecná metoda, pomocí které lze vyřešit libovolně zauzlenou síť použitím -článků k náhradě vedení mezi jednotlivými uzly. Tato metoda je v práci uvedena pro úplnost, mnou řešená síť není zauzlená. Součástí teoretické části práce je rovněž rozbor zvláštních případů přenosu. Ve výpočtové části bude kromě výpočtu ustáleného stavu vedení pomocí přesného a přibližného řešení všemi uvedenými články ještě výpočet zvláštních případů přenosu. V závěru budou shrnuty všechny výsledky výpočtové části a zhodnoceny použité způsoby řešení ustáleného stavu vedení z hlediska přesnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.