Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 282 záznamů.  začátekpředchozí269 - 278další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky vzdělávání v Senožatech
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce se zabývá především počátky vzdělávání v Senožatech. V úvodní části je možné najít základní údaje o obci, stručné dějiny obce a také stručné informace o současném vzdělávání v obci. Druhá kapitola nese název Vývoj školství v českých zemích. Je do práce zařazena kvůli úzkým souvislostem s kapitolou třetí a dozvídáme se v ní o důležitých meznících v historii vzdělávání do konce 19. století. Třetí kapitola je nejdůležitější. Týká se historie vzdělávání v Senožatech do roku 1894. Popisuje problematiku původu školy, podrobných změn v učitelském sboru, školní docházky, stavebních úprav a rozšiřování tříd, vliv školních orgánů na místní školu a jiné události pro ni důležité. Čtvrtá a poslední kapitola slouží jako závěrečná. Ukončuje hlavní část textu a věnuje se stručnému vývoji školství v Senožatech po roce 1894.
Historie nižšího školství v Týně nad Vltavou a okolí
LEVÍNSKÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem školství a historií konkrétních škol v Týně nad Vltavou a okolí do konce 19. století. Nejdříve nás provede stručnou historií regionu a později vývojem školství během určitých časových období. V poslední části je popsána historie vybraných škol. Popis vývoje školství v Týně nad Vltavou se zabývá historií, budovami školy a jejich správou, učiteli, jejich platy a povinnostmi a také významnou osobností českých dějin K. A. Vinařickým. Historie vesnických škol přináší dostupné historické údaje a události. Školy na Modré Hůrce, Kolodějích nad Lužnicí a Křtěnově byly zrušeny. Budova staré školy v Křtěnově dosud stojí, spolu s kostelem a farou, jako připomínka zmizelé obce, která musela ustoupit stavbě JE Temelín. Jednotřídní základní škola v Neznašově a dvoutřídní základní škola v Žimuticích stále slouží svému původnímu účelu.
Písecké gymnázium v letech 1778-1850
PICHLÍKOVÁ, Kristýna
Náplní této diplomové práce je vývoj píseckého gymnázia v letech 1778-1850. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Písku. První část práce se zabývá stručnými dějinami města Písku, hlavní důraz je přitom kladen na vznik gymnázia. Nejsou zde opomenuty ani ostatní střední školy, které vznikly v Písku v devatenáctém století. Hlavní část práce je zaměřena na samotné písecké gymnázium, přičemž veškeré poznatky jsou dávány do kontextu dějin vzdělanosti a samotného města. Analýza školy je především zaměřena na studenty. Zaznamenává nejen jejich počet, ale také prospěch a dobu jejich studia. Není opomenut ani jejich teritoriální a sociální původ, který je zkoumán z hlediska zaměstnání otců. Závěrečná část diplomové práce se věnuje učitelskému sboru.
Hledání smyslu života v oblasti práce u učňovské mládeže
PAREISOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledáním smyslu života učňovské mládeže ve vztahu k práci. Zjišťuji perspektivy dnešních mladých lidí v porovnání s perspektivami učňovské mládeže za Baťova systému v období první republiky. Práce má tři hlavní části. V první je podán problém smyslu života obecně {--} z hlediska filosofického, psychologického a dále pak s pohledem na adolescenci z hlediska sociologického. Druhá část rozebírá práci a její smysl pro člověka. Třetí část vyplňuje výchova mládeže a stav učňovského školství dnes ve srovnání s Baťovou mládeží a výsledky dotazníku dnešních učňů na uvedené téma. Závěr pak shrnuje všechny uvedené poznatky.
Počátky českého vzdělávání v Malontech
ŠLECHTOVÁ, Václava
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je přiblížení a objasnění počátků vzdělávání v Malontech. Úvodní část této práce tvoří tři podkapitoly, které sdělují, kde se nachází obec a vypovídají o její historii a současnosti. Taktéž je v práci popsán a srovnáván průběh vzdělávání v poválečných letech až do současnosti, který je rozčleněn do třech částí osvobození - okupace, okupace - revoluce, revoluce - současnost. V druhé kapitole je pro upřesnění také podkapitola, jež pojednává o školství obecně po roce 1945 v celé zemi a také podkapitola, která hovoří o historii školy. K práci jsou přiložené také tři přílohy. V příloze I. je zaznamenán přepis rozhovoru s pamětníkem V. Havelcem a jeho stručný životopis. II. příloha poskytuje k nahlédnutí fotografie budovy školy v průběhu let a ve III. příloze je možné prohlédnout fotokopie korespondencí školy.
Analýza a zavedení systému řízení jakosti v oblasti výchovy a vzdělávání
ŠÍMOVÁ, Hana
Analýza systému managementu kvality a zavedení systému řízení jakosti v oblasti školství. Navrhnout metodiku postupu a praktické ověření jednotlivých kroků metodiky, včetně analýzy, zda otázka managementu jakosti je smysluplná i v této oblasti.
Doplňková činnost příspěvkové organizace - vyšší odborná a střední průmyslová škola
Homolková, Marie ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice doplňkové činnosti příspěvkových organizací. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku příspěvkových organizací obecně, na vztahy se zřizovatelem, na účetnictví a jejich financování. Další část se zabývá doplňkovou činností teoreticky a se zaměřením na školství. Vyšší odborná a střední průmyslová škola je objektem zkoumání pro praktickou část, s cílem poodhalit, v jakých částkách se pohybují výnosy a náklady v doplňkové činnosti a jak se hospodaří se ziskem z této činnosti.
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Doubravová, Nikola ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou zdaňováním neziskových, příspěvkových organizací, se zaměřením na školská zařízení. Je zde popsána legislativní úprava školství, daňový systém České republiky a jakým způsobem jsou tyto organizace financovány. Práce je doplněna případovou studií, kde je na příkladu konkrétní školy -- gymnázia ukázáno, jak vše probíhá v praxi. V závěru je shrnuto, v jakém daňovém režimu fungují neziskové subjekty a jaké jsou hlavní způsoby jejich financování.
Modernizace a optimalizace školních budov a služeb spojených s provozem základního školství ve městě Ústí nad Labem
Sottnerová, Klára ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Ráhm, Marcel (oponent)
Práce pojednává o procesech, projektech, nástrojích, povinnostech a možnostech samosprávy v oblasti veřejné služby ? poskytování vzdělávání. Zabývá se dnes aktuálním tématem modernizace a optimalizace školství. Toto téma se řeší na všech úrovních, ať již celostátní, kdy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává různé metodiky, či na úrovních krajských a obecních. Největší krizí prochází školství střední a základní. Souvisí to s propadem demografické křivky, kdy v období po ?sametové revoluci? rapidně klesla porodnost. V současné době se situace normalizovala, dá se tedy reálněji pohlédnout do budoucnosti, a udělat prognózu vývoje počtu žáků. Hlavním cílem je zmapování současné situace v oblasti základního školství v Ústí nad Labem, zhodnocení na základě dat a informací minulých období stávající stav, a navržení a posouzení možných řešení do budoucnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 282 záznamů.   začátekpředchozí269 - 278další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.