Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daň z nemovitých věcí: Daňová pravomoc obcí
Janáková, Kateřina ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá daňovou pravomocí obcí v oblasti daně z nemovitých věcí. Cílem práce je zjistit míru využívání koeficientů u daně z nemovitých věcí u jednotlivých velikostních skupin obcí a následně analyzovat důvody pro jejich využívání či nevyužívání. Analýza využívání koeficientů a důvodů pro jejich využívání či nevyužívání byla provedena ve dvou krajích, Jihočeském a Ústeckém. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření na vybraném vzorku obcí v jednotlivých velikostních skupinách. Doplňující data pak byla čerpána ze statistik zveřejňovaných Generálním finančním ředitelstvím. Získaná data ukazují, že některý z koeficientů využívá 52 % obcí, přičemž více obcí, které využívají možnost zavedení koeficientu, se nachází v Ústeckém kraji. Nejméně koeficientů využívají obce ve velikostní skupině do 2 000 obyvatel, které jsou ze všech skupin nejvíce ovlivněny názorem místních občanů.
Daň z nemovitostí v ČR
Novák, Jan ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Bayer, Ondřej (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá daní z nemovitosti, přičemž hlavní důraz je kladen na využívání místního koeficientu obcemi v jeho maximální výši. Cílem práce je identifikovat hlavní důvody, které obce motivují k zavedení nejvyššího možného koeficientu. Pro lepší realizaci našeho záměru tyto obce srovnáváme s těmi, které mají naopak nízký koeficient anebo jej s postupem času rapidně snížily či jej vůbec nestanovily.Zároveň se snažíme potvrdit hypotézu, že obce s místním koeficientem 5 vynakládají větší finanční prostředky na pozemní komunikace a silniční dopravu než obce, které místní koeficient nestanovily. Výzkum byl proveden na základě informací z let 2012 až 2010 a dokázal, že závislost mezi těmito veličinami neexistuje.
Komparace zdanění nemovitých věcí v České republice a v Německu
Hatyláková, Lenka ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Kouba, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis a komparaci zdanění nemovitých věcí ve vybraných zemích Evropské unie a na analýzu postavení tohoto zdanění ve výnosech obecních rozpočtů. Mezi vybrané země patří v mé práci Česká republika a Německo. Nejprve jsou popsány rozdíly mezi specifickým a hodnotovým základem daně a rozdíly mezi jednotlivými konstrukčními prvky daně z nemovitých věcí v obou sledovaných státech. S použitím několika grafů a tabulek jsou dále porovnány výnosy z této daně jak na úrovni státních rozpočtů, tak i jako součást rozpočtů obcí a nechybí zde ani praktická ukázka postavení sledované daně v rámci celkových výnosů vybraných měst. V závěru práce je pak zachycen výpočet částky daně u vzorové nemovité věci a následná komparace této částky mezi zvolenými obcemi.
Politika daně z nemovitostí a místních poplatků v obcích okresu Kladno
Puchýřová, Helena ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Tecl, Jan (oponent)
Předmětem diplomové práce je charakteristika prvků daňové autonomie a jejich následná analýza provedená v obcích okresu Kladno. Popis prvků daňové autonomie daných obcím zákonem č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí (nově od roku 2014 zákonem o dani z nemovitých věcí) a zákonem č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích je obsažen v teoretické části práce. Význam prvků daňové autonomie spočívá v tom, že si jejich prostřednictvím mohou obce zvýšit své daňové příjmy, a tak finanční nezávislost na státu. V praktické části diplomové práce je analyzována míra využití těchto prvků v obcích okresu Kladno a jsou zde dovozeny aspekty, jež ji ovlivňují. V poslední části diplomové práce je zjištěná míra využití prvků daňové autonomie v obcích okresu Kladno porovnána s celorepublikovým průměrem. Z provedené analýzy vyplývá, že míra využití místního koeficientu je na rozdíl od míry využití koeficientu 1,5 a úpravy korekčního koeficientu v okresu Kladno vyšší než činí celorepublikový průměr. Z hlediska místních poplatků bylo zjištěno, že celkové inkaso místních poplatků v okresu Kladno od roku 2007 pokleslo, zatímco celorepublikové inkaso místních poplatků vzrostlo. Nárůst inkasa oproti roku 2007 byl v okresu Kladno zaznamenán pouze u místního poplatku za odpad, ze psů a z ubytovací kapacity.
