Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam postav v moderní filmové pohádce Oty Hofmana
Pařízková, Tereza ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
V předkládané práci se zabývám anylýzou významu nadpřirozených postav v díle Oty Hofmana. Hofman je zakladatelem moderní filmové pohádky v Československu a jeho práce filmová i literární je známá celosvětově. Mým cílem je jeho svět popsat a kategorizovat v jeho vlastních vývojových fázích a zvratech a ukázat na míru autorství v jeho dílech. Propojením dětské psychologie s chováním a motivací jeho hrdinů chci poukázat na dětský svět viděný očima Oty Hofmana.
V žáru královské lásky
Bokšteflová, Lucie ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Předmětem této práce je projekt filmového režiséra Jana Němce (nar. 1936), jenž vycházel ze záměru vytvořit filmovou adaptaci novely Utrpení knížete Sternenhocha, kterou napsal na ve 20. letech 20. století filosof a spisovatel Ladislav Klíma (1878-1928). V práci jsou představeny jednotlivé segmenty tohoto projektu - od knižní předlohy, přes scénář a režijní koncepci z 60. let, skrze jednotlivé fáze vývoje a výroby filmu v 90. letech, až po ohlasy na výsledný film uvedený v roce 1991. Důraz je kladen na reflexe a postoje samotného Jana Němce. Práce čerpá především z archivních fondů Barrandov Studio, a.s. a z publikovaných i nepublikovaných rozhovorů s Janem Němcem. Cílem práce je zprostředkovat informace o projektu jako celku a umožnit tak hlubší vhled do tohoto tvůrčího počinu Jana Němce.
Tvořivost v producentské praxi
Mahler, Jakub ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat, do jaké míry je tvořivost součástí praxe českých producentů : nakolik jejich hotové projekty odpovídají jejich výchozím představám a jaké metody používají k dosažení kýženého výsledku v průběhu developmentu a realizace filmu. Tato práce se pokusí popsat druhy, metody, možnosti a tendence producentské tvořivosti a fenomén producentské tvořivosti zhodnotit i na obecné rovině. Na základě rozboru historického vývoje i současné praxe, několika případových studií dramaturgie (poznatků vlastních i publikovaných) jednotlivých filmů a rozhovorů s příslušnými producenty (popř. režiséry) chci zkoumat jejich východiska (výběr látky, producentský záměr, společenské a umělecké ambice), dále producentské metody v každé z fází výroby filmu (kolik prostoru ponechávají tvůrčím profesím a obecně v jaké míře intervenují do výroby). Po uvedení výpovědí dotyčných producentů do kontextu samotných produktů jejich práce chci porovnat všechny učiněné poznatky.
Dvakrát měř a jednou řež
Krutská Vrbová, Kateřina ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; HORNÍČEK, Jiří (oponent)
,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
Jedenáct tváří Jana Gogoly ml.
Rendl, Jan ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce obsahuje jedenáct kapitol, kde každá nějakým způsobem charakterizuje Jana Gogolu ml. a každá zvlášť nějak určuje jeho tvůrčí ideje. Děje se to skrze metaforu fotbalového utkání, kdy Jan Gogola je se svými postavami, filmy, jak sám sobě spoluhráčem, tak také protihráčem. Dává góly se svými situacemi stejně, jako občas okopává svým protivníkům kotníky. Jan Gogola ml. tak ztělesňuje jednu etapu Katedry dokumentárního filmu na FAMU, kdy častokrát stojí jako odrazová plocha mezi pedagogickou činností profesora Karla Vachka a mezi studenty, na které při svých seminářích uplatňuje psychologickou metodu toho, že každé dílo musí být svébytně spjaté s autorem filmu.
Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty
Šonková, Barbora ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VÁLA, Luboš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Financování audiovizuálních děl v Německu a možnosti spolupráce s českými producenty v první řadě rozebírá způsoby zafinancování filmových projektů v Německu. Zjišťuje, za jakých podmínek lze dosáhnout na konkrétní dotace fondů a pokrývá další možnosti získání finančních prostředků. Zabývá se spoluprací s distributory, televizními stanicemi a stručně mapuje i způsoby alternativního financování. Druhá část práce se soustředí na česko-německé koprodukce se zaměřením na důležitá kritéria vzniku těchto spoluprací. Práce zkoumá jednotlivé kroky při tvorbě společných projektů, od scénáře k samotné distribuci díla. Hlavním cílem je zjistit, je-li Německo vhodným koprodukčním partnerem pro české producenty a mají-li české projekty potenciál pro německý trh.
Reflexe osobnosti a díla Franze Kafky v  české kinematografii
Císařovská, Natálie ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; ADLER, Rudolf (oponent)
Ve své bakalářské práci mapuji, jak se čeští filmoví tvůrci zabývali dílem a osobností Franze Kafky. Tento autor byl do 60. let opomíjen a ignorován, a objevila ho až generace převážně autorů Nové Vlny. Téma Kafka odrážela stav politického ale i společenského klimatu. V 70. a 80. letech autor zcela zakázáný, objevoval se v amatérských či exilových filmech, v 90. letech se jím kinematografie mohla zase volně inspirovat.
Česká Road Movie
Hašek, Václav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.
Narativní trhliny a jejich kompenzace
Hoffmann Polenský, Tomáš ; DOLENSKÝ, Martin (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Narativní trhliny jsou dramaturgické chyby, které narušují divákovo vnímání příběhu a fikčního světa filmu. Na příkladu divácky nejúspěšnějších českých filmů z let 2000-2010 práce analyzuje konkrétní narativní trhliny a zamýšlí se nad otázkou, jak mohou být tyto filmy úspěšné, přestože vykazují významné nedostatky ve vyprávění příběhu. Práce hledá odpověď na tuto otázku z pohledu diváka i tvůrce. Na základě kognitivistických filmových teorií popisuje autokompenzační procesy, které divák při sledování filmu aplikuje, a popisuje také mechanismy atrakce, jimiž tvůrce narativní trhliny zakrývá.
Stáří v českém filmu po roce 89
Jestřábová, Iva ; RYŠAVÝ, Martin (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
ABSTRAKT Ústředním tématem diplomové práce je analýza způsobu zobrazování stáří a atributů s ním spojených v současném českém filmu ve srovnání s nejnovějšími sociologickými výzkumy zabývající se českými seniory. Práce si klade za cíl zjistit, zdali způsob prezentace seniorů ve filmech koresponduje s realitou a pokud ne, tak proč tomu tak je. Dále se zabývá otázkami, jako jsou specifika současné generace českých seniorů, jejich ekonomické, sociální, ale i rodinné situace a způsoby, jakými jsou tyto aspekty reflektovány ve filmu. Dotýká se i všeobecnějších otázek, jako je stáří a gender, osamělost či svoboda a v neposlední řadě analyzuje způsoby, jakým se českým filmařům daří převést na plátno téma paměti a vzpomínání, které se stářím nerozlučně souvisí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.