Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 253 záznamů.  začátekpředchozí244 - 253  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí s postižením do běžné MŠ
BOČANOVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce je problematika integrace dětí v předškolním věku mezi zdravé (intaktní) děti. Pro doplnění teoretických poznatků, které jsem čerpala z uvedené bibliografie tištěné a elektronické, jsem doplnila komplexním výzkumným projektem, který zahrnoval především názory pedagogické - učitelek MŠ a názory a postoje rodičovské veřejnosti k této problematice v MŠ. Při mém hodnocení dosaženého cíle této práce se domnívám, že cíle bylo přiměřeně dosaženo. Přiměřeně proto, že existuje určitě mnoho dalších problémů, kterým se v mé práci nedostalo patřičného prostoru. Velkým a příjemným, překvapením je praktická shoda teoretických pohledů pedagogiky s názory rodičovské veřejnosti, které potvrzují obecně kladný vztah k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v MŠ.
Po stopách umění s Vladimírem Franzem
SWIERSOVIČ, Magdaléna
Vladimír Franz je fascinující osobností české kulturní scény. Je známý převážně pro svou vizáž, tetování po celém těle i obličeji. Bohužel už málokdo zná blíže jeho názory, intelekt a výbornou hudbu. Práce se zabývá životem a dílem Vladimíra France. Rozborem díla i osobnosti tohoto hudebního skladatele, pedagoga a v neposledním skvělého malíře.
Vztah mezi členy pedagogického týmu jako determinanta volnočasových edukačních procesů
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce pojednává o vztazích mezi členy pedagogického týmu, kteří svým působením ovlivňují celý edukační proces. První kapitola se zaměřuje na tým z hlediska jeho charakteristiky, vývoje a stanovených cílů. Dále se věnuje spolupráci, vztahům a důvěře mezi členy pedagogického týmu. Druhá kapitola se zabývá pojmy skupinová dynamika, malá sociální skupina a především vývojovými fázemi skupiny. Třetí kapitola se soustřeďuje na vzájemnou interakci mezi malou sociální skupinou a vztahy mezi členy pedagogického týmu. Uvádí rizikové faktory, které negativně ovlivňují práci pedