Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hasajová, Zuzana ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
ANOTáCIA Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom revitalizácie části Kvetnej záhrady v Kromeříži. Zahrada má bohatú minulosť a výhžadovú budúcnosť, preto bol návrh výzvou. Riešené území je rozdelené na dve samostané časti, Holandská záhrada-v nej je predmetom práce nové návštevnícke centrum a južná záhrada s novou spoločensko-kultúrnou funkciou. V návrhu ponehechávam terajší vchod do záhrad cez vstupný objekt, predmetom je aj jeho rekonštrukcia a v ňom riešim smery a návaznosti na dalšiu prehliadku pamiatky. Zaujali ma posledné slová zveřejněné nad pôvodným vstupom uvědomělých tvorcov a preto som pristupovala k záhrade patričným riešením. Holandskú záhradu(severnú časť) navrhujem jako LAND ART záležitost a južnú časť územia jako reminiscenciu záhrady. Formu Land Artu posunula aj myšlienka, že v pamiatke takého typu by nebola šťastným výberom dalšia formálna architektúra. Návrh podporuje novodobé zanietenia záhradnej kultúry a zachováva atributy historického priestoru. Tvoria ho tri dominantné kruhovité hmoty: mulda, jazero a háj. Celý priestor záhrady spája zjednocujúca osa.
Land art v zahradně-architektonickém umění
Brašeňová, Kristina ; Buttry, Ivana (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Moje téma Land art v zahradně-architektonickém umění se zabývá land artem jako uměleckým směrem vycházejícím z dvacátého století. V historickém přehledu literatury, neboli teoretické části se nacházejí informace o vzniku tohoto typu umění, představená je tvorba hlavních představitelů land artu ve světe a v Československé výtvarní scéně společně s jejich díly jakož i alternativa využití těchto děl v různých typech prostor zahradní a krajinné architektury. Praktická část (kapitola Výsledky a návrhy) obsahuje na základě získaných poznatků návrhy a studie mých vlastních land artových instalací v mnou vybraných lokalitách Slovenska a Česka společně s charakteristikou území, analýzou území, hlavní myšlenkou, inspirací a materiálem použitým při realizaci.
Historie landartu v České republice
Vostruhová, Anna ; Buttry, Ivana (vedoucí práce) ; Hladíková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce Historie land artu v České republice přináší aktuální pohled na problematiku vývoje land artu v České republice z hlediska současné odborné literatury. Jedná se o souhrn teoretických východisek k zadanému tématu. Hlavním cílem práce bylo vytvoření uceleného přehledu současné literatury o konkrétním tématu. V současné době není vydána samostatná publikace, která by se zaobírala tímto tématem. Český land art je v knihách o historii umění nastíněn vždy pouze v několika odstavcích a povětšinou v rámci umění akce, ze kterého se vyvinul. Tento vývoj už však detailně popsán není, proto je význam této práce důležitý především pro ucelený pohled na tuto kategorii českého umění. Land art je umění, které je uskutečňováno v krajině. Proto první kapitola literární rešerše popisuje význam krajiny jako takové a také v rámci historie umění, v kterém byla vnímána různorodě. Land art je vůbec první odvětví umění, které se nesnaží krajinu zobrazovat, ale používá ji jako místo pro svou tvorbu. Z tohoto důvodu je land art zásadní, jelikož představuje nový způsob uvažování o umělecké tvorbě, který nevytváří tradiční artefakt představovaný v galeriích. V další kapitole je pro ucelený pohled popsán vznik a vývoj land artu ve světě. Tato kapitola je důležitá pro srovnání rozdílného přístupu k land artu ve světě a v České republice. V tomto postoji je důležitý také rozdílný politický a kulturní kontext, který je v kapitole nastíněn. Další kapitoly popisují vývoj českého land artu se zaměřením na umění akce, z kterého vznikl. Poslední část práce pojednává o konkrétních českých autorech a jejich tvorbě. Objevují se tu významná jména českého land artu jako jsou například Ivan Kafka, Zorka Ságlová, Miloš Šejn a další.
