Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež
Müllerová, Šimona ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež AUTOR: Bc. Šimona Müllerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Věra Poláčková CSc. KONZULTANT: Mgr.Karolína Pávková ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou realizace projektů financovaných z Evropského sociálního fondu. Skrze kvalitativní výzkum zkoumá vliv těchto projektů na kvalitu aktivit neziskových organizací pro děti a mládež. V rámci expertního šetření je předložen náhled na danou problematiku z úhlu pohledu tří expertů. V rámci případových studií předkládá popis pěti neziskových organizací z Prahy i regionů ČR, které realizují nebo realizovaly projekty zaměřené na děti a mládež za přispění ESF. Analýza informací získaných od expertů a z neziskových organizací pak přináší možnost konstatovat několik hlavních fenoménu spojených s projekty. Hlavním pozitivním vlivem je možnost věnovat se širokému spektru aktivit pro děti a mládež. Problém však nastává po ukončení projektu a po zastavení dotací z EU, kdy bude těžké zajistit udržitelnost aktivit pro děti a mládež v celé jejich šíři. KLÍČOVÁ SLOVA: Neziskové organizace Evropský sociální fond Projekty Děti a mládež
Organizace a řízení fotbalových akademií
Šňupík, Petr ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Organizace a řízení fotbalových akademií Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je vytvořit obecný model pro organizaci a řízení fotbalových akademií na základě zkoumání klíčových oblastí práce s mládeží ve fotbalového klubu 1. FC Slovácko. Dalším cílem je navržení opatření, která by vedla ke zkvalitnění podmínek přípravy a výchovy mladých fotbalistů v klubu. Metody: Základní metodou při zpracování diplomové práce byla "případová studie". Zaměřil jsem se na detailní zkoumání jednoho případu, Fotbalové akademie 1. FC Slovácko. Pomocí metody "Analýza dokumentů" a metody "Rozhovor pomocí návodu" jsem sbíral potřebná data a informace týkající se fotbalové akademie. Výsledky: Pomocí uvedených metod jsem dosáhl cílů, které jsem si stanovil a vytvořil jsem obecný model pro organizaci a řízení fotbalových akademií. Zjistil jsem, jakým způsobem funguje fotbalová akademie v Uherském Hradišti a navrhl jsem opatření, která by mohla vést ke zkvalitnění podmínek a práce s mládeží. Klíčová slova: fotbal, fotbalová akademie, organizace, děti a mládež
Bussines Plan
Hájková, Martina ; Grosiarová, Naďa (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
This Master’s thesis describes the goals and conditions for the foundation of the center for pastime activities for children and youth. The final prospectus goes from the complete analysis of the market in term of potential customers and also of current competition. It analyses a need of finance on behalf of the earnings and expenses comparison.
Přínos standardů kvality sociálních služeb v zařízeních pro děti a mládež
TRAORE, Júsuf
Práce se zabývá přínosem standardů kvality v sociálních službách. Sleduje příčiny a důvody vzniku standardů sociálních služeb v souvislostech se společensko-ekonomickou proměnou společnosti po roce 1989. Dále nabízí pohled na specifika sociální práce s dětmi a mládeží a jejich potřeby spojené s využíváním nabídky sociálních služeb. Reflektuje obecné procesy v organizacích, které přistupují k implementaci standardů kvality sociálních služeb, jakožto k nástroji pro zvyšování kvality vlastních služeb. Práce rovněž seznamuje se souhrnem a výsledky dosavadních teoretických i praktických výstupů orientujících se na přínos standardů kvality sociálních služeb. Současně ale nabízí sondu do pohledu sociálních pracovníků konkrétního zařízení sociálních služeb pro děti a mládež na přínos standardů kvality sociálních služeb v jejich zařízení.
PROGRAMY PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ A JEJICH REALIZACE V KONKRÉTNÍM NÍZKOPRAHOVÉM ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ
PARTLOVÁ, Ivana
Hlavním tématem mé diplomové práce jsou programy prevence sociálně patologických jevů a jejich realizace v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež(NZDM). Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část popisuje sociálně patologické jevy, prevenci, preventivní programy a sociální službu NZDM všeobecně. V empirické části se snažím zjistit odpověď na otázku, jaký je dopad realizace programů prevence na uživatele služby v konkrétním zařízení - v NZDM V.I.P. v Českých Budějovicích, jaké měly programy prevence v roce 2012 zaměření a proč, jak často byly realizovány a jaký byl zájem klientů o témata preventivních opatření.