Daň z nemovitostí v ČR
Petrusová, Barbora ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Daněk, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na jednu z fiskálních pravomocí obce, na možnost zavést místní koeficient. Vedle místního koeficientu je v práci zmíněn ještě koeficient 1,5. Je sledován vývoj místní koeficientu od počátku v roce 2009 až po rok 2012. Práce zkoumá počty obcí, které místní koeficient zavedly, v jednotlivých sledovaných letech, a dochází k závěru, že této pravomoci zatím nevyužívá velký počet obcí. Práce je také zaměřena na velikost uplatňovaných místních koeficientů. Z výzkumu vyplývá, že u místního koeficientu probíhá mnoho změn. Nejenže obce koeficient zavadí, ruší a případně opětovně zavádí, ony mění i jeho zavedenou velikost. Jen necelá polovina obcí, které zavedly místní koeficient v hned prvním roce možného zavedení, si koeficient ponechala v nezměněné výši po celé sledované období. V práci jsou zmíněny i informace za rok 2013.
Stanovení základu daně z nemovitostí v zemích OECD
Hájek, Petr ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Picka, Jakub (oponent)
Diplomová práce pojednává o dani z nemovitostí v zemích OECD. Cílem této práce je porovnání jednotlivých metod stanovení základů daně. Podrobnější analýza bude provedena u jedenácti evropských států včetně České republiky. Svoji pozornost věnuji kromě jednotlivých základů daně i systémům daňových sazeb a slev na dani. Na základě zjištěných poznatků shrnu současný stav právních úprav daně z nemovitostí ve vybraných státech. Moji snahou bude vystihnout silné a slabé stránky jednotlivých přístupů ke stanovení základů daně. V závěru práce se pokusím navrhnout ucelený systém zdaňování nemovitého majetku.
Daň z nemovitostí v ČR
Brabcová, Pavlína ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o dani z nemovitostí v České republice a o vzájemné míře závislosti mezi poplatky za komunální odpad a místními koeficienty. Zabývá se mírou závislosti mezi sazbou poplatku za komunální odpad a místním koeficientem. V rámci analýzy jsou zkoumány i historické souvislosti vedoucí k zavedení poplatku za komunální odpad. Výše místního koeficientu a sazba poplatku za komunální odpad jsou plně v kompetenci obcí a záleží na nich, jaký postoj k nim zaujmou. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, zda obce, které zavedly vyšší hodnoty místního koeficientu daně z nemovitostí, toto kompenzují sníženou sazbou poplatku za komunální odpad. Analýza ukázala, že takovéto chování se objevuje jen výjimečně a nelze jej považovat za modelové. Výzkum byl proveden na vzorku 20 obcí Středočeského kraje. Na základě provedeného výzkumu bylo zjištěno, že závislost mezi těmito veličinami není.
Dopady legislativních změn na příjmy malých obcí
Brožová, Jitka ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Špinerová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou legislativních změn, které ovlivňují příjmy obcí ze sdílených daní, příjem z daně z nemovitosti a příjmy z místních poplatků. Teoretická část popisuje základní pojmový aparát a charakterizuje změny, ke kterým došlo v zákoně o rozpočtovém určení daní s účinností od 1. 1. 2008, v zákoně o dani z nemovitosti s účinností od 1. 1. 2008, 1. 1. 2009 a 1. 1. 2010 a v zákoně o místních poplatcích s účinností od 1. 1. 2010. Praktická část analyzuje dopady legislativních změn výše uvedených zákonů na daňové příjmy tří vybraných obcí. Poslední část komparuje daňové příjmy mezi obcemi a sumarizuje názory představitelů obcí. Z analýzy je patrné, že u všech zmíněných obcí došlo k navýšení daňových příjmů od roku 2008 a postupnému navyšování příjmů z daně z nemovitosti.
Daň z nemovitostí v ČR
Pribulová, Lucie ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Holubářová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o uplatňování jednotlivých koeficientů daně z nemovitostí a zaměřuje se na případné změny, které provází zavedení místního koeficientu. Zkoumá předpoklad, zda obce spolu s uplatněním místního koeficientu budou korekční koeficienty snižovat, v případě koeficientu 1,5 omezovat jeho aplikaci, aby alespoň částečně zmírnily výrazné působení místního koeficientu a snížily tak daňovou povinnost. Na vzoru 22 obcí bylo zjištěno, že tato domněnka v praxi nefunguje a municipality, které místní koeficient zavedly, žádnou jinou změnu neprovedly. Práce se zabývá, jakým způsobem obce nastavují jednotlivé koeficienty, a posuzuje, zda dochází k jejich úpravám tak, že zvýhodňuje rezidenty obce. Ukazatel, který naznačuje, že se tak obce chovají, je vysoké uplatnění koeficientu s hodnotou 1,5, který je využíván nejčastěji a to až v pětině českých obcí. Další důkaz, který svědčí o strategickém jednání obcí je zjištění, že 20 z 22 zkoumaných municipalit má nastaveny koeficienty tak, že nerezidenti obce platí vyšší daň než rezidenti. Na druhou stranu rozhodování o uplatňování a o výši koeficientů je plně v pravomoci obcí a záleží pouze na zastupitelstvu, jaký postoj zaujme.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.