Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifická práce s projevy ADHD u dětí na 1.stupni ZŠ
MUSILOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na specifickou práci učitele na 1.stupni ZŠ v souvislosti s projevy chování, které jsou typické pro děti s ADHD. Teoretická část přibližuje 1. stupeň ZŠ, dítě mladšího školního věku z pohledu vývojové psychologie, dále se věnuje vymezení pojmu ADHD, výskytu ADHD, příčinám vzniku a projevům ADHD. Praktická část dipolomové práce analyzuje rozhovory s pedagogy, kteří se setkali s dítětem s ADHD během své pedagogické praxe. Dochází zde ke zjišťování způsobu práce pedagoga s projevy této poruchy ve školním prostředí 1. stupně ZŠ.
Specifika práce s dětmi s ADHD
CVAJNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi práce s dětmi s ADHD. Popisuje, jak se neklid projevuje v jednotlivých vývojových obdobích a jak se diagnóza dotkne rodiny. Práce nabízí přístup ve výchovném vedení, další část mapuje možnosti terapie. Charakterizuje jednotlivá zařízení, která nabízí péči o dítě s ADHD, některá se věnují také rodičům. Přílohy obsahují kazuistiky, dvě z nich poukazují na příznivý vliv práce při keramické arteterapii. Třetí kazuistika popisuje maminku s dcerou, mapuje tak využití dostupných služeb v této problematice.
Speciální vzdělávací potřeby dítěte s ADHD v běžné MŠ a v rodině.
SOUČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá problematikou syndromu poruchy pozornosti s hyperaktivitou (ADHD), jeho příčinami, výskytem a projevy v chování dítěte předškolního věku, popisuje různé druhy farmakologické léčby a psychoterapeutické přístupy. Zaměřuje se na vytvoření metodiky práce pro konkrétní dítě s ADHD, která by sloužila rodičům ke každodennímu, systematickému a cílenému výchovně vzdělávacímu působení. Popisuje spolupráci učitelky mateřské školy s rodinou.
Hyperaktivní a "hyperaktivní" dítě ve škole
ARNICANOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a hyperkinetické poruchy. První část práce je zaměřená na popsání ADHD, jejích symptomů, projevů v jednotlivých obdobích klinického vývoje dítěte, diagnostiku a léčbu. Hlavní část práce se zaměřuje na informovanost, správné používání termínu ADHD a hyperaktivita vybranými skupinami lidí. Dále pak na zjištění nynější situace týkající se odhalení a diagnostiky ADHD a následné práce s těmito dětmi.
Projevy ADHD u předškolních dětí
ADAMCOVÁ, Kateřina
Cílem mé bakalářské práce je přesné vymezení diagnostiky ADHD, dále také souvisejícího pojmu ADD. Rozebírám možné projevy ADHD v předškolním období. Také se věnuji jejímu zapříčinění a podmínkám ADHD. V dalších kapitolách se zamýšlím nad tím, jak daleko může ovlivnit tato porucha život rodiny a nad možnostmi mateřské školy při práci s dítětem mající tuto diagnózu. Praktickou část tvoří pozorování chování tří dětí s touto diagnózou v mateřské škole. Jejich projevy podrobně rozebírám. Cílem je vytvořit individuální vzdělávací plán pro každé z nich zvlášť.
Problémy dětí s ADHD ve škole
VLČKOVÁ, Daniela
Má diplomová práce se zabývá problémy, které mohou potkat děti s ADHD ve škole. Hlavním cílem je poukázat na řadu praktických technik, metod a návodů, které mohou učitelům pomoci v přístupu k dítěti s ADHD. V teoretické části se zabývám hlavními symptomy poruchy pozornosti spojené s hyperaktivitou a jak ovlivňují život postiženého dítěte. Popisuji vyučovací metody, které je vhodné používat při práci s dětmi s ADHD. Do praktické části jsem zařadila tři případové studie, abych upozornila na celkové problémy, se kterými se děti s poruchou, jejich rodiče, učitelé i okolí musí potýkat. Zároveň jsem praktickou část obohatila o rozhovory s pedagogy, abych zjistila, jaký mají přístup k těmto dětem a zda umí používat správné metody, jak s žáky pracovat, aby jim i sobě ulehčili přístup k vyučování.
Přijetí ADHD dítěte pedagogem ve třídě mateřské školy v Jihočeském kraji
VÍTKOVÁ, Alice
Bakalářská práce mapuje a rozebírá přijetí dětí s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou z pohledu pedagoga předškolního vzdělávání. V první části práce jsou nadefinované základní pojmy a souvislosti týkající se problému ADHD. V hlavní části práce je proveden výzkum, který odhaluje úskalí problému přijetí dítěte s ADHD pedagogem v Jihočeském kraji. V této části bakalářské práce jsou navržena možná řešení těchto situací, které jsou použitelné v prostředí mateřských škol.
Problematika motivace u dětí s ADHD.
MICHALOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá problematikou motivace u dětí s ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder {--} porucha pozornosti s hyperaktivitou). Teoretická část obsahuje vymezení pojmu ADHD, definici, typické projevy, faktory podílející se na vzniku poruchy a problémy dětí s ADHD. V dalším oddíle je popsána motivace, zdroje a typy motivace a způsoby motivování žáků. Praktická část je věnována výzkumu, přičemž použitou metodou byl dotazník a rozhovor. Výzkumný soubor tvořilo dvacet pět dětí s ADHD z druhého stupně základních škol. Byla stanovena výzkumná otázka: Liší se nějakým způsobem motivace u dětí s ADHD od dětí bez této poruchy? Cílem bylo zjištění úrovně motivace žáků s ADHD ke školní práci. Uvedenou diplomovou práci bude možno využít pro seznámení veřejnosti s problematikou ADHD a dále by mohla tato práce posloužit jako nástin možnosti cíleného rozvíjení motivace v procesu vzdělávání žáků s ADHD.
ADHD v MŠ - jak se rodí diagnóza
VETCHÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vznik a okolnosti diagnózy syndromu ADHD v mateřských školách u dětí předškolního věku. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se syndromu ADHD ( terminologie, dílčí symptomy {--} hyperaktivita, impulzivita, poruchy pozornosti, ..atd). Dále jsou zmíněny jeho možné příčiny, druhy reedukace a léčby a přístupy k hyperaktivnímu dítěti. Práce obsahuje také popis postupů při odhalování a stanovování odborné diagnózy této poruchy. Praktická část je zaměřena právě na proces a cestu stanovování diagnózy syndromu ADHD, kde hodnotí jaké byly příčiny a okolnosti pro její stanovení, kdo tak učinil a jaký měla vliv na život samotného dítěte a jeho okolí.
Spontánní hra dítěte s ADHD
HRONOVÁ, Petra
Teoretická část charakterizuje poruchu ADHD {--} samotný pojem ADHD, symptomy, příčiny vzniku, kritéria pro určení diagnózy. V dalším teoretickém oddíle je zpracována hra, její přínos pro rozvoj dětské osobnosti, zvláště pak spontánní hra, typická hra dětí předškolního věku, využití hry pro diagnostiku. Praktická část uvádí výzkum, jehož použitou metodou bylo pozorování. Sledováno bylo pět dětí předškolního věku s projevy poruchy ADHD, jejich způsob hry je zde více rozpracován. Záměrem bylo sledovat, zdali se porucha projevuje ve hře dětí a do jaké míry ji ovlivňuje. Závěrem jsou uvedeny možnosti, jež by mohly dopomoci k úspěšnější a nenásilné práci s těmito dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.