Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 369 záznamů.  začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koučink jako nástroj sociální práce a jeho etické aspekty ve vztahu k jednotlivci
VÁGAIOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá koučinkem jakožto nástrojem sociální práce ve vztahu k jednotlivci spolu s jeho etickým rozměrem. Je rozdělena na tři oddíly. V prvním oddíle je definován koučink, jeho východiska a modely. Koučink je zde odlišen od jiných nástrojů sociální práce, jako je poradenství a terapie a zároveň je zasazen do rámce pomáhání v sociální práci. Druhý oddíl se zaměřuje na vztah pomáhajícího pracovníka a klienta při využití koučinku. Jsou zde uvedena paradigmata vztahu, dále rovina pomáhajícího pracovníka s důrazem na kompetence a osobnostní dispozice a rovina klienta se zaměřením na jeho pojetí a vnitřní svět. Pojednává také o tématu pomoci a kontroly. Třetí oddíl se věnuje etickým aspektům, které jsou ve vztahu pomáhajícího pracovníka a klienta klíčové a které vyplývají z definování tohoto vztahu v druhém oddíle této práce. Mezi tyto aspekty patří svoboda, lidská důstojnost, respekt, autonomie, sebeurčení, osobnost pomáhajícího pracovníka, hodnoty, odpovědnost, svědomí a moc.
Preference hodnot mladých lidí z křesťanských rodin.
RODOVÁ, Zdislava
Tato bakalářská práce se zabývá preferencí hodnot lidí v období mladé dospělosti, pocházejících z křesťanských rodin a ke křesťanským hodnotám v dětství vedených. Cílem práce je zjistit významné životní priority těchto lidí a vliv těchto priorit na motivy, postoje, cíle a způsob jejich života. Teoretická část obsahuje nejen informace o základních pojmech týkajících se hodnot, potřeb a motivací, jejich popisem a rozdělením, ale také se zabývá křesťanstvím a rodinou, jako základní křesťanskou hodnotou. Teoretická část se dále věnuje ontogenezi člověka v kontextu vývoje jeho spirituality se zaměřením na vývojová stádia adolescence a mladé dospělosti. Obsahem empirické části práce je analýza kvalitativního šetření. Toto šetření se zaměřuje na zjištění působení rodinných tradic, křesťanské výchovy, víry rodičů a vnímání vlivu aktivit církevních společenství na život a preferované hodnoty informantů. Při analýze získaných dat byl použit kvalitativní přístup s metodou dotazování a technikou rozhovoru.
Etické a psychologické aspekty internetového poradenství
CHOCHOLOVÁ, Lucie
Diplomová práce se snaží představit čtenáři základní postavení a problematiku sociální služby internetové poradenství. Na službu je zde nahlíženo v etických a psychologických souvislostech, neboť bez těchto úhlů pohledu, při tomto typu poradenství a snahou poskytnout klientovi službu v co možná nejvyšší kvalitě, se internetový poradenský pracovník neobejde. Zaměřuji se na e-mailovou formu poskytování internetového poradenství, jelikož je to nejčastěji používaný typ e-komunikace mezi klientem a poradcem. Psychologické i etické determinanty celého procesu se doplňují, protínají, nejsou mezi nimi jednotné hranice, ať už se z pohledu etiky jedná o hodnoty, na nichž staví lidská práva, nebo Etický kodex sociálních pracovníků, potažmo iKodex platící pro sociální služby v internetovém prostředí, či z pohledu psychologie o virtuální komunikační proces mezi poradcem a klientem, ve kterém sehrává svoji roli umění komunikace, proměňující se identita člověka, projevovaná agrese, přenos a protipřenos i samotné on-line prostředí. Cílem tématu je rámcově poukázat na složité a nejednoznačné postavení služby internetové poradenství.
Kvalitativní výzkum socializace hodnot v aktivitách a rituálech v Mateřské škole kardinála Berana v Plzni
MAYEROVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám socializací hodnot u předškolních dětí v prostředí alternativní mateřské školy s křesťanským zaměřením. Práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou. V teoretické části objasňuji pojmy, které se daného tématu bezprostředně týkají, a nastiňuji vývojové teorie, jež jsou důležité pro pochopení dítěte předškolního věku. V praktické části stanovuji výzkumné otázky, odkrývám použité metody kvalitativního výzkumu, jeho průběh a výsledky. Seznamuji s Mateřskou školou kardinála Berana v Plzni, její filosofií a skutečnou činností. Ve svém výzkumném šetření se zaměřuji na specifika jejího působení, ze kterého pak vyvozuji závěry pro celkový obraz vlivu této výchovy na utváření hodnot v životě dítěte.