Umělecké tendence v krajině
Syrová, Hana
Diplomová práce se zabývá uměleckými tendencemi v krajině od šedesátých let minulého století až po současnost. Hlavní pozornost je zaměřena na historická východiska land artu, vznik land artu v České republice a rozdíl mezi americkým a evropským přístupem v tvorbě.Důležitým tématem je hledání propojení mezi land artem a krajinářskou architekturou. V práci jsou popsáni vybraní zahraniční i čeští tvůrci, kteří se zabývají reálným ztvárňováním veřejného prostoru, pohybující se na pomezí land artu, sochařství a krajinářské architektury. Literární rešerše také otevírá téma aplikovaného land artu, který používá formy land artu (stejné výrazové prostředky a principy) k dosažení jiného cíle (např. řešení problémů a potřeb). Tento směr posouvá formu land artu do mezioborového prostoru, kde se land art potkává se sociologií, krajinářskou architekturou, historií a jinými obory, které mají vliv na utváření krajiny. Vznikají tak projekty, které umožňují posílit historické, ekonomické, sociální a krajinné charakteristiky. Je tak vytvořena příležitost, kdy lidé mohou prožít krajinu a ucítit sounáležitost s ní. V praktické části jsou nastíněny problémy krajiny v řešeném modelovém území -- Anenská Studánka, které vyplývají z krajinářské analýzy. Je navrhnuto řešení kulturních problémů prostřednictvím aplikovaného land artu, který nám pomáhá mluvit s lidmi o problémech krajiny. Jako forma aplikovaného land artu byla zvolena veřejná vernisáž uměleckých děl v krajině, která nám umožňuje přilákat lidi do krajiny, poukázat na problémy a hodnoty krajiny, zvýšit povědomí o historii místa a umožní společný prožitek v krajině. Aplikovaný land art byl vyzkoušen na projektu Hřebečsko -- region, který (NE)zanikl, který měl za cíl zvýšit místním lidem povědomí o historii a identitě místa, ve kterém žijí, a postupně obnovovat ztracený vztah lidí ke krajině. Cílem bylo oslovit především místní obyvatele a vytvořit prostor pro setkávání, sdílení a navazování nových vztahů díky společnému zážitku. Přínosem diplomové práce je vlastní realizace projektu v roli hlavního organizátora. Práce tak přináší praktické zkušenosti a poznatky z organizování akce (vlastní know -- how). Práce tak může sloužit jako modelový návod k pořádání podobného projektu, který je přenositelný na jiné lokality.
Florální objekty a instalace v exteriéru
Josefová, Tereza
Bakalářská práce pojednává o florálních objektech v exteriéru a zahrnuje dílčí části, které objasňují toto téma. První část je věnovaná především definici pojmu a jeho možnému třídění. Dále se práce zabývá možnými inspiračními zdroji, které lze využít pro studium florálních objektů. Mezi ně patří malířství a sochařství, ale také umělecké hnutí land art. Důležitou částí je také kapitola o umělcích, kteří ke své tvorbě využívají především přírodní materiály, protože tvorba těchto objektů je blízce spojená s přírodním prostředím a materiálem. Na tuto část dále navazuje způsob tvorby, vhodné materiály a techniky při tvorbě florálních objektů. Práce pojednává také o významu florálních objektu pro zahradní a krajinářskou architekturu. Důležitou součástí bakalářské práce je vlastní návrh dvou sezónních florálních objektů pro potřebu dekorace plochy a jejich popis tvorby.
Zkulturnění krajiny
Michálková, Kateřina ; Trejbal, Jan (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala téma zabývající se krajinou a vztahem člověka k ní. Zvolené území je nepoužívaná venkovská krajina, v současné chvíli téměř bez využití. Projekt se mimo jiné zabývá návrhem místně specifických objektů, někdy až land artových instalací. Údolí Javorníky, mezi obcemi Bohuslavice u Zlína a Salaš, bylo až do 70. let rozděleno na malá pole soukromých majitelů. Se vznikem JZD se i toto údolí sjednotilo, nechalo se oplotit, vybudovala se zde napajedla a nahnal dobytek. Z původních polí se tak na několik dalších let stala pastvina. Už v 80. letech byla ale zrušena a údolí začalo chátrat. V součastnosti je toto území pouze honitbou, obhospodařovanou místním mysliveckým sdružením. To ve výsledku vypadá tak, že údolí zarůstá, většina luk se nekosí a les se šíří. Mizí průchozí cesty. O krajinu zde nemá nikdo zájem a málo kdo ji navštěvuje. Projekt mé bakalářské práce využívá čtyř zbytků napajedel rozmístěných v údolí. Betonové bloky s kovovými konstrukcemi mohou posloužit jako základy pro sochařsko-architektonické objekty. Místa která v krajině ztratila svůj význam, mohou být znovu využita a snad i napomůžou přilákat člověka zpět do krajiny.
