Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,891 záznamů.  začátekpředchozí26882 - 26891  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.78 vteřin. 

Nadace a její přínos k rozvoji regionu
Bašková, Simona
Cílem této diplomové práce je na základě analýzy a deskripce činnosti vybrané nadace zhodnotit její přínos k rozvoji vybraného regionu. Zabývá se hodnocením přínosů Nadace VIA pro rozvoj Královéhradeckého regionu. Práce je členěna do dvou částí, kdy se první z nich věnuje teoretickému vymezení nadačního sektoru a právní formy nadace. V praktické části provedena analýza podpořených projektů na území Královéhradeckého kraje a jejich zhodnocení na základě stanovených priorit kraje uvedených v koncepčních dokumentech. Hlavním informačním zdrojem bylo dotazníkové šetření zaměřené na zjištění preferencí a postojů obou zvolených skupin respondentů, starostů obcí a občanů kraje. Zjištěné preference byly dále porovnány se skutečně realizovanými projekty na území kraje prostřednictvím multikriteriální analýzy.

Systém práce v mezinárodní společnosti OVB Allfinanz, a.s.
Horn, Ondřej ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fungováním nezávislého finančního poradenství společnosti OVB, jakožto formy multilevel marketingu (MLM). Jejím cílem je popsat vývoj a principy tohoto systému, včetně jeho právní regulace. Nejdříve je marketing stručně definován a MLM je vymezen jako jedna z forem přímého prodeje. Dále se práce zaměřuje na samotnou společnost OVB. Jsou uvedeny základní informace, aktivity jejích finančních poradců a její historický vývoj. Následuje právní úprava společnosti a jejích spolupracovníků. Nejpodstatnější jsou zejména předpisy a potřebné certifikace, které se vztahují k poskytovaným finančním a pojistným produktům. Je vymezeno, kdo se může stát finančním poradcem a jaká kvalifikace je potřeba splnit pro výkon jeho nezávislé činnosti. Důležitou součástí práce je popis aktivit poradce od začátku jeho spolupráce se společností. Konkrétně se jedná o shánění klientů, postup v kariérním plánu a jednání s klientem. V závěru shrnu výsledky mé práce, stručně zhodnotím předpokládaný vývoj a situaci finančního poradenství v České republice.

Mobbing - psychický teror na pracovišti
KARTÁKOVÁ, Pavla
Tato práce je zaměřena na zmapování problematiky mobbingu v prostředí česko {--} německého podniku. Snažili jsme se o vymezení projevů tohoto zvlášť nepříznivého jevu, který je úzce spjat s pracovním životem. Zahrnuje různé formy diskriminace a obtěžování i další způsoby jednání, které postiženou osobu psychicky i fyzicky likvidují. V teoretické části jsme se soustředili na objasnění pojmů v kontextu aktuální odborné literatury, přičemž jsme věnovali velkou pozornost rozdílům mezi běžnými konflikty a systematickými útoky na pracovišti. Zmínili jsme typické znaky, příčiny vzniku, formy a podoby mobbingu. Dále jsme vypracovali profil oběti a násilníka, povšimli si důsledků mobbingu pro účastníky i pro klima celého pracoviště. Za velmi podstatné jsme považovali popis postupu eliminace a úspěšného řešení problémů souvisejících s psychoterorem na pracovišti, jejichž prvotním cílem je všeobecně zlepšení vztahů v kolektivu. V poslední částí jsme popsali, jakou roli mohou v řešení i prevenci sehrát nadřízení pracovníci, personalisté, management a odbory.

