Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 317 záznamů.  začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologické aspekty v teorii reklamy
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Práce popisuje dva způsoby využití psychologických poznatků v ekonomické teorii reklamy. Psychologické poznatky mohou pomoci zhodnotit předpoklady různých ekonomických přístupů ke studiu reklamy. Poznatky psychologie přesvědčování jsou aplikovány na otázku, jestli reklama slouží jako zdroj informací. Práce se dále zabývá problémem, zdali může reklama vytvářet užitek. Studie zde shrnuté nasvědčují, že ano. Při řešení tohoto problému je v práci aplikována i neuroekonomie, jejíž základní metody jsou představeny. V závěru jsou popsány omezení zvoleného přístupu.
Analýza postojů vybraných segmentů spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen (malé prodejny, super- a hypermarkety ap.)
Puchtová, Kateřina ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou postojů spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen. Cílem práce je tyto postoje určit a vymezit jednotlivé segmenty spotřebitelů, kteří v daných prodejnách nakupují. Dále na základě zjištěných výsledků doporučit vhodnou marketingovou strategii. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část připravuje teoretický základ pro druhý díl, kde provádím vlastní výzkum postojů spotřebitelů v Plzni a okolí. První část teoretického základu blíže definuje jednotlivé typy prodejen. Ty se liší řadou svých charakteristických znaků a jejími kombinacemi. Druhá část se zabývá postoji. Zahrnuje definici postojů, vymezuje jejich složky, určuje vlastnosti a funkce, jejich tvorbu a možnosti změny. Třetí část se zaměřuje na segmentaci. Co to segmentace je, jak se provádí a k čemu slouží. Poslední čtvrtá část popisuje jednotlivé způsoby marketingové komunikace a definuje její cíl. Dále se zabývá psychologickými důvody nákupu a vlastními značkami obchodů. V druhé praktické části nejprve definuji etapy a možné metody marketingového výzkumu. Blíže zde rozebírám metodu dotazování, pomocí níž poté provádím vlastní výzkum, jehož cílem je analýza postojů plzeňských spotřebitelů k jednotlivým typům prodejen.
Klima třídy na 1. stupni základní školy
KURČÍKOVÁ, Martina
Diplomová práce je rozdělena na dvě části ? teoretickou a praktickou. Teoretická část práce se zabývá termíny souvisejícími s jejím hlavním tématem ? sociálním klimatem školní třídy. Jedná se především o osvětlení pojmů prostředí, klima, atmosféra, pedagogická komunikace a socializace. Dále se práce zaměřuje na vysvětlení procesu utváření třídního klimatu jejími aktéry, především žáky a vyučujícím, možnostmi zkoumání klimatu třídy a uvádí krátký přehled doposud analyzovaných výsledků výzkumů zainteresovanými odborníky. Okrajově zprostředkovává informace z oblasti vývojové psychologie dítěte mladšího školního věku, sociální klima školy a sociální klima učitelského sboru. Praktická část je zaměřena na výzkum sociálního klimatu v reálném prostředí školních tříd. Výzkumy byly prováděny ve 3., 4. a 5. třídách třech základních škol v Jihočeském kraji za použití standardizovaného dotazníku ?My class inventory?. Obsahem praktické části práce je seznámení čtenáře s použitou diagnostickou metodou, interpretace procesu zadávání dotazníků, jejich vyplňování a především analýza výsledků výzkumu. Výsledky výzkumů jsou prezentovány graficky a doplněny komentáři. Praktickou část zakončují závěry v kompilaci s předem vyslovenými hypotézami.
Subjektivní vnímání prostituce sexuálními pracovnicemi
MUTLOVÁ, Milena
Bakalářská práce se zabývá prostitucí a ženami, které si tímto způsobem získávají prostředky obživy. Cílem práce je popsat jak ženy, které se angažují v sex byznysu, subjektivně prožívají součinnost, zjistit, jak samy zdůvodňují svoje prostituční chování a v neposlední řadě jaké hodnoty preferují.
Mládež, hodnoty a média.
FANTOVÁ, Kristýna
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současné mládeže, vlivu mediálních vzorů a médií jako takových na hodnotovou orientaci naší mládeže. Práce je v teoretické části zaměřena do tří oblastí. První oblast se věnuje hodnotové orientaci obecně, definuje druhy a podstatu hodnot, věnuje se také axiologii v dějinách filosofie. Druhá oblast se zabývá hodnotami, zájmy, postoji a dospíváním obecně. Dále axiologickým pohledem na mládež. Třetí oblast je zaměřena na média a právní normy omezující jejich činnost v rámci ochrany mládeže. Praktická část spočívá ve vypracování dotazníku zachycujícího intenzitu konzumace mediální nabídky, vlivu mediálních vzorů a míry přejímání názorů, hodnot a postojů v předkládaných médiích. Také v provedení výzkumu na středních školách a učilištích a ve vyhodnocení výzkumných dotazníků.
Hodnotový svět současné mládeže
HAVELKOVÁ, Tereza
Cílem práce je zaměřit se pomocí dotazníkového šetření na hodnotovou orientaci mládeže a zjistit, jaké hodnoty současná mládež preferuje. Teoretická část práce si klade za cíl vysvětlit jednotlivé klíčové pojmy. Přibližuje názory různých odborníků, kteří se tímto tématem zabývali. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení získaných údajů a popsání výsledků. Dotazník má za úkol zjistit, jaké hodnoty mládež uznává, co považuje v životě za nejdůležitější a jaké z patologických jevů společnosti nejvíce odsuzuje. Dále by měl odhalit, jestli má mládež nějaké vzory a v případě, že ano, tak jaké. Výzkum bude také zaměřen na vývoj hodnot s přihlédnutím k věku, na rozdíly mezi chlapci a dívkami a na rozdílnost v hodnotách, vznikajících jiným místem bydliště a jinou sociální vrstvou.