Zahradní festivaly v Evropě
Stará, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá Mezinárodními zahradními festivaly. Snaží se popsat místa jejich konání v Evropě a ukazuje také specifika mezinárodních festivalů ve zbytku světa, aby mohla následně porovnat vlastnosti každého z nich a zmínit, jak se od sebe liší Evropské mezinárodní festivaly od těch světových. Vypracovaná bakalářská práce se dělí na tři hlavní části. První částí je rešerše, popisující jednotlivé festivaly v Evropě a naznačující podobnosti a rozdílnosti se světovými akcemi. Tato část také upozorňuje na podobnosti s některými zahradními show. Druhá část popisuje specifika tří jednotlivých návrhů, vypracovaných v rámci práce a odeslaných do výběrových řízení. Informuje o výsledcích a hodnotí průběh řízení a požadavky. Zaměřuje se na přírodní podmínky jednotlivých stanovišť a použití rostlin a materiálů. Na závěr následuje objektivní kritika jednotlivých festivalů. Třetí část uvažuje možnostmi a úskalími vzniku mezinárodního zahradního festivalu v České republice. Porovnává klady a zápory festivalů popsaných v rešerši a snaží se kombinací kladných vlastností vytvořit festival, který by zapadl do českého prostředí a zároveň ho obohatil novými přístupy a nápady. Tato část popisuje jen nápady a možnosti organizace festivalu.
Brány. Autorská environmentální tvorba ve volné krajině.
PRÁZNOVSKÁ, Jana
Předložená diplomová práce se věnuje objektu brány. V teoretické části analyzuje tento stavebně-kulturní prvek především z hlediska architektonického, zaměřuje se na vznik brány, její vývoj v průběhu staletí, na popis nejznámějších a nejslavnějších světových i českých bran. Brána je v práci charakterizována také jako symbol spojovaný s různými významy napříč rozmanitými kulturními kontexty. V praktické části je dále prezentována realizace autorského fotografického projektu Brány do minulosti. Text představuje také stručné pojednání o vztahu estetické výchovy k environmentální umělecké tvorbě a rozvádí její potenciál pro humanitně orientované vzdělávací cíle.
Umění mezi galerií a ulicí aneb Čím jsou graffiti
HRUBÁ, Klára
Charakteristika: Obecným rámcem této práce je postižení soudobého fenoménu - graffiti v kontextu současného trendu nabourávání ustálených hranic v umění, galerii a teorii. Teoretická část práce je založena na zmapování dosavadní odborné diskuze o graffiti, na výpovědích samotných writerů, analýze dokumentů a fotografickém průzkumu. V tomto kontextu práce stručně shrnuje historii a současnost graffiti ve společnosti, její vztah k hip-hopové subkultuře a k životnímu stylu dnešní mládeže. Práce se snaží hledat souvislosti graffiti s uměním. Představuje projekty, které pomáhají při tvorbě a zviditelnění kvalitních autorů, zjišťuje jejich vztah ke street artu a ke komerční sféře. Autor přikládá také vlastní fotografický projekt, který poukazuje na smysl graffiti na vhodných místech. Dále práce představuje příčiny a důsledky spojené s vandalismem působením sprejerů na nevhodných místech. Snaží se postihnout problematiku legálních a ilegálních ploch a nastiňuje možnosti, jak se pokusit předcházet trestné činnosti mládeže v důsledku těchto projevů tvorby. Závěrem práce upozorňuje na vztah tvůrců graffiti k nápadnému rysu dnešní západní společnosti {--} obracení se k sobě samému a hledání vlastní originální identity.
Cesta vody - land artové prvky v kontextu urbanizace české krajiny na Českokrumlovsku
NOWAK, Bohumír
Tato písemná práce je doplňující teoretickou součástí mého praktického výtvarného projektu na téma {\clqq}Cesta vody``. Úvodní kapitolu věnuji samotné vodě. Zkoumám její fyzikální vlastnosti v různých skupenstvích, a to především její pohyb. Ohlížím se i krátce za tím, jaké místo má v umění. Druhá kapitola je věnována vývoji krajiny a jejím přeměnám vlivem přírody i zásahů člověka. Třetí kapitola pojednává o smyslu, vzniku a historii landartu ve světě i v Čechách. Ve čtvrté kapitole popisuji nejzajímavější okolní místa a historii vesnice Staré Dobrkovice, ve které se vybraný úsek nalézá. Záměry a popisy samotných realizací se zabývám v páté kapitole. V závěru práce se ohlížím za vývojem celého projektu i jednotlivých části a hodnotím dosažení jednotlivých cílů a dodržení předsevzatých zásad.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.