Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí302 - 311dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Čeština jako cizí jazyk
POULOVÁ, Nikola
Ve své bakalářské práci bych chtěla zkoumat a zabývat se češtinou jako cizím jazykem, protože si myslím, že to je a stále bude aktuální téma. Do České republiky zamíří každý rok až několik desítek tisíc přistěhovalců. Minimum z nich už je vybaveno základy českého jazyka, většina se tedy začíná učit český jazyk až na místě. Ve své práci bych se ráda zaměřila na možnosti, které pro výuku češtiny Česká republika nabízí. Dále jakým stylem a kde se vyučuje český jazyk v zahraničí a jak je čeština složitá pro cizince.
Využití vhodného biotopu v okolí školy k výuce základů ekologie - projekt
KOMÁRKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím lučního biotopu pro výuku ekologie na základních školách. Práce obsahuje průzkum vybrané lokality z hlediska živočišných a rostlinných druhů. Dále obsahuje rozbor vybraných učebnic přírodopisu pro 6. a 7. ročník základní školy včetně jeho vyhodnocení a vlastní výukový projekt. Tento projekt je hlavním cílem bakalářské práce a slouží k ověření a upevnění probíraného učiva žáků 7. Ročníku ZŠ. Žáci v rámci projektu pracují v terénu, na vybrané lokalitě. Pomocí pracovních listů a zvolených her s ekologickou tématikou si ověřují získané znalosti zábavnou formou učení.
Hodnocení učebnic žáky a učiteli
BÍZKOVÁ, Lucie
Předmětem diplomové práce s názvem "Hodnocení učebnic žáky a učiteli" je zhodnotit učebnici z hlediska jejích funkcí. Hlavním cílem bylo zjistit názory žáků a učitelů na učebnici, kterou používají v hodinách českého jazyka. V teoretické části diplomové práce jsem se zabývala učebnicí obecně, dále historií učebnic a několika klasifikacemi jejích funkcí. Pro další kapitoly diplomové práce je nejdůležitější klasifikace funkcí Dmitrije Dmitrijeviče Zujeva. Poté jsou v práci uvedeny výzkumy učebnic provedené v zahraničí a u nás a jejich vybrané výsledky. Praktická část práce se opírá o dotazníkové šetření provedené v sedmém ročníku na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Žáci dostali do rukou dotazník, kde měli zhodnotit učebnici z pohledu několika vybraných funkcí z výše uvedené klasifikace. Učitelé pak měli za úkol sami vyslovit svůj názor a zároveň zareagovat na odpovědi žáků.
Předpokládané znalosti z ekologie v učebnicích ZŠ
VÁCHA, Robert
Předkládaná bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá rámcovým vzdělávacím programem - jeho vymezením a obsahem. Zvláště se zaměřuje na vzdělávací obor Přírodopis a průřezové téma Environmentální výchova. V práci je vymezen pojem učebnice, jsou popsány funkce učebnice ve vzdělávacím procesu a způsoby analýzy učebnic. Teoretická část se zabývá také didaktickými testy. Praktická část je věnována rozboru a srovnání vybraných řad učebnic. Předkládá také návrh jednoduchého testu v rámci výzkumu znalostí z ekologie u žáků základních škol a hodnotí výsledky pokusného pilotního průzkumu.
Předpokládané znalosti systematiky vyšších rostlin na základě rozboru učebnic přírodopisu
ADAMCOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá rozborem jednotlivých učebnic, zejména porovnáním informací znalostí vyšších rostlin. Analyzuje množství odborné terminologie, průběžné opakování učiva, možnosti praktických úkolů i grafickou stánku učebnic. Bylo zjištěno, že učebnice splňují požadavky rámcového vzdělávacího programu, vydaného ministerstvem školství, ale pomocí analýzy se přišlo i na velké rozdíly v učivu hodnocených učebnic. Praktická část se věnuje skladbě dotazníku pro žáky sedmých tříd, jeho vyhodnocení a porovnání mezi jednotlivými školami. Vyhodnocení jednotlivých otázek a úspěšnost tří různých škol je zobrazeno ve formě grafů pro lepší přehlednost. Součástí praktické části jsou uvedeny příklady vyplněných dotazníků.
