Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 323 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekosystém Ruby se zvláštním zřetelem na testování a používání DSL
Cichra, Michal ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Oraný, Vladimír (oponent)
Práce představuje ekosystém moderního a dynamického programovacího jazyka Ruby, za-měřuje se na možnosti jeho rozšíření distribucí vlastních aplikací, pohledem na jejich testování a využití DSL pro tvorbu aplikací. Zároveň popisuje způsob instalace na několika důležitých operačních systémech a řešení problému se kterými se může uživatel setkat. Také si klade za cíl provést čtenáře vývojem aplikace od začátku do konce a upozornit na systémy a platformy, kde se Ruby dá využívat. Nejdříve čtenáře seznamuje s ekosystémem Ruby v podobě periodik, organizací a míst, kde se lidé zabývající se Ruby schází, diskutují a řeší problémy. Poté vysvětluje, jak nainstalovat Ruby na platformách Linux, Windows, OS X a BSD. Dále představuje základní stavební kameny rozšiřitelnosti Ruby jako balíčkovací systém a důležité knihovny. Ke konci představuje nástroje určené k testovaní aplikací a názorně demonstruje vysvětlené pojmy na ukázkách. V poslední části mapuje současný a brzký budoucí vývoj Ruby jako platformy pro další využití. Praktickým výstupem práce je framework umožňující vývoj textových her pomocí interního DSL a aplikace, která demonstruje možnosti jeho využití. Součástí je také program, který využívá existujících knihoven a ukazuje vytvoření aplikace pro příkazový řádek.
OpenOffice.org - programování maker
ŠPIROCH, Petr
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu maker v OpenOffice.org. V práci je kladen důraz na uvedení do problematiky tvorby maker v aplikaci OpenOffice.org, na podrobný popis jazyka StarOffice Basic a jeho jednotlivých prvků. Na konci práce je stručně probrán i aspekt objektového programování v tvorbě maker. Vše je názorně předvedeno a popsáno na jednoduchých názorných příkladech (programech), které jsou spolu s kompletní instalací OpenOffice.org a dalšími dostupnými výukovými materiály přiloženy v příloze na CD.
Vývoj vláknových aplikací v jazyce Java
ATTL, Karel
Tato diplomová práce pojednává o programování vícevláknových aplikací v jazyce Java. S verzí Java 5 se v API jazyka objevuje i knihovna java.util.concurrent, která významným způsobem ulehčuje a zefektivňuje návrh paralelních aplikací. Práce je pojatá jako úvod do programování vícevláknových aplikací, a zároveň ji lze využít jako studijní materiál. Teoretický úvod pojednává o procesech a technologickému pozadí multitaskingu jako analogie k vláknům, zároveň se dotýká technologie Java a pozadí práce s pamětí. Zbytek diplomové práce už se věnuje praktickému nastínění práce s vlákny. Pokrývá toto téma od úplných základů, jakými je vytvoření objektu typu Thread, přes pokročilejší úlohy, jakými je práce s balíčkem java.util.concurrent a na závěr věnuje prostor problémům, se kterými se programátor může setkat při vývoji vícevláknových aplikací.
Vytváření a finalizace programovacích projektů v Imagine Logo
PINDRYČ, Bohuslav
Bakalářská práce se zabývá vytvářením a finalizací projektů v Imagine Logo. Začínající programátor po zvládnutí základních technik a porozumění principům programování se často pouští do vlastních rozsáhlejších projektů. K tomu ovšem potřebuje znát řadu postupů a znalostí. Práce by měla pomoci začínajícím programátorům správně vytvořit svůj projekt v Imagine a následně ho i správně finalizovat. Ukáže, jak používat klávesnici pro ovládání projektu, použití multimediálních souborů, uchovávání grafických proměnných apod. Tato práce by měla sloužit jako uživatelská příručka pro začínající programátory, kteří chtějí využít prostředí Imagine k vytvoření kvalitního projektu. Příklady, na kterých bude demonstrováno použití jednotlivých postupů, by měly být inspirací pro čtenáře při tvorbě vlastních projektů.