Informovanost dětí a mládeže v Namibii o problematice HIV/AIDS
REGULOVÁ, Kristýna
Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice onemocnění HIV/AIDS v Namibii, konkrétně v regionu Karas, ve městě Keetmanshoop, kde během tříměsíční pracovní stáže byla autorkou zjišťována míra informovanosti o HIV/AIDS u namibijských dětí a mládeže.Cílem práce bylo zjistit míru informovanosti dětí a mládeže ve vymezené oblasti v Namibii o problematice HIV/AIDS. Pro potřeby výzkumu byly stanoveny tyto výzkumné otázky:Jaká je současná úroveň znalostí o problematice HIV/AIDS u dětí a mládeže v Namibii? Jaké jsou nejčastější zdroje informací o HIV/AIDS, jaké preventivní programy se jeví jako nejefektivnější a jakou úlohu hraje rodina a škola v rámci osvětové činnosti? Výsledky výzkumu ukázaly, že informovanost dětí a mládeže o problematice HIV/AIDS je ještě uspokojivá, celých 62 % uvedlo dva až tři správné způsoby přenosu viru a současně také dvě až tři správné možnosti ochrany před nakažením nemocí HIV/AIDS. Znalost minimálně dvou správných odpovědí ze tří možných byla považována za kritérium optimální informovanosti respondentů. Ze sesbíraných dat se ukázalo, že valná většina uvedla školu jako hlavní zdroj informací o HIV/AIDS ? 77 %, další nejpočetnější skupinou jsou ti žáci, kteří získávají informace z domova ? 12 %,méně pak od kamarádů ? 4 % a od lékaře ? 2 %. 5 % poznamenalo, že informace nikde nezískává. Je vidět, že škola má nezastupitelnou úlohu pro děti a mládež v Namibii i v oblasti prevence HIV/AIDS, vyplývá to i z toho, že 80 % dotázaných tvrdí, že má ve škole preventivní programy proti HIV/AIDS. Rodina podle všeho zastává druhé místo v důležitosti pro mladou generaci. 32 % žáků se prý s rodiči baví velmi často o sexu a HIV/AIDS, jen občas 43 %, zatímco nikdy se o podobných věcech doma nebaví 25 % respondentů. Bohužel bylo též zjištěno, že 68 % dětí a mládeže zná ve svém okolí člověka, který je HIV pozitivní, a 69 % uvedlo, že znali osoby, které v důsledku AIDS zemřely. To, že je onemocnění HIV/AIDS hrozbou, dosvědčuje i 84 % respondentů, kteří odpověděli, že z HIV/AIDS strach mají, a dokonce 93 % si myslí, že jít na testy na HIV/AIDS je velmi důležité. Kvalitativního výzkumu se zúčastnili tři lidé žijící v Namibii v Keetmanshoopu, kteří jsou ve své profesi v přímém kontaktu s dětmi a mládeží a sami mají také děti. Rozhovor poskytl zdravotník pracující na klinice v chudé čtvrti Tseiblaagter a v terénu, ředitelka a zároveň učitelka na základní škole v Tseiblaagteru a sociální pracovnice. Rozhovory podle návodu byly uskutečněny v anglickém jazyce, ale pro účely této práce, jíž jsou součástí, byly přepsány do češtiny. Dotazovaným byly kladeny otázky na téma problematiky HIV/AIDS a efektivní primární prevence a osvěta pro děti a mládež zaměřená proti HIV/AIDS. Otázky se týkaly též jejich osobních zkušeností v rámci jejich profese. Odpovědi potvrzují více či méně výsledky sběru dat z dotazníkového šetření u žáků a rovněž odpovídají na část výzkumné otázky. Jako nejefektivnější preventivní programy se jeví interaktivní hry, debaty a peer programy, které jsou pořádané v rámci komunity. Výsledným zjištěním se ukázalo, že škola hraje nejdůležitější roli v prevenci HIV/AIDS pro mladou generaci. Její činnost by tedy měla směrovat mladé lidi tak, aby byli schopni se sami do budoucna ochránit před virem HIV. Evidentně méně jsou angažováni rodiče či širší rodina dětí. Důvodem může být jejich neznalost problematiky, nebo i chybění rodičů a rodiny, případně chybění příkladného chování dospělých. Zda se dnešní děti budou chovat zodpovědně, až dospějí, nyní tvrdit s jistotou nelze. Záleží na tom, jak budou do života motivovány svým okolím.