Sociální práce v kontextu hodnot se zaměřením na matky s dětmi bez domova
KRÝCHOVÁ, Vlasta
Studie se zabývá sociální prací jako prací s hodnotami. V teoretické části je vymezen pojem hodnota a dále jsou popsány hodnoty v sociální práci, v rodinách a azylových domech pro matky s dětmi. V rámci výzkumného šetření jsou zjišťovány hodnoty azylových domů pro matky s dětmi a hodnoty uživatelek těchto zařízení, poté jsou navzájem porovnávány, nakolik se shodují či se naopak liší. Výzkum byl realizován ve třech azylových domech pro matky s dětmi pomocí rozhovorů s jejich uživatelkami. Obsahovou analýzou dokumentů jsou zjišťovány hodnoty azylových domů ze standardů kvality sociálních služeb. Otázky použité v rozhovorech jsou rozděleny na několik oblastí. Konkrétně jde o rodinné vztahy, vztah matky k vlastnímu vzdělávání a zaměstnání v dětství i dospělosti, vztah matky k jejím dětem, jejich vzdělání a budoucímu povolání, partnerské vztahy a doplňující otázky. Tyto oblasti by měly poukázat na to, co je pro matky s dětmi důležité. Pomocí získaných informací se mohou hodnoty porovnat a sociální pracovníci v azylových domech je mohou zapracovat do koncepce jejich náplně sociální práce.
ANALÝZA SOUČASNÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU PODLE GILLESE LIPOVETSKÉHO A MICHELA MAFFESOLIHO: KOMPARACE A KONFRONTACE VYBRANÝCH TÉMAT, PROBLÉMŮ A KONTROVERZÍ
VOLEK, Jan
Práce analyzuje a srovnává přístupy dvou autorů zabývajících se jevy v soudobé společnosti. Soustřeďuje se převážně na témata životního stylu a hodnot. Klade si otázky týkající se socializace a individualizace společnosti. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části jde o seznámení se základními termíny (postmoderna, životní styl, hodnoty) a jejich vymezení. Druhá část práce je věnována koncepci Gillese Lipovetského. Třetí část se zaměřuje na koncepci Michela Maffesoliho. Ve čtvrté části jde pak o komparaci těchto dvou myšlenkových konceptů, kdy se práce soustředí především na vysledování argumentačních střetů a třecích ploch. Na základě této komparace vyvstávají otázky a myšlenky, které jsou v závěrečné části práce prezentovány.
Rozvoj tvořivého myšlení ve službě výchovy k humanistickým hodnotám (Příspěvek k výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny)
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá rozvojem tvořivého myšlení při výchově dětí mladšího školního věku v prostředí školní družiny. Teoreticky se zaměřuje na základní vymezení humanismu a výchovu k hodnotám, přibližuje hodnoty bytí, dávání a vlastnění. Dále vymezuje tvořivost a faktory, které mají významný podíl na rozvoji tvořivosti a tvořivého myšlení. Charakterizuje prostředí školní družiny, její náplň, časovou organizaci a psychický vývoj dítěte mladšího školního věku. Rozvíjení vlastního lidství dětí ve školní družině podporuje výchova především kreativním promýšlením mezilidských vztahů, komunikací a klidnou atmosférou. Inspiraci k rozvíjení vlastní lidskosti dětí přinášejí metody aktivizující myšlení. Práce se zaměřuje na metodu Brainstormingu, techniku laterálního myšlení Šesti myslících klobouků a Filosofii pro děti.
Hodnotový svět současné mládeže
ŠLOSSAROVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hodnot, konkrétně pohledem na hodnoty středoškolských studentů v porovnání se studenty vysokých škol. Cílem této práce je zjištění, k jakým hodnotám se hlásí respondenti v rozmezí cca 15 ? 18 let věku a studenti prezenčních forem vysokoškolského studia, a to s důrazem na postižení proměn jejich hodnocení významu klíčových hodnot v různých životních etapách. Teoretická část se věnuje problematice hodnot, hodnotových systémů a postojů současné české mládeže. Dále autorka provede analýzu a komparaci současných poznatků a výzkumů, zaměřujících se na problematiku hodnot mládeže. V praktické části práce jsou porovnány rozdíly, které vyjadřují respondenti v názorech na hodnoty, a to v období středoškolského studia a ve fázi života, kdy se člověk na prahu dospělosti věnuje studiu na vysoké škole. Cílem praktické části práce je porovnat vliv generových aspektů na podobu hodnotového žebříčku mládeže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 369 záznamů.   začátekpředchozí278 - 287dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.