Strategický rozvoj města Velké Bílovice
Paznocht, Jaroslav ; Damborský, Milan (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Hlavním cílem této práce je vypracovat strategický plán rozvoje města Velké Bílovice. Práce ve své první části mapuje problematiku strategického plánování, jeho teoretické základy a doporučení dle dostupných zdrojů. Ve druhé části analyzuje kompletní situaci ve městě, věnuje se obyvatelstvu, veřejným sluţbám, trhu práce, ekonomice, dopravě a cestovnímu ruchu. V poslední části doporučuje vizi a hlavní cíle obce, které povedou k jejímu dalšímu rozvoji.
Porovnání frameworků pro rychlý vývoj aplikací
Florian, Jan ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Práce se zabývá porovnáním dvou webových frameworků (aplikačních rámců) v jazycích Python a Ruby. Kromě základního popisu, historie a filosofie těchto jazyků a obou frameworků -- Django a Ruby on Rails -- jsou stanovena, popsána a uvedena do širších souvislostí jednotlivá kritéria jejich hodnocení. Mimo tyto kritéria je popsána také MVC architektura obou rámců, struktura projektu a nástroje v nich obsažené.
Vývoj a realizace testovacího systému pro předmět 4IT340 - Administrace databázového systému ORACLE
Plíva, Michal ; Macák, Petr (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj a nasazení testovacího systému pro předmět 4IT340 - Základy správy databázového systému Oracle. Cílem této práce je navrhnout a naprogramovat testovací systém, který každému studentovi tohoto předmětu vygeneruje jedinečné zadání zkoušky, a následně po skončení zkoušky automaticky opraví praktickou část. Výsledkem této práce je několik procedur napsaných v jazyce PL/SQL. Celá práce je rozdělena do několika částí. První část se zabývá analýzou současného stavu, poté se práce zabývá již konkrétním návrhem a vývojem prostředí pro zkoušku. Závěr práce je tvořen dokumentací testovacího systému.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
Výuka objektového programování v prostředí Imagine
ZIKMUND, Miroslav
Tato bakalářská práce se zabývá výukou objektového programování v Imagine Logo. V současné době existuje mnoho objektově orientovaných programovacích jazyků (Java, C++, Python, C#, ?), které se hojně vyuţívají k vývoji programů. Odborníci během let výuky programování přišli s několika přístupy jak vyučovat objektově orientované programování (OOP). Jedním z takovýchto přístupů je ?object first?, který předkládá studentům objektový přístup od samého počátku výuky. Prostředí Imagine je pro takovýto přístup k výuce vhodnou platformou. Imagine Logo však předkládá trochu odlišný pohled na OOP neţ běţné objektově orientované jazyky (Java, C#, ?). K takovéto výuce jsou nutné výukové materiály, které takovýto přístup umoţní. Tato práce by měla poskytnout učitelům programování určitý návod, jakým je moţné postupovat při výuce OOP v Imagine Logo. Předkládá řadu úloh a ţákovských listů, které studenty provedou přes nastavování implicitních vlastností objektů, přes klonování, vytváření tříd, vyuţívání objektových procedur a proměnných aţ k dědičnosti. Principy objektového programování jsou objasněny na příkladech vytvořených v prostředí Imagine Logo.
Vývoj desktopových aplikací v jazyce Java s bohatým grafickým uživatelským rozhraním.
BÁLEK, Petr
Práce se snaží ukázat na pokročilých příkladech možnosti, které nabízejí již standardně dodávané balíčky Javy, kde největší důraz je kladen na balíčky javax.swing a java.awt. V práci jsou samozřejmě vytvořeny a uvedeny ukázkové příklady, které jsou vybudovány na výše uvedených balíčcích. Okruhy, kterých se práce týká jsou například animace, efekty statické a dynamické, konvoluční filtry, přechody, alfa kompozice a jiná další témata.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 323 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.