Postoje a hodnoty dospívajících
MATĚJKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hodnotami současných dospívajících a jejich postoji ke vzdělání, partnerskému životu, způsobům trávení volného času, představami o jejich budoucnosti a nejbližšími plány. Teoretická část charakterizuje období dospívání a výše uvedené pojmy. Praktická část zahrnuje 4 předpoklady, které se vztahují k postojům a hodnotám dospívajících a vlivům na ně z hlediska vzdělání rodičů.
Analýza postojů studentů základních a středních škol k romské populaci
JANOTA, Pavel
Bakalářská práce stručně popisuje podstatu postojů a jejich utváření, seznamuje čtenáře se současnou situací Romů v České republice, naznačuje a stručně popisuje určité problémy, se kterými se Romové v jednotlivých oblastech svého života potýkají. Teoretická část také stručně popisuje hlavní aspekty vztahu mezi majoritní společností a Romy, seznamuje čtenáře s mediální prezentací Romů a jejich současné situace a upozorňuje na extrémní podobu vztahu majoritní společnosti k Romům. Praktická část obsahuje analýzu informovanosti respondentů o Romech, jejich historii a současné situaci, analýzu zkušeností respondentů s Romy, analýzu vzájemného vztahu mezi informacemi, které respondenti o Romech, mají s tím, jak respondenti Romy hodnotí, analýzu vzájemného vztahu mezi zkušenostmi, které respondenti s Romy mají, s tím, jak respondenti Romy hodnotí a analýzu zdrojů, prostřednictvím kterých respondenti informace o Romech získávají. Cílem práce bylo zjistit postoje mládeže k romské populaci a analyzovat některé vlivy, které se na utváření těchto postojů podílejí.
Vztah Policie České republiky k vybraným nekonformním subkulturám
ŠUPLER, Josef
Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat postoj příslušníků Policie České republiky k vybraným subkulturám v současné české společnosti a identifikovat možné antipatie k určitým subkulturám. V teoretické části jsem se zabýval vymezením základních pojmů, jako postoje, předsudky, stereotyp a subkultura. Nejobsáhlejší část literární rešerše je ovšem věnována jednotlivým subkulturám, jako jsou tvůrci graffiti, účastníci nelegálních freetekno party, hooligans, skin heads, anarchisté, satanisté, EMO styl a gayové a lesbičky. U každé z těchto subkultur jsem uvedl charakteristiku a krátkou historii. Před vlastním šetřením jsem stanovil dvě hypotézy. Hypotéza č. 1: Respondenti ve věkové skupině 26 -35 let mají k subkulturám pozitivnější postoj, než respondenti ve věkové skupině nad 55 let, se nepotvrdila. Názory respondentů se nijak výrazně nelišily. Hypotéza č. 2: Subkultury, s nimiž přicházejí respondenti při výkonu služby do kontaktu vnímají významně negativněji, než subkultury, s nimiž do kontaktu nepřicházejí, se potvrdila. Výzkum jsem provedl pomocí techniky kvantitativně-kvalitativního výzkumu, vlastního dotazníku, který byl doplněn o hloubkový rozhovor s několika vybranými respondenty. Anonymní dotazník vyplnilo 106 respondentů ? policistů České republiky, z toho 78 mužů a 28 žen. Dotazníkové šetření obsahovalo jak otázky týkající se základních údajů o dotazovaných respondentů, tak otázky které se týkaly jednotlivých nekonformních subkultur. Hloubkový rozhovor jsem provedl s 6 respondenty pro hlubší zmapování postojů.
Postoje vůči etnickým a národnostním menšinám
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou postojů žáků 7. a 8. tříd základních škol Jihočeského kraje vůči etnickým a národnostním minoritám. V teoretické části jsou shrnuty současné poznatky o vybraných minoritách (Romové, Vietnamci, Ukrajinci a Američané). Realizace praktické části proběhla prostřednictvím kvantitativně kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil v únoru a březnu 2010 v 7. a 8. třídách na vybraných základních školách v obcích do 7 000 obyvatel (ZŠ J. A. Komenského Blatná, ZŠ Bělčice, ZŠ Sedlice). Cílem práce bylo zmapovat postoje cílové skupiny žáků s diferenciací dle pohlaví vůči nejrozšířenějším etnickým a národnostním menšinám v České republice. Z výsledků výzkumu vyplývá, že postoje žáků 7. a 8. tříd základních škol vůči minoritám nekopírují postoje široké veřejnosti uváděné v průzkumech veřejného mínění. Dívky cílového souboru vykazují pozitivnější vztah vůči etnickým a národnostním menšinám než chlapci. Souhrnně lze říci, že žáci 7. a 8. tříd jsou poměrně vstřícní a otevření vůči minoritním skupinám spoluobčanů, avšak uvědomují si problémy spojené především se soužitím s romskou menšinou. Vytváření pozitivně laděných postojů k minoritám prostřednictvím školní výuky, speciálních programů a akcí u žáků je důležité vzhledem k možnosti vstupu těchto jedinců do života bez předsudků vznikajících v blízkém okolí jedince na základě stereotypního chování a myšlení. Tento výzkum ukazuje, že žáci 7. a 8. tříd jsou schopni vnímat charakteristiky daných skupin na základě předkládaných způsobů interpretace okolí, ale také, že dokážou vyjádřit svůj názor na spoluobčany jiných národnostních a etnických menšin, se kterými se setkávají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 317 záznamů.   začátekpředchozí294 - 303dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.