Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí31 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Balanced Scorecard pro VŠE v Praze
Týcová, Hana ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Fischer, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce zachycuje tvorbu metody Balanced Scorecard pro Vysokou školu ekonomickou. Nejprve v teoretické části popisuje, co jsou to neziskové organizace a jejich dělení, dále se zaměřuje na popis strategie a samotnou metodu BSC z teoretického hlediska. V praktické části popisuje Vysokou školu ekonomickou jak z hlediska historického, tak i z hlediska jejího fungování. Praktická část rovněž zahrnuje tvorbu PEST analýzy, Porterovy analýzy a metody Balanced Scorecard, které je věnována větší část této diplomové práce. Vyústěním práce je komunikace strategie prostřednictvím strategické mapy.
Podnikání v neziskovém sektoru - projekt vzdělávacího zařízení
Cajchanová, Oľga ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Organizace založená za účelem poskytování vzdělávání podle příslušných právních předpisů není typickým podnikatelským subjektem. Ovšem i když takováto organizace není primárně zaměřena na vytváření zisku, v rámci svého fungování v prostředí tržní ekonomiky má v zásadě shodné potřeby jako běžný podnikatelský subjekt. Při svém vzniku potřebuje nastavit vnitřní systém ekonomického řízení vycházející ze zvolené strategie a připraveného "podnikatelského" plánu, zvolit efektivní marketingovou strategii pro získání klientů a udržení se v konkurenčním prostředí. K tomu všemu potřebuje poznat a naplnit legislativní požadavky vztahující se jednak na příslušnou oblast vzdělání a pak i na samotnou organizaci, která vzdělávání poskytuje. Soukromá škola, jenž nese formu školské právnické osoby, se nachází v situaci, kdy podle zákona v rámci své doplňkové činnosti může vyvíjet podnikatelské aktivity, ovšem tyto aktivity nemohou žádným způsobem omezit hlavní, tj. vzdělávací činnost školy. Samotné vzdělávání je v naší společnosti považováno spíše za veřejnou službu, která je nebo by měla být poskytována více méně bezplatně, zejména co se týče základního vzdělávání. Obce totiž mají povinnost zajistit plnění povinné školní docházky pro všechny děti bydlící na jejich území a veřejné školy mají povinnost poskytovat základní vzdělávání bezúplatně. Financování veřejných škol je pokryto zejména z krajských rozpočtů, soukromé školy mají nárok na neinvestiční dotaci odvíjející se od počtu žáků ve škole. Podmínky pro jednotlivé subjekty na trhu s předškolním a základním vzděláním jsou tedy zjevně různorodé, ovlivňují jak konkurenční prostředí, tak i efektivitu školského systému.
Porovnání plnění rozpočtu v konkrétních podmínkách dětského domova
Prusenovská, Veronika ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Takáčová, Hana (oponent)
Práce pojednává o problematice různých právních forem neziskových organizací z pohledu historie, právního vymezení, hospodaření a financování a na příkladu konkrétních organizací popisuje nákladovou náročnost institucionální náhradní péče pro stát a veřejné rozpočty. Tato nákladová náročnost je dále porovnána s nákladovou náročností náhradní rodinné péče na příkladu péče pěstounské. Součástí materiálu je také vyčíslení rozdílů jednotlivých druhů náhradní péče a nastínění optimálního řešení současné situace.
Neziskový sektor v České republice
Brhlíková, Petra
Analyzuji evoluci a sféru českého neziskového sektoru po roce 1995.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí31 - 34  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.