Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 287 záznamů.  začátekpředchozí266 - 275dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
PROJEVY AGRESIVITY A ŠIKANY NA DRUHÉM STUPNI ZÁKLADNÍCH ŠKOL
KYSILKOVÁ, Lenka
Má diplomová práce se zabývá projevy agresivity a šikany na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuji vymezení pojmu šikany a agresivity, dále se zaměřuji na účastníky, příčiny, následky, prevenci, diagnostikování a vyšetřování šikany. V praktické části jsou stanoveny tři cíle: zmapovat a zachytit projevy agresivity a šikany na druhém stupni daných základních škol, zjistit, zda vysledované údaje souvisí s celkovým počtem žáků školy a zjistit, jaký postoj zaujímají k problematice šikany a agresivity mezi dětmi samotní pedagogové ZŠ. Pro dosažení prvního a druhého cíle je použita technika dotazníku, který byl rozdán na třech základních školách lišící se celkovým počtem žáků. Pro splnění třetího cíle je použita technika rozhovoru s 20 pedagogy daných základních škol. Všechny tři cíle mé práce byly splněny. Z mého výzkumu vyplývá, že až 30 procent dětí se setkalo s určitou formou agrese a šikany, přičemž jejich výskyt není závislý na celkovém počtu dětí školy. Dále z výzkumu bylo zjištěno, že většina pedagogů nedokáže řešit sama konkrétní případy šikany.
Připravenost studentů 5. ročníků Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity k řešení problematiky šikany v praxi
KOUPALOVÁ, Martina
Bakalářská práce {\clqq}Připravenost studentů 5. ročníků PF JČU k řešení problematiky šikany v praxi`` je v teoretické části zaměřena především na uchopení šikany jako pedagogického problému, zpracovává základní informace o jejím vzniku a vývoji v třídním kolektivu a rozebírá i možné postupy při prevenci a nápravě. Výzkumná část zjišťuje postoje a názory garanta pedagogicko-psychologické přípravy, vyučujících a studentů k výuce problematiky šikany na PF JČU, zároveň prověřuje teoretické znalosti studentů. Výzkum proběhl v období prosince 2009 až března 2010 formou rozhovorů a dotazníků.
Dětská šikana a právo
SMOLA, Zdeněk
Neuspokojivá a do jisté míry i velice obtížně řešitelná situace v oblasti dětské šikany, byla důvodem k realizaci analýzy a syntézy poznatků současného stavu tohoto sociálně patologického chování. Při vyšetřování školního šikanovaní první instancí (školou) je zásadním problémem jednotná definice šikany. Z používaných definic lze bezproblémově použít pouze takovou, která bude akceptována všemi třemi základními subjekty (žák, škola a zákonný zástupce nezletilého). Absence vysvětlování pojmu šikana je rovněž doménou trestně právních norem. Objasnění stavu dané situace je v této práci věnována značná pozornost. Definici, která se objevuje byť i v odborné literatuře, není možné považovat za definitivní (takovou definici lze snadno zpochybnit, napadnout a jasně deklarovat, že se jí daný subjekt necítí vázán, neboť používá jinou definici). Rovněž oblasti trestně právních norem, prevenci a výchově, jako nezastupitelné součásti eliminačního procesu tohoto sociálně patologického děje, je rovněž věnována patřičná pozornost. Kvalitativní výzkum, provedený za účelem získání relevantních informací, byl zaměřen na oblast základního školství, na statistické údaje Policie ČR, na informace získané ze Sdružení Linka bezpečí a Probační a mediační služby okresu Třebíč. Dále byl zaměřen na celorepublikové statistické údaje Policie ČR a vybraných nestátních neziskových organizací. O tom, že získaná data nelze generalizovat svědčí i nutnost dodržování některých zákonných ustanovení, což do jisté míry negativním způsobem ovlivnilo objektivitu výzkumu při získávání informací k pachateli (agresoru šikany), který nesplňuje věkovou podmínku trestnosti, přestože byla skutková podstata trestného činu naplněna.
