Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 306 záznamů.  začátekpředchozí277 - 286dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadle
Talaga, Martin ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.
Merce Cunningham a jeho technika
Turková, Hana ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.
Výživové poradenství v tanci
Krupičková, Tereza ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; POLLERTOVÁ, Adéla (oponent)
Diplomová práce se zabývá teorií příjmu potravy a specifikací jejích základních složek. Na základě těchto poznatků jsou vždy v závěru kapitol shrnuta určitá doporučení pro stravování v tanečním umění. Práce zahrnuje myšlenku týkající se psychické vyrovnanosti tanečníka ke svému tělu a k příjmu potravin, a jak celý tento proces může být ovlivněn působením tanečního pedagoga. Závěr diplomové práce je věnovaný popisu praktického výživového poradenství pro tanečníky, kde je na individuálních případech možné vidět různá úskalí při snaze o vyvážené stravování.
Současná taneční scéna ve Velké Británii
Laifrová, Alena ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
Nahota v tanci
Kršiak, Pavol ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Autor se ve své práci zamýšlí nad tématem nahoty v tanci. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V prní kapitole se autor zabývá pojmem nahota obecně. Ve druhé kapitole přechází k tématu nahoty ve stručném přehledu dějin. Tato kapitola je rozdělena do sedmi podkapitol, podle daného období nebo oblasti. Třetí kapitola se zabýbá nahotou v tanečním umění. Pak následuje shrnutí hlavního tématu, kde se autor pokouší definovat polohy nahoty v tanci, přičemž používá příklady z taneční historie. Obsahem práce jsou také rozhovory s tanečnými umělci z Čech a Slovenska. Záměrem práce autora je příblížit fenomén nahoty v tanci jako kontroverzního tématu.
Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera Praha
Adams, Tereza ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
Mistr inspirace a návratu Milan Sládek
Šimon, Lukáš ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Kasprzyk, Miroslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na divadelní tvorbu, pedagogickou činnost a organizační schopnosti světoznámého mima Milana Sládka. Mapuje jeho život a tvorbu, od jeho začátků až po současnost se zaměřením na tvorbu po roce 1989, konkrétně na představení Figarova svatba, Grand Pierrot, Andy Andy, Křížová cesta a Don Juan. Cílem je poukázat na originalitu a výjimečnost jeho práce a obrovský vliv na umění pantomimy.
Držení těla v klasickém tanci z hlediska kineziologie
Danzerová, Barbora ; ČUMPELÍK, Jiří (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Magisterská práce se zabývá držením těla (posturou), které slouží ke stabilizaci vertikální polohy těla v gravitačním poli a které je oporou pohybu. Bez držení těla nemůže žádný cílený pohyb vzniknout. Tato práce se zaměřuje především na fyziologicky správné držení těla v klasické taneční technice při současném vytáčení dolních končetin en dehors, jelikož jde o předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení nebo poranění pohybového aparátu.
Domovy mládeže a jejich využití studenty tanečních konzervatoří
Šimůnková, Lucie ; SCHUBERTOVÁ, Erika (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaké ubytovací možnosti nabízejí vybrané pražské taneční konzervatoře dojíždějícím studentům. První - teoretická část práce představuje strukturu českého školského systému, kde jsou ze vzdělávacích institucí podrobněji rozebrány osmileté konzervatoře a ze školských zařízení domovy mládeže. Dále charakterizuje vývojové období dospívání, kam svým věkem studenti konzervatoře spadají. Druhá - praktická část analyzuje výsledky výzkumné sondy, která proběhla za použití dotazníkové metody u mimopražských studentů dvou zvolených škol - Tanečního centra Praha a Taneční konzervatoře hl. m. Prahy. Zpracované informace byly použity k účelu ověření stanovených hypotéz a získání ucelenějšího pohledu na mimořádně náročnou životní etapu dojíždějících studentů.
ODKAZ JOHNA CAGE POHYBOVÉMU DIVADLU
Fröhlichová, Marie ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Vlastislav (oponent)
Tato prace si vytycila za cíl obeznámit ctenare s pusobením amerického skladatele Johna Cage ve 20. století predevsim ve vztahu k tanci, pohybu a divadlu. Nejprve popisuje skladateluv hudebni vyvoj, systemy a principy prace, ke kterým na základe hudební praxe dospel. Poté vysvetluje, jak byly tyto principy Cagem aplikovány v ostatních umeleckych oborech se zamerením pozornosti prave na tanec, pohyb a divadlo. V zaveru se prace soustreduje k odkazu, jez John Cage umeni a divadlu zanechal, tedy k jeho vlastní zivotní filosofii, která se vyvíjela po dlouhá léta jeho tvorby a ve které nakonec Cage dospel k jednoduchému presvedceni, totiz, ze nejdulezitejsí je existence hudby a zvuku jako takových.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 306 záznamů.   začátekpředchozí277 - 286dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.