Monoteistická náboženství v učebnicích občanské výchovy
CHOCHOLOVÁ, Květa
Cílem práce je ukázat, jaké postavení mají monoteistická náboženství, tj. křesťanství, judaismus a islám, v učebnicích občanské výchovy a v očích dnešních učitelů a žáků na základních školách. Dnešní česká společnost nepřikládá náboženství větší význam a to i přesto, že tvoří značnou část našich i světových dějin. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány základní údaje o učebnicích a dále je provedena analýza učebnic občanské výchovy, které obsahují téma náboženství, od 90. let minulého století po současnost. Nastíněna je také historie a současnost judaismu, křesťanství a islámu. Praktická část si za hlavní cíl klade posoudit a vyhodnotit postoje dnešních učitelů a žáků k náboženství ve výuce občanské výchovy na základní škole. Výzkum byl proveden pomocí dotazníků, které jsou vhodné pro získávání informací vztahujících se k dané problematice. Pro srovnání bylo do výzkumu, kromě dvou základních škol, zařazeno i osmileté gymnázium, konkrétně jeho nižší stupeň.
Proměny učebnic občanské výchovy na přelomu 80. a 90. let 20. století
HADÁČEK, Marek
Diplomová práce se zabývá analýzou učebních osnov, plánů a učebnic občanské nauky, později občanské výchovy pro základní školy, na přelomu osmdesátých a devadesátých let 20. století. Cílem této práce je problematika způsobu pojetí výuky dnešní občanské výchovy v období socialistického zřízení tehdejší Československé republiky a zaznamenání revolučního roku 1989, jehož události způsobily politický a ideologický převrat nastolením demokratického zřízení. V práci dochází k analýze učebnic a učebních osnov z tohoto období. Práce je rozdělena do dvou částí, které na sebe volně navazují. V teoretické části diplomové práce dochází k obecnému vymezení pojmu školní učebnice, kde se zaznamenávají funkce, pojetí, struktury, významy, postavení, výzkumy a výzkumné metody podle nejrůznějších pedagogických autorů, kteří se analýzami školních učebnic zabývali. Tato část je v užší míře doplněna o různé postřehy a komentáře autora práce. Praktická část diplomové práce je založena na detailnější analýze učebnic a učebních osnov občanské výchovy, která je zakomponována do doby dvou historických epoch naší země, a to končícího socialismu a utvářející se demokracie. V práci jsou zaznamenány jednotlivé tematické celky předmětu, které jsou autory tehdejších osnov zahrnuty do výuky příslušných ročníků základní školy. Zkoumá se zde vhodnost, časové zařazení a podobnost vyučovací látky v období socialismu s obdobím demokratického zřízení našeho státu. Výzkumnou složku tvoří dotazníkové šetření práce, kde jsou respondenty učitelé tehdejší i dnešní občanské výchovy. Zaznamenávají se zde těžkosti pedagogů a nelehký způsob transformace tohoto předmětu ze socialistické epochy do nynější demokratické, dále se zde zkoumá problematika učebnic a učebních osnov. V praktické popisné části se rozebírá skladba učebnic, náročnost učiva pro žáka, grafická a motivační podoba učebnic, výchovně vzdělávací cíle a způsob výkladu učebnicové látky žákům.
Využití vodního biotopu k výuce základů ekologie - projekt
RÁKOSNÍKOVÁ, Tamara
Bakalářská práce se zaměřuje na využití vodního biotopu k výuce základů ekologie. V první řadě je proveden rozbor dostupných učebnic, jak z hlediska ekologického, tak i z hlediska taxonomického. V další fází se bakalářská práce zabývá charakteristikou vybraného vodního biotopu, v němž autorka provádí průzkum. Průzkum se zaměřuje především na přítomné taxonomické jednotky. Na základě zjištěných údajů je vypracován projekt, didakticko-metodické postupy, sloužící k ověření a upevnění probíraného učiva. V projektu jsou navrženy aktivity s tématikou ekologie vodního biotopu, často doprovázené pracovními listy, a dále hry s ekologickým podtextem.
Porovnání starších a novějších vyučovacích metod hry na akordeon
PACLÍKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá popisem, porovnáním a celkovým zhodnocením starších a novějších výukových metod ve hře na akordeon, které jsou používány v akordeonových školách autorů českých, ale i německých a slovenských. Práce mapuje především přístup jednotlivých autorů k daným vyučovacím technikám
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 327 záznamů.   začátekpředchozí302 - 311dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.