Náročnost a rizika práce sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi.
VORLOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřená na náročnost a rizika sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi. Teoretická část práce je zaměřena na vznik agresivního chování, na druhy agrese a vyvolávající příčiny agresivního chování. Jsou zde popsány ošetřovatelské části problému, jako je příprava na oddělení na příjezd neklidného klienta, příjem agresivního jedince na oddělení, úloha sestry na psychiatrii. Dále jsou zde rozebrány metody slovního a jiného uklidňování a formy fyzického omezení klienta. Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativního přístupu, metody dotazování, techniky sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor měl 28 a každý respondent měl možnost se vyjádřit svými slovy. Sběr dat probíhal v Psychiatrické léčebně v Havlíčkově Brodě, v Psychiatrické léčebně v Bohnicích a na psychiatrickém oddělení v Českých Budějovicích a odpovídali sestry, které pracují s agresivními klienty. Část s výsledky byla zpracována částečně do grafů, částečně do tabulek a nebo popsáním a rozebráním jednotlivé otázky podle odpovědí dotazovaných. V práci bylo vytyčeno 5 cílů, všechny tyto cíle byly ve výsledcích výzkumné části postupně splněny. Na výzkumné otázky, kterých bylo dohromady 8, bylo postupně ve výzkumné části odpovězeno a byly pro ně stanoveny hypotézy. Závěrem lze tedy dodat, že náročnost a rizika práce sester při ošetřování agresivních klientů jsou značná. Sestry znají bezpečnost práce s agresivními klienty a znají plán postupu jak předcházet poranění ošetřovatelského personálu, samotného klienta i ostatních klientů. Vědí, čím se řídit při fyzickém napadení agresivním klientem a využívají při své práci omezovací prostředky. Výsledky dále ukázaly, že sestry by uvítali tréninkový výcvik a výcvik sebeobrany, který se neprovádí a praktický nácvik komunikace s agresivním klientem považují za přínosný. Sestry by uvítali na svých odděleních více mužského ošetřovatelského personálu.

Podnikatelský plán
Chválová, Veronika ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Dobrý, Michael (oponent)
Diplomová práce podává ucelený popis podnikatelského plánu na založení restaurace. Konkretizuje jednotlivé kroky předcházející zahájení činnosti podniku, od volby právní formy podnikání, přes strategickou analýzu, tvorbu marketingového a obchodního plánu, až po zhodnocení projektu po stránce finanční.

Výchova k manželství a rodičovství u žáků s lehkým mentálním postižením
Sopková, Monika ; Novosad, Libor (oponent)
Rigorózní práce zpracovává úroveň vědomostí a dovedností žáků s lehkým mentálním postižením v oblasti výchovy k manželství a rodičovství a to v České republice a na Slovensku. Hlavním cílem bylo zmapovat a analyzovat vědomosti a dovednosti žáků s lehkým mentálním postižením v 8. a 9. ročníku v oblasti výchovy k manželství a rodičovství v České a Slovenské republice, jakož i zmapovat vědomosti a postoje učitelů těchto žáků v dané oblasti výchovy. Dalším cílem bylo zjistit, zda-li existuje vliv státu, ve kterém žáci žijí, vliv věku, pohlaví a rodinného prostředí žáků na jejich odpovědi. U učitelů jsme zjišťovali pouze, zda-li se jejich odpovědi v jednotlivých státech liší. V naší práci jsme zpracovali čtyři kapitoly. V první jsme vymezili základní charakteristiky pojmů mentální postižení, mentální retardace, žák s lehkým mentálním postižením a jeho výchova a vzdělávání v Čechách a na Slovensku. Ve druhé kapitole jsme uvedli základní charakteristiky pojmu sexualita, sexualita žáků s lehkým mentálním postižením a také jsme přiblížili historický vývoj sexuální výchovy. Třetí část byla zaměřena na vymezení pojmů sexuální výchova, výchova k manželství a rodičovství, realizace dané oblasti výchovy u žáků s lehkým mentálním postižením v Čechách a na Slovensku. Dále jsme uvedli vhodné metody a formy práce při...

Šikana na základních školách
Horyna, Jan ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Šikana na základních školách" pojednává o šikaně jako sociálně patologickém jevu, zaměřuje se především na její výskyt v prostředí primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. První část se věnuje jejímu vymezení, definici a snaze o zlepšení orientace při práci s tímto jevem, zmiňuje pohled společnosti, věnuje se právnímu přístupu a také přístupu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k problematice šikany na školách. Rozebírá souvislosti, které ke vzniku šikany přispívají, přibližuje její účastníky, jejich typologii a charakteristiku. Zaměřuje se na různorodost projevů a jejich specifikaci, uvádí konkrétní příklady šikanování, připomíná i novodobé formy šikany. Vrací se také k historické úloze tohoto jevu ve společnosti. Připomíná úlohu dospělých v práci s tímto jevem, zaměřuje se také na možnosti prevence a její důležitost. Přikládám také ukázku programů všeobecné primární prevence sociálně patologických jevů, jejich průběh a příklady pozorování z některých z nich. V druhé části se věnuji analýze pohledu dětí ze stupně primárního vzdělávání na šikanu a dále ověřování hypotéz pomocí dotazníkového šetření na nižším stupni sekundárního vzdělávání.

Podnikatelský plán restaurace "U Zámecké kachny"
Třísková, Hana ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Mejdrech, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce podává ucelený popis podnikatelského plánu na založení restaurace. Konkretizuje jednotlivé kroky předcházející zahájení činnosti podniku, od rekonstrukce prostor a volby právní formy podnikání, přes tvorbu marketingového a obchodního plánu, až po zhodnocení projektu po stránce finanční. V závěru je pak zvažována jeho realizace.

Zobecnění objektově orientovaného paradigmatu zavedením morfologie objektů
Šlajchrt, Zbyněk ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Merunka, Vojtěch (oponent) ; Virius, Miroslav (oponent)
Modelování objektů, které mohou měnit svoji strukturu a chování dynamicky s ohledem na změny v prostředí, je v tradičních objektově orientovaných jazycích velmi obtížné. Podle autora tkví problém v konceptuálním rámci, který je základem objektově orientovaného paradigmatu. Navrhované paradigma nazvané morfologie objektů (MO) je výrazně ovliv-něno teorií prototypů z oblasti kognitivní psychologie. MO opouští pojem třída a navrhuje, aby se abstrakce proměnlivých objektů vytvářely sestavováním tzv. modelů proměnlivosti, které popisují možné formy modelovaných objektů. Práce definuje teoretické základy pa-radigmatu, které jsou použity pro následnou specifikaci metodiky analýzy a návrhu aplika-cí. Součástí práce je také referenční implementace rámce vybudovaného nad zmíněným paradigmatem v jazyce Scala.

Projekt jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost
Pivoňková, Kateřina ; Visinger,, Radek (oponent) ; Frýdek,, Miroslav (oponent) ; Alexandr, Pavel (vedoucí práce)
V disertační práci jsou uvedeny a popsány jednotlivé části projektu jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost. Na základě rešerší byly zmapovány právní přístupy k řešení znalecké činnosti ve vybraných státech Evropy. Problémovou situací je skutečnost, že v současné době právní úprava znalecké činnosti v ČR nezahrnuje povinnost celoživotního vzdělávání znalců, nekonkretizuje způsoby a formy ověřování kvalifikačních předpokladů před jmenováním znalce, ani nijak neupravuje jeho další vzdělávání po zápisu do seznamu znalců. Navržená soustava je rozdělena do dvou základních částí: před jmenováním znalce, zabývající se kvalifikačními předpoklady a způsobem jejich ověření správními orgány, a po jmenování znalce a jeho zápisu do ústředního seznamu znalců, zabývající se celoživotním vzděláváním po celou dobu výkonu znalecké činnosti, jeho formami a obsahem. Jako zdroje informací byly využity některé základní metody sociologického výzkumu (zejm. pilotní semináře a dotazníková šetření), které jsou v práci vyhodnoceny. Z výsledků jsou zpracovány relevantní závěry zapracované do jednotlivých blíže popsaných částí navržené vzdělávací soustavy, v nichž byly zohledněny i již existující semináře a školení. Za účelem pravidelného ověřování odborné způsobilosti znalce je rozpracován kreditní systém, periodicita ověřování statutu odborné způsobilosti znalce i způsob evidence v Indexu odbornosti znalce.