Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ultrazvukové měření velkoformátových obkladů
Čaněk, Michal ; Topolář, Libor (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá sledováním vlivu použitého lepidla na chování nalepených velkoformátových obkladů. V rámci experimentů byla nepřímou metodou sledována rychlost šíření ultrazvukového vlnění na obkladech nalepených na betonový podklad pomocí různých lepidel. V druhé části se prováděly na použitých lepidlech zkoušky pevností, dynamických a statických modulů pružnosti. Také byl u lepidel sledován vývoj smrštění a hmotnostních úbytků v čase. Výsledky ze všech experimentů byly následně shrnuty do tabelární a grafické podoby a byly podrobeny jednoduchým statistickým testům pro zjištění vyplývajících závěrů.
Mechanické vlastnosti skleněných vláken
Ševnina, Marija Vladimirovna ; Svěrák, Tomáš (oponent) ; Čech, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním mechanických vlastností skleněných vláken bez povrchové úpravy a s komerční povrchovou úpravou. Hlavním cílem je stanovit pevnost v tahu, modul pružnosti a tažnost pro vlákna v závislosti na povrchové úpravě. Pro stanovení těchto vlastností byly změřeny průměry vláken pomocí optického mikroskopu Olympus BX 50 s následnou tahovou zkouškou na zařízení ZWICK/Z010/TH2A.
Vliv vícenásobného cyklického zatěžování na hodnotu statického modulu pružnosti betonu v tlaku v konstrukcích
Potočková, Michaela ; Kocáb, Dalibor (oponent) ; Misák, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá závislostí statického modulu pružnosti betonu v tlaku na počtu zatěžovacích cyklů. Pomocí odporových tenzometrů byly měřeny deformace zkušebních těles v průběhu vícenásobného cyklického zatěžování. Bylo provedeno až 1600 zatěžovacích cyklů. Z naměřených deformací byl stanoven statický modul pružnosti v tlaku. Cílem práce je posouzení změny hodnot statického modulu pružnosti v závislosti na počtu zatěžovacích cyklů.
Sledování modulů pružnosti podloží vozovek
Hladík, Aleš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá srovnáním postupů zkoušení na cyklickém triaxiálním přístroji podle ČSN EN 13286-7 a postupy prováděné ve Spojených státech amerických. V praktické části jsou srovnávány moduly pružnosti směsného recyklátu, experimentálně pak směsného recyklátu s pojivy a jemnozrnné zeminy pomocí zkoušky na cyklickém triaxiálním přístroji. Dále diplomová práce posuzuje použití směsného recyklátu do konstrukce vybrané slabě zatížené vozovky III. třídy.
Analýza mechanických vlastností plastových dílů realizovaných 3D tiskem
Krejbychová, Adéla ; Benešovský, Marek (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou mechanických vlastností vzorků z materiálu PET-G vytvořených pomocí 3D tisku. Problém byl řešen experimentálně. Vzorky byly vytištěny pomocí metody tisku FDM (Fused Deposition Modeling). Měření mechanických vlastností proběhlo pomocí zkoušky tahem a naměřené veličiny byly dále statisticky analyzovány. Zkoumaný byl vliv pigmentu, výrobce materiálu a vliv nastavení procesních parametrů při samotné stavbě vzorků. Na základě vykonaných analýz bylo zjištěno, že největší vliv na výslednou pevnost v tahu měla orientace součásti při tisku. Nejlepších mechanických vlastností dosahovaly vzorky tištěné horizontálně v rovině XY s úhlem výplně 45° / - 45° od výrobce Devil Design.
Využití těženého kameniva do podkladních vrstev vozovek
Borkesz, Michael ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití drobného drceného a těženého kameniva v podkladních vrstvách vozovek. V úvodu teoretické části je vysvětlen proces vzniku tohoto typu kameniva. Dále jsou zde popsány zkoušky, kterými byly ověřeny vlastnosti těchto směsí a způsob jejich použití ve stmelených podkladních vrstvách vozovek. Ve stručnosti se práce zabývá také zahraničním výzkumem a možnostmi, které z něho plynou. V praktické části je potom popsán vlastní proces přípravy směsí a laboratorní zkoušky na nich provedené, dále výroba zkušebních těles, zátěžové zkoušky těchto těles a interpretace výsledných hodnot. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky a popsány možnosti, jak je aplikovat v praxi.
Modul pružnosti přírodního kamene
Hoduláková, Michaela ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Hodnota modulu pružnosti betonu závisí na jeho složení (zejména na použitém kamenivu). Jelikož v současném stavebnictví neexistuje žádná ucelená literatura týkající se modulů pružnosti jednotlivých typů kameniva, je tato práce zaměřená na zkoušky a porovnání modulů pružnosti vybraných druhů hornin používaných pro výrobu drceného hrubého kameniva do betonu. Moduly pružnosti se zjišťují statickou a dynamickou metodou. Práce se také věnuje modulu pružnosti žuly v rozdílném stádiu zvětrání.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.
Vývoj samozhutnitelných betonů s rychlými náběhy pevností a modulů pružnosti
Skřivánek, Michal ; Hela,, Vlastimil (oponent) ; Hela, Rudolf (vedoucí práce)
Jak již samotný název napovídá, práce se zabývá vývojem samozhutnitelných betonů, přičemž hlavní předností je rychlý nárůst pevností a zároveň i modulů pružnosti. Kromě samotné charakteristiky samozhutnitelného betonu jsou zde postupně rozebírány možnosti urychlení pevností betonu od méně efektivního proteplování až po použití moderních přísad do betonu. Mezi důležité části se řadí kapitola o vlivu složení betonu na hodnoty modulů pružnosti. Dále je v práci probíráno samotné složení směsi SCC s výčtem vlastností jednotlivých složek. Teoretická část je ukončena souhrnem vlastností SCC ve stavu čerstvém i ztvrdlém a jsou zde uvedeny specifika zkoušení SCC. Na základě teoretických znalostí jsou v praktické části navrženy směsi SCC tak, aby bylo docíleno právě požadavku rychlého nárůstu pevností a modulů pružnosti v raných stádiích zrání a zároveň byla co nejméně ovlivněna reologie betonové směsi.
Vliv počátečních podmínek na modul pružnosti mostního betonu
Blažek, Michal ; Bílek,, Vlastimil (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
Vedle pevnosti betonu v tlaku, která je základním parametrem pro návrh betonové konstrukce, je třeba stanovit i modul pružnosti betonu. V této práci se pojednává o vlivech působících na beton, zejména v počáteční fázi tvrdnutí (do 28 dnů). V dnešní době, kdy je čas nejcennější položkou, je třeba znát fyzikálně-mechanické vlastnosti betonu dříve než po 28 dnech a umět tyto vlastnosti využít. Na beton v počátečním stádiu tuhnutí působí mnoho vlivů, které vývoj modulu pružnosti betonu v čase ovlivní. K porozumění této problematiky byla provedena rešerše literatury a byl uskutečněn experiment, který má prokázat vliv teploty na modul pružnosti betonu. Vliv teploty na modul pružnosti doposud nebyl intenzivněji zkoumán, a proto mu bude věnována větší pozornost. V experimentu je zjišťován statický a dynamický modul pružnosti betonu v počáteční fázi tuhnutí, který se svou recepturou podobá betonu používanému pro výrobu prefabrikovaných, předpjatých mostních nosníků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.