Uplatňování principu participace v domech dětí a mládeže
ČENOVSKÁ, Petra
Práce se zaměřuje na charakteristiku participace a její fungování v domech dětí a mládeže. V úvodu je definován cíl a námět práce, jsou stanovena jednotlivá témata. Další část práce pojednává o vývoji participace dětí a mládeže, vysvětluje pojem participace, upozorňuje na specifika a význam participace mladých a také se zabývá oblastí participativní pedagogiky. Druhá část se věnuje střediskům volného času. Pojem volný čas vysvětluje v souvislosti s dětmi a mládeží, je zde rozebrána kritéria a činnosti středisek pro volný čas, se zaměřením na domy dětí a mládeže. Je zde zmíněna funkce výchovy mimo vyučování a rozebrána otázka využívání volného času dětí a mládeže tak, aby jeho naplnění sloužilo k podpoře jejich aktivní participace. O fungování participace ve vybraných domech dětí a mládeže Jihočeského kraje pojednává závěrečná část. Jedná se převážně o průzkumnou složku, zaměřenou na zkoumání stupňů a forem participace v zájmovém kroužku.
Analýza motivace a spokojenosti klientů NZDM v Třebíči
HONSOVÁ, Ivana
Práce nám přibližuje pojem nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a charakterizuje vybrané pojmy motivace, spokojenost a klient NZDM. Dále popisuje konkrétní nízkoprahová zařízení pro děti a mládež ve městě Třebíči, ve kterých probíhal výzkum. Cílem výzkumu bylo zmapovat situaci v oblasti motivace a spokojenosti klientů v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež ve městě Třebíči. Zjistit, co vede klienty těchto klubů k jejich návštěvě a zda jsou v zařízení spokojeni nebo by uvítali nějaké změny. Ke sběru dat byla použita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci techniky strukturovaného rozhovoru. Zjištěné výsledky jsou shrnuty v diskuzi a závěru práce.
Výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989
SOJKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Zabývá se jím z hlediska institucionálního a organizačního zajištění, personálního obsazení a tématického zaměření. První dvě kapitoly předkládají základní teoretické uvedení do problematiky volného času, které je stěžejní pro pochopení souvislostí s následným textem diplomové práce. První kapitola podává základní vysvětlení obecných pojmů. Vymezuje pojem volný čas, seznamuje s věkovými kategoriemi dětí a mládeže a popisuje specifika jejich volného času. Druhá kapitola se již věnuje výzkumu volného času. Nejprve poskytuje obecné informace o výzkumu. Obsahuje stručný výklad o druzích vědního výzkumu a zmiňuje metody a techniky zkoumání v sociologii. Poté rekapituluje historii výzkumu volného času v zahraničí a shrnuje výzkum volného času dětí a mládeže v České republice před rokem 1989. Třetí kapitolu tvoří přehled třiceti vybraných výzkumů. Jejich jednotlivé charakteristiky sdělují, kdy a kým byly realizovány a na jakou oblast volného času dětí a mládeže se zaměřovaly. Čtvrtá kapitola představuje shrnutí vývoje výzkumu volného času dětí a mládeže v České republice po roce 1989. Snaží se systematizovat získané poznatky o vědeckých pracovištích, vědcích a zkoumaných oblastech. Závěrečná čtvrtá kapitola byla z převážné části vytvořena na podkladu třetí přehledové kapitoly.
Hudební poslechové aktivity dětí a mládeže ve volném čase
KAŠPÁRKOVÁ, Martina
Práce se zabývá funkcemi hudby v životě dětí a mládeže ve volném čase a je zaměřena především na hudební poslechové aktivity. Seznamuje s různými názory na význam a postavení hudby v průběhu historie. Zaměřuje se na přínos poslechových aktivit v oblasti osobnostního rozvoje dětí a mládeže. Upozorňuje také na možná rizika, která sebou může nezájem rodičů a pedagogů o tuto volnočasovou aktivitu přinášet. Závěrečná část pojednává o možnostech kultivace poslechových zkušeností dětí a mládeže ve volném čase.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.