|
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
|
| |
|
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
|
|
Projekt podzemních garáží v Brně
Hájek, Jan ; Hladík, Pavel (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Projekt je zaměřen na chování a dimenzování nosných prvků monoliticky betonované konstrukce. Byl proveden i návrh a posouzení založení objektu. Desky jednotlivých podlaží jsou podrobně nadimenzovány. Veškeré výpočty jsou provedeny v souladu s Eurokódem 2. Součástí práce je výkresová dokumentace.
|
|
Stress-strain analysis of stadium lighting mast
Tokoš, Richard ; Kovář, Jaroslav (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The bachelor thesis contains an analysis of a steel structure that serves as lighting in a football stadium. The main goal is to create a bar system, the equation of static equilibrium and the deformation condition and I will analytically solve the stress and strain. Then I will create a model in ANSYS and calculate the stress and strain numerically. The bachelor thesis contains a comparison of the results of these methods.
|
|
Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny
Loveček, Libor ; Žák, Stanislav (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá chováním kónické vinuté tlačné pružiny pod zatížením. V práci je uveden analytický výpočet dle teorie slabě zakřivených prutů. Výpočet je vytvořen pro konkrétní kónickou vinutou pružinu v matematickém prostředí MAPLE. Výsledky jsou porovnány s daty získanými pomocí experimentálního zkoušení pružiny.
|
|
Studium vlivu složení a vstupních surovin na hodnoty modulů pružnosti betonů
Šafrata, Pavel ; Křížová, Klára (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Kromě pevnosti v tlaku betonu se v současnosti významně projevuje při statických výpočtech i modul pružnosti. U subtilních skeletových konstrukcí může díky nedostatečnému modulu pružnosti docházet k nepřípustným průhybům. Vycházet z empirických vztahů je v této situaci přinejmenším nezodpovědné, jelikož se při výrobě betonu používá široké spektrum surovin, příměsí a přísad. Cílem práce je studium vlivu hrubého kameniva na statický a dynamický modul pružnosti betonu v tlaku a doporučení vhodných opatření k výrobě betonu s vysokým modulem pružnosti. Experimentální část se dále zabývá vlivem obsahu vzduchu v betonu na výsledné moduly pružnosti.
|
| |
|
Rozvoj metodiky posuzování svodidel z hlediska dynamických účinků
Koudelka, Ivan ; Krejsa,, Martin (oponent) ; prof. Ing. Alois Materna, CSc., MBA (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Předložená práce analyzuje metodiku a přístupy dané legislativou. Předkládá v tisku prezentované výsledky numerického modelování nárazu vozidel do bariéry řešených ve světě i v ČR. Přináší návrh metodiky posuzování svodidel. Metodika navazuje na základní principy užité v TP 101 a ČSN EN 1991-1-1. Kinetická energie vozidla v okamžiku nárazu je nahrazena statickou silou, jejíž účinky jsou srovnatelné s účinky nárazu vozidla. Nosná konstrukce svodidla je řešena za pomocí prostředků statiky. Ve výpočtu je uplatněna i deformace vozidla, což představuje reálné rozdělení energie pohlcené deformací vozidla a energie, kterou musí absorbovat svodidlo. Navrhované postupy umožňují zohlednit nelineární chování konstrukce jak z hlediska geometrické, tak z hlediska materiálové nelinearity. Práce se rovněž zabývá interpretací různých druhů podepření konstrukcí do výpočtového modelu. Na konkrétním případě je demonstrován způsob modelování pružného podepření sloupku svodidla v zemině, či model tření volně uloženého betonového bloku po podložce. K zajištění realitě odpovídající polohy vzájemně spojených volně uložených bloků je navržen způsob modelování kontaktu v místě jejich možného průniku. K výraznému zpřesnění výpočtu přispívá postupné zatěžování konstrukce pomocí přírůstku zatížení a vyčíslování přírůstků energie absorbované deformací po jednotlivých krocích. Předkládaná metodika představuje účinný nástroj k posuzování svodidel, pro jehož aplikaci je dostatečné užití běžných prostředků a vybavení, kterými disponuje téměř každý projektant zabývající se statikou stavebních konstrukcí. V závěru práce jsou zobecněny poznatky získané z řešených příkladů a doplněny o grafická vyjádření.
|
|
Geodetický monitoring tubosideru v Liberci pod lyžařskou sjezdovkou F10
Buchar, Ondřej ; Jarůšek, Ladislav (oponent) ; Kratochvíl, Richard (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje geodetický monitoring deformované ocelové konstrukce tubosideru v Liberci. Od roku 2015 probíhá periodické měření posunů a deformací na objektu. V rámci opatření na zabezpečení stability tunelu, byly průběžně provedeny různé zásahy do stavby, jejichž vlivy jsou též vyhodnocovány v rámci práce. Výsledkem jsou grafy, které charakterizují posuny nejvyšších bodů v tunelu. Tyto hodnoty slouží dále pro statika a projektanta, kteří navrhnou řešené problému.
|