Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  začátekpředchozí261 - 270další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Drogová závislost jako důsledek negativně využívaného volného času
KOHOUTOVÁ, Jana
Práce se zabývá vztahem mezi nekvalitně využívaným volným časem a drogovou závislostí. Je teoretického charakteru a opírá se o studie zjišťované Institutem pro kriminologii a sociální prevenci. Práce vysvětluje aspekty volného času a jeho využívání. Popisuje činitele, kteří mohou volný čas a následný výběr volnočasové aktivity ovlivnit. Přibližuje drogovou historii a odhaluje problematiku závislosti. Snaží se vysvětlit příčiny a důsledky, které s sebou závislost přináší. Zvláště se pak zabývá závislostí u dětí a mládeže. Poslední část práce odkrývá některé volnočasové aktivity, které mají vliv na užívání drog. Z výsledků studií, které byly Institutem pro kriminologii a sociální prevence zjištěny, je patrné, že mezi tyto aktivity se řadí taneční zábavy, převážně s elektronickou hudbou. Také virtuální realita, která se v současné době stále více rozrůstá, může zvyšovat drogovou závislost.
Internet a sociální sítě jako způsob trávení volného času u žáků 2. stupně ZŠ
KABÁTOVÁ, Eliška
Práce se zabývá problematikou trávení volného času u žáků na 2. stupni základních škol. Jejím cílem je zjistit, zda mají internet a sociální sítě zásadní vliv na způsob trávení volného času těchto žáků a zda si žáci uvědomují rizika spojená s užíváním internetu. První část práce je rozčleněna do kapitol, které se snaží objasnit oblast volného času, jeho funkce, determinanty a faktory ovlivňující způsob jeho trávení. Zároveň je zde podán přehled o sféře médií, internetu a sociálních sítí, které zásadním způsobem zasahují do života lidí. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření provedenému mezi žáky 8. a 9. tříd na Základní škole Lhenice a mezi studenty tercie a kvarty na Gymnáziu Jírovcova v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a grafů. Příloha práce obsahuje obrázky doplňující text teoretické části práce a také vzor dotazníku předloženého respondentům.
Děti, mládež a užívání Facebooku
MARVANOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním. Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,
Virtuální světy
Novák, František ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Kubátová, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je poukázat na vývoj virtuálních světů. V práci je shrnuta evoluce virtuální reality. Současné virtuální světy jsou porovnávány v základních aspektech, a to sociologii, ekonomii a možnostech vzdělávání. Sociální oblast popisuje interakci ve virtuální reality a její zvláštnosti. Ekonomická oblast se zaměřuje na srovnání ekonomiky reálné a virtuální, včetně jejich ekonomických ukazatelů. Výuková oblast sleduje vědní obory, pro které je využití virtuální reality nejvhodnější. V každé kategorii je sledován Second Life a největší MMORPG současnosti. Dále jsou sledovány možnosti využití virtuální reality pro akademické účely, konkrétně v ekonomickém vzdělávání. Zároveň je vyhodnocena vhodnost používání obecných virtuálních světů jako prostředí pro výuku a specializovaných ekonomických simulátorů jako jejich alternativě.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Psychologická problematika užívání počítačů v různých věkových obdobích
ŽIŽKOVSKÁ, Markéta
Práce se zabývá psychologickou problematikou užívání počítačů a to v různých věkových obdobích. Je zaměřena hlavně na výchovně vzdělávací proces. Zmiňuje se o programech a přístupech pedagogů k novým metodám výuky. Pro otázku školního vzdělávání je podstatná rodina a komunikace v ní, proto se zde hovoří o informovanosti rodičů a rodinném prostředí. Vzhledem k tomu, že se práce dotýká také dospělé populace, část práce je věnována ergonomii počítačového pracoviště. Ovšem nejen zdraví lidé potřebují a využívají techniku. Důležitá je složka pomoci pro handicapované jedince. V této práci jsou uvedeny činnosti, které slouží k lepšímu vzdělávání nebo lepší socializaci postižených lidí. Významnou složkou bakalářské práce jsou zdravotní problémy a závislosti, které mohou vzniknout dlouhodobým užíváním počítačové techniky. Z tohoto důvodu je neopomenutelným aspektem volný čas, kterému byl vyhrazen též určitý prostor. Závěr práce utváří internet, jeho specifika u dospívající mládeže a celkové přijímání virtuální reality.
Analýza sociálního chování jedinců ve virtuálních sítích
Lukavská, Zuzana ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací chování jedinců ve virtuálním a v reálném světě. Práce je rozdělena na dvě vzájemně provázané části. V praktické části na základě dat získaných z vlastního výzkumu analyzuji chování respondentů ve zvolené sociální síti. Výsledky porovnávám s jinými vědeckými prácemi a dávám je do souvislostí s teoretickými poznatky. Ve výsledcích praktické části hledám souvislosti s realitou, zdůrazňuji rozdíly a především se pokouším rozdílné chování uživatelů sociální sítě vysvětlit. Teoretická část dává ucelený přehled o pojmech virtualita, sociální síť a virtuální svět. Přináší přehled o možných nebezpečích číhajících ve virtuálním prostředí se zaměřením především na děti, pro které je již virtualita samozřejmou součástí života, ale zároveň jsou díky své důvěřivosti velmi zranitelné. Dále se zabývá významem pojmu přátelství, které má ve virtuálním světě poněkud odlišný význam. Rovněž zkoumá chování jedince v různých situacích ve virtuálním prostředí a hledá důvody, proč lidé mění svůj obraz, chovají se agresivně apod., a zda jejich chování ovlivňuje i realitu. V práci zkoumám rozdíly mezi virtuální a reálnou komunikací a vliv vzrůstající tendence používání virtuálních prostředků komunikace na komunikaci reálnou.
Analýza mezinárodní marketingové strategie počítačové hry World of Warcraft
Lopour, Miroslav ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje vývoj marketingu, analyzuje příčiny změn marketingových postupů a nástrojů a ukazuje nové marketingové teorie s příklady z praxe. Pro pochopení těchto metod a problémů je třeba rovněž nastínit způsoby budování značky a současné charakteristiky zákazníka. Ve druhé části jsou veškeré tyto analýzy, postupy a metody dokazovány v praxi na příkladě počítačové hry World of Warcraft, která reprezentuje zcela digitální a virtuální produkt s více než 11 mil. předplatiteli, kteří zajišťují mateřské společnosti Blizzard Entertainment stabilní tržby a především enormní zisky. Ani v této části se neobejdeme bez detailní analýzy těchto předplatitelů.
Psychologické aspekty komunikace v sociálních sítích
Štěpánovský, Petr ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou sociálních sítí a komunikace v nich. V teoretické části se její čtenář seznámí s pojmy virtuální realita a sociální sítě. Dále s jednotlivými specifikami komunikace v nich se zaměření na platformu Facebook.com. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí hloubkových rozhovorů nalézt motivy, které působí na člověka ve směru založení a aktivního využívání svého profilu na sociální síti. Jednotlivé rozhovory jsou prováděny s příkladovými representanty jednotlivých skupin uživatelů Facebooku diferencovaných dle předem specifikovaných veličin, kterými jsou věk a názorový přístup k této platformě. Přínosem této práce je nalezení zjevných i skrytých motivů a jejich popis dle významu a intenzity v rámci jednotlivých skupin.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   začátekpředchozí261 - 270další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.