Rizikově se chovající děti a jejich rodinné zázemí
KULHÁNKOVÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u dětí v závislosti na jejich rodinném prostředí. Do jaké míry rodiče, a rodinné zázemí, ve kterém děti žijí, ovlivňuje jejich chování, hodnoty a postoje ve vztahu k rizikovému chování. Teoretická část je věnována rodině jako instituci a vztahové síti a projevům a podstatě rizikového chování u dětí. Praktická část sleduje, zda výskyt užívání legálních, případně nelegálních návykových látek v rodinném prostředí ovlivňuje chování dětí. Cílem dotazníkového šetření bylo zjistit, jaké zkušenosti mají děti ze Základní školy v Chlumčanech a děti z Dětského diagnostického ústavu v Plzni s kouřením cigaret a konzumací alkoholu. Do jaké míry si uvědomují nebezpečí skryté v návykových látkách a jak hodnotí jejich rizikovost ve vztahu ke své zkušenosti. Z tohoto šetření jsou vyvozeny určité závěry.
Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice
ČERNÁ, Pavlína
Tématem této bakalářské práce je Vybrané rizikové chování na středních školách v regionu Domažlice. Rizikové chování je jev ohrožující společnost napříč všemi kulturami. Jeho negativní důsledky mohou být ještě více znásobeny, pokud k jeho výskytu dochází v mladistvém věku. Pod jeho vlivem je u dospívajících ohrožen jejich zdraví vývoj. Zasahuje do stránky biologické, psychické i sociální a to nejen v době, kdy se adolescent chová rizikově, ale i v době budoucí, kdy jedinec musí nést následky tohoto jednání. Práce zahrnuje část teoretickou, kde jsou stručně charakterizovány vybrané formy rizikového chování současně s protektivními faktory, které na tento druh chování mají výrazný vliv. Praktická část vymezuje určené cíle a popis vlastního výzkumu, včetně diskutování zjištěných výsledků s poznatky jiných autorů, které uvádí teoretická část. Výskyt rizikového chování nelze zcela eliminovat, avšak lze jej alespoň snížit či jeho počátek oddálit. K tomu slouží primární prevence. Jako jeden ze základních nástrojů evaluace prevence lze využít monitoring rizikového chování, na který je zaměřena praktická část této práce. Výzkum byl prováděn na středních školách v regionu Domažlice. Jednalo se o typy škol s různým zaměřením ? gymnázium, obchodní akademie a střední odborné učiliště. Data od studentů těchto škol byla sbírána kvantitativně prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondentům byly dotazníky rozdány ve školním prostředí. Velký důraz byl kladen na anonymitu dotazníku a ubezpečení respondentů, že se jimi vyplněný dotazník nedostane do rukou žádné z blízkých autorit. Z tohoto důvodu byla i vyloučena přítomnost autority při vyplňování dotazníku. Takto měla být zajištěna co nejvyšší validita dat. Na základě získaných dat byly potvrzeny předem stanovené hypotézy. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraného rizikového chování na středních školách v regionu Domažlice. Jako první z dílčích cílů byla stanovena komparace zapojení respondentů do rizikového chování u chlapců a dívek. Druhým dílčím cílem bylo porovnání výskytu rizikového chování na jednotlivých typech škol. Z výzkumu je patrné, že nelze komplexně určit, zda se více či méně vyskytuje rizikové chování u chlapců či dívek. Lze pouze konstatovat, že některé vybrané jevy jsou více typické pro mužské pohlaví druhé pro ženské pohlaví u jiných je zastoupení srovnatelné. V případě sledování rizikového chování na jednotlivých typech škol, výrazně více převyšuje výskyt nežádoucích jevů na středním odborném učilišti ve srovnání s ostatními typy škol. Region Domažlice svým výskytem dospívajících chovajících se rizikově odpovídá republikovému průměru. Výsledky práce lze využít k realizaci efektivní primární prevence, pro potřeby dalších výzkum a v neposlední řadě i jako teoretický rámec pro výuku v této oblasti.
Šikana mezi dětmi na základních školách a klima školní třídy
HNÍDKOVÁ, Jaromíra
Ve své práci se věnuji problematice šikany jako významnému faktoru působícímu na klima třídy základní školy. V teoretické části charakterizuji to, co pod šikanou obecně rozumíme, jakož i její aktéry. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku vztahů v třídních kolektivech, objasnit faktory a zákonitosti, které tyto vztahy ovlivňují a seznámit s mechanismy vedoucími ke vzniku šikany mezi žáky. Ve výzkumné části se pokusím prošetřit několik tříd druhého stupně základní školy a zjistit, zda a v jaké míře se v těchto třídách vyskytuje šikana, porovnat tuto situaci s úrovní klimatu třídy.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
PANENKOVÁ, Klára
Práce se zabývá výskytem a prevencí sociálně patologických jevů na základní škole, jak je prevence organizována a jekého chování, které není v souladu s normami společnosti, se nejvíce žáci škol dopouštějí, jak je tomuto chování možné předcházet a kdo všechno by se měl na prevenci v rámci výchovně vzdělávacího procesu podílet.
Zkušenosti žáků ZŠ s prevencí šikany na školách ve Svitavách a okolí
ZÁLESKÁ, Lenka
Cílem této diplomové práce, jež má teoreticko-výzkumný charakter, je zmapovat možnosti některých aktuálně dostupných programů určených k prevenci šikany na ZŠ ve Svitavách a okolí. V první, teoretické, části práce je čtenář nejprve seznámen s tématem šikany a následně uveden do problematiky prevence, jak primární a sekundární, tak terciární, tohoto sociálně {--} patologického chování. Pozornost je zde především zaměřena na představení některých používaných metodik, v podobě konkrétních preventivních programů, které ve svém důsledku přispívají ke snižování rizika vzniku šikany. Druhá, praktická, část práce, která byla prováděna na šesti vybraných školách Svitavského okresu, obsahuje výsledky z výzkumu zjištěné pomocí dotazníkového šetření prováděného mezi žáky 8. tříd a jedné 9. třídy a také z rozhovorů se školními metodiky prevence a výchovnými poradci. Dotazováno bylo celkem 108 žáků ZŠ, z toho 63 dívek a 45 chlapců, a 5 školních metodiček prevence a 1 výchovná poradkyně příslušných škol.
Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině
NAVRÁTIL, Josef
Abstrakt Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na prevenci šikany. Přesný název práce zní: Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině. Cílem práce bylo zmapovat problematiku prevence šikany v organizacích zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže na Vysočině. V současném stavu je popsána šikana, agresivita, sociálně patologické jevy, prevence šikany, programy primární prevence, volný čas a neziskové organizace. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor S1 tvořily neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží ve volném čase a výzkumný soubor S2 tvořili neziskové organizace nabízející preventivní programy. Z výzkumu vyplynulo, že někteří respondenti nedokáží přesně definovat šikanu a také, že všechny oslovené nestátní neziskové organice (dále jen NNO) se snaží řešit si šikanu samy. Ve většině případů nespolupracují s žádnými odborníky, ani s nikým jiným. O preventivní programy pro děti nemají zájem. Dále z výzkumu vyplynulo, že organizace nabízející preventivní programy nevyvíjí přílišnou snahu v oblasti tvorby programů i pro neziskové organizace. Byly by toho schopny pouze v případě zájmu NNO pracujících s dětmi a mládeží. Dále vyplynulo, že důvodem tohoto jednání je vůle a peněžní prostředky, které dnes hrají největší roli. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nabídka preventivních aktivit je v kraji Vysočina dostačující. Zejména na Třebíčsku, Jihlavsku a Žďársku. Na základě zjištěných výsledků bude vypracován návrh prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině, který bude poskytnut těmto organizacím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 287 záznamů.   začátekpředchozí266 - 275dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.