Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční analýza koncernu Vienna Insurance Group
Kůs, David ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
V diplomové práci se zabývám finanční analýzou pojistné instituce Vienna Insurance Group. Teoretická část práce je věnována obecné charakteristice pojistné činnosti a risk managementu, specifickému účetnictvím pojišťoven, dále pak problematice solventnosti a jednotlivým partiím finanční analýzy modifikované na pojistný trh. Obsahem praktické části diplomové práce je provedení konkrétní finanční analýzy.
Kaptivní pojištění
Peniašková, Lenka ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na charakteristiku a podobu kaptivního pojištění. Pojednává o výhodách, vzniku a využití kaptivních pojišťoven. Zdůrazněny jsou zde také jednotlivé druhy pojišťoven a zákonná a daňová úprava. Práce obsahuje též pohled na kaptivní pojištění v České republice a budoucí vývoj včetně problémů a trendů, které jsou s ním spojeny.
Analýza faktorů ovlivňujících ceny akcií pojišťoven
Frýželka, Martin ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje problematiku faktorů, které ovlivňují chování cen akciových instrumentů evropských pojišťoven. První část práce vymezuje na teoretické úrovni druhy akciových analýz a specifika pojišťoven jakožto podnikatelských subjektů. Další kapitoly práce analyzují makroekonomické agregáty a jejich vliv na ceny akcií pojišťoven a dále komparuje specifické ukazatele pojistného trhu a akciového indexu reprezentující akcie pojišťoven. Poslední část práce aplikuje technickou analýzu pomocí grafických formací a technických indikátorů na akciový index pojišťoven.
Motivuje systém bonus-malus řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích?
Línová, Veronika ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá otázkou, zda zavedení malusové politiky do systému bonus-malus v rámci povinného ručení motivuje řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích. Vzhledem k navyšování pojistného v případě vzniku pojistné události by tento systém mohl motivovat řidiče ke změně jízdních návyků vedoucích k poklesu vzniku pojistné události. K zodpovězení otázky je provedena regresní analýza s využitím modelu náhodných efektů a analyzováni jsou řidiči pojišťovny Allianz v letech 2000 - 2005. Provedená analýza poskytuje výsledek, že zavedení malusové politiky nevedlo řidiče k zodpovědnějšímu chování na silnicích. Pouze v jednom případě je zaznamenán vliv zkoumaného efektu v interakci s jinou vysvětlující proměnnou - v regionech do 10 000 obyvatel zavedení malusové politiky mělo vliv na snížení vzniku pojistné události. Dále je zkoumáno, které charakteristiky řidiče a technické parametry vozidla mají vliv na vznik pojistné události. Zkoumanými vysvětlujícími proměnnými jsou pohlaví řidiče, region bydliště řidiče, věk řidiče a objem motoru vozidla. U všech vysvětlujících proměnných byl zaznamenán vliv na vznik pojistné události.
Veřejné zdravotní pojištění a konkurence zdravotních pojišťoven
ŠTROBLOVÁ, Nikola
Povinnost být zdravotně pojištěn a právo na výběr zdravotní pojišťovny jsou v České republice dány zákonem č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění. Lidé si v současné době mohou vybrat z nabídky jedenácti zdravotních pojišťoven, jejichž hlavním úkolem je vybírat pojistné od plátců a tím pokrýt náklady, které vzniknou zdravotnickým zařízením za péči, kterou poskytují pojištěncům. Ve své bakalářské práci jsem použila kvantitativní výzkum a metodu dotazování. Ke sběru dat jsem použila techniku dotazníku. Dotazníkové šetření probíhalo mezi obyvateli města Klatov, kteří tvořili základní soubor. Výběrový soubor tvořil 200 respondentů. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit spokojenost klientů se svojí současnou zdravotní pojišťovnou. V bakalářské práci byly stanoveny následující hypotézy. Hypotéza číslo 1: Pojištěnci jsou s nabídkou služeb svojí zdravotní pojišťovny spokojeni. Hypotéza číslo 2: Pojištěnci si vybírají zdravotní pojišťovnu dle nabídky nadstandardních služeb. Hypotéza číslo 3: Ženy se více zajímají o nabídku nadstandardních služeb než muži. Podle výsledků dotazníkového šetření byly všechny výše uvedené hypotézy potvrzeny. Z výzkumu vyplynulo, že občané v Klatovech jsou se svojí stávající zdravotní pojišťovnou spokojeni.
Porovnání webových stránek tří finančních institucí (Allianz, Česká pojišťovna, Generali)
Slunka, Václav ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Václav (oponent)
Cílem práce je vytvoření metodiky pro porovnání webových prezentací pojišťoven. Metodika je zcela subjektivní a hodnotí web České pojišťovny, pojišťovny Allianz a Generali. Největší ohled je brán na přístupnost stránek. V teoretické části jsou popsány tři hlavní oblasti. Patří mezi ně historie jazyka pro web, bezpečnost na webu a platby prostřednictvím webu. V závěru práce je vyhodnocen uživatelský dotazník, korespondující s kritérii v metodice. Díky jeho výsledkům by mělo být zřejmé, zda se některé výsledky z metodiky výrazně neodchylují.
Systém financování poskytované zdravotní péče se zaměřením na konkrétní zdravotnické zařízení
Tomášová, Eva ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Téměř všechny státy mají za účelem ochrany zdraví svého obyvatelstva zformovány systémy veřejné zdravotní péče poskytované občanům, které jsou utvářeny mimo jiné pod vlivem uznaných společenských hodnot. Hodnota lidského života a hodnota zdraví jsou základními hodnotami, které ovlivňují rozvoj systémů zdravotní péče v moderních společnostech. Bakalářská práce mapuje zdravotní systém v ČR z pohledu tří zúčastněných subjektů a vztahy mezi nimi. Zabývá se pacienty neboli pojištěnci, kteří péči potřebují a spotřebovávají, poskytovateli, kteří ji nabízejí a pojišťovnami, kteří ji finančně zprostředkovávají.
Volba marketingové strategie komerční pojišťovny
Floriánová, Ivana ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice marketingu v pojišťovnictví. Rozebírá specifické vlastnosti marketingu v tomto oboru. Poukazuje na nezbytnost volby správné marketingové strategie komerčních pojišťoven. Popisuje situaci na českém pojistném trhu, přičemž analyzuje nejpopulárnější strategie, v současnosti využívané několika komerčními pojišťovnami.
Analýza hospodaření vybraných zdravotních pojišťoven v ČR
Beková, Radka ; Ježková, Alena (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou zdravotních pojišťoven v ČR. Konkrétně vymezuje právní rámec veřejného zdravotního pojištění a analyzuje hospodaření vybraných zdravotních pojišťoven v ČR (Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR, Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky a Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra ČR) z hlediska poskytovaných produktů a z hlediska nákladů na zdravotní péči. Odpovídá na otázku, zda hospodaření zdravotních pojišťoven je ovlivněno strukturou pojištěnců a strukturou poskytovaných produktů. Věnuje se také struktuře příjmů a výdajů zdravotních pojišťoven, struktuře a pohybu pojištěnců a základnímu fondu pojištění. Dále porovnává dva vybrané produkty a to zdravotní péče poskytovaná nad rámec veřejného zdravotního pojištění a poskytování lázeňské péče.
Analýza firemní kultury v Generali Pojišťovně a.s.
Holečková, Kamila ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Milan (oponent)
V bakalářské práci je popsána a analyzována firemní kultura ve společnosti Generali Pojišťovna a.s., která zaujímá na českém pojistném trhu šesté místo. Teoretická část práce se zabývá třemi oblastmi ? firemní kulturou, holdingem a pojišťovnictvím. Součástí práce je dotazník, který ověřuje pohled veřejnosti na tuto pojišťovnu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.