Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výhody a nevýhody použití hlasovacího systému SMART Response ve vzdělávacím procesu
Křížová, Zdeňka ; Němejc, Karel (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výhodami a nevýhodami využití hlasovacích zařízení SMART Response ve výuce na středních školách. Práce je rozdělena do dvou částí: část teoretická a část praktická. Teoretická část se přibližuje výukové metody, jakožto nemateriální didaktické prostředky. Praktická část se zabývá materiálními prostředky, tedy především interaktivními tabulemi, zaměření je hlavně na interaktivní tabuli SMART Board. Jedna kapitola práce je zaměřena především na hlasovací zařízení SMART Response, kde je popsán možnost využití, jeho výhody a nevýhody. Praktická část slouží k vyhodnocení dotazníkového šetření a na základě těchto výsledných dat ke stanovení závěru a návrhů pro praxi.
Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.
Kariérové poradenství na střední odborné škole
Janoušová, Daniela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Kariérové poradenství na střední odborné škole se zabývá systémem kariérového poradenství na konkrétní střední odborné škole a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části byly definovány základní pojmy kariérového poradenství. Stručně bude popsána jeho historie a vývoj. Dále také systém kariérového poradenství v resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a v resortu Ministerstva práce a sociálních věcí, včetně současné legislativy v této oblasti. Komu kariérové poradenství slouží. Byly vysvětleny cíle, kroky (fáze) a důležité složky v kariérovém poradenství. V praktické části bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi žáky vybrané střední odborné školy, které bylo zaměřeno na povědomí žáků o kariérovém poradenství. Dále byly provedeny 3 rozhovory se dvěma učiteli, s Ing. arch. Davidem Bartošem, s Ing. Petrem Lorenzem, CSc. a s výchovnou poradkyní Mgr. Dagmar Svobodovou. Na základě obou šetření byla navržena doporučení pro zkvalitnění kariérového poradenství na zvolené střední odborné škole.
Analýza obsahu učiva studijního oboru Propagační výtvarnictví - propagační grafika s ohledem na profesní uplatnění v praxi.
HEŘMANOVÁ, Barbora
V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmem kurikulum, národním vzdělávacím systémem ČR a tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktickým výstupem práce je komparace školních vzdělávacích programů vybraných středních škol a dotazníkové šetření na téma ,,Uplatnitelnost absolventů oboru Grafický design v praxi".
Informační zdroje v procesu rozhodování žáků střední odborné školy o další vzdělávací a profesní dráze
Kudrfalcová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá problematikou informačních zdrojů v procesu rozho-dování žáků střední odborné školy o další vzdělávací a profesní dráze. V teoretické části je vysvětlena terminologie, popsána situace absolventů středních odborných škol, identifikovány dostupné informační zdroje a potřebné kariérové informace. V praktické části jsou uvedeny výsledky kvantitativního průzkumu, jehož cílem bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit, které informace považují žáci vybrané střední odborné školy při volbě další vzdělávací a profesní dráhy za důležité a jaké informační zdroje skutečně využívají.
Zájmy a využívání volného času dívkami ve výchovném ústavu v porovnání s jejich vrstevnicemi vyrůstajícími v rodinném prostředí (navštěvujícími učiliště nebo střední odbornou školu)
DREVIANKOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou rozebírána stěžejní témata, z nichž vychází výzkum v praktické části práce, v osmi hlavních kapitolách. Jedná se o tyto kapitoly: 1) Charakteristika věku adolescence; 2) Definice a vymezení pojmu volný čas; 3) Výchova mimo vyučování; 4) Rodina; 5) Škola jako instituce působící na volný čas adolescenta; 6) Poruchy chování; 7) Právní základ k problematice volného času a 8) Mladiství ve výchovném ústavu. Hlavní kapitoly jsou dále členěny do podkapitol, které jsou v některých případech ještě dále rozčleněny do dalších podkapitol. Ve druhé praktické části práce jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy opírající se o předešlou teoretickou část. Je zdůvodněno použití metod výzkumu a je popsán výzkumný vzorek. Platnost hypotéz byla testována výzkumnými technikami dotazník, doplňkovou technikou byl rozhovor. Výzkum byl zaměřen na zmapování oblasti zájmu dívek žijících ve Výchovném ústavu a dívek vyrůstajících v rodinném prostředí, navštěvujících střední odborné učiliště nebo střední odbornou školu a na zjišťování, jaké jsou jejich nejsilnější vzory. Bylo zjištěno, že se zájmy porovnávaných skupin dívek oproti očekávání výrazným způsobem neliší.
Charakteristiky sociálního klimatu školní třídy na střední odborné škole
LEFAN, Robert
Tato bakalářská práce se zabývá často diskutovaným tématem klimatem třídy. Zaměřuje se na tvorbu a vývoj sociálního klimatu ve třídě v prvním ročníku střední odborné školy. Práce je členěna na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část práce shrnuje informace o klimatu třídy z odborné literatury. Vysvětluje roli činitelů klimatu třídy při tvorbě sociálního klimatu ve třídě. Popisuje také možnosti diagnostiky klimatu ve třídě použitelné na střední škole. Praktická část je sondou do vzniku a tvorby sociálního klimatu ve dvou třídách prvního ročníku střední odborné školy. Měření klimatu ve třídě bylo provedeno pomocí standardizovaných dotazníků CES v preferované a aktuální formě. Výsledky měření jsou interpretovány také pomocí tabulek a grafů.
Využití projektové metody ve výuce studentů střední zemědělské školy
JELÍNKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o využití projektové výuky ve středním odborném vyučování. V teoretické části shrnuje vymezení pojmů, včetně diskuze o postavení projektové výuky v pedagogické teorii. Dále je popsán historický kontext, charakteristika a vymezení působení v kurikulárních dokumentech. Praktická část pojednává o tvorbě a realizaci vlastního projektu na střední odborné škole v rámci ekologického vzdělávání. Výzkum práce se zaměřuje na zhodnocení principů projektové výuky v praxi. Výsledky práce jasně ukazují naplnění principů a vysoký potenciál využití projektové výuky pro naplnění definovaných klíčových kompetencí v rámci rámcového vzdělávacího programu.
Školního vzdělávací plán a jeho projekce do výuky odborného výcviku na Střední soukromé škole
HOLUBOVÁ, Hana
Vzdělávací program umožňuje získání všeobecných a odborných vědomostí a manuálních a intelektových dovedností potřebných k vykonávání povolání kadeřník. Při sestavování a naplňování ŠVP je respektovaná snaha o vybavení absolventa takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které mu umožní dobré uplatnění na trhu práce. Při sestavování obsahu vzdělávání jsou respektovány požadavky sociálních partnerů příslušné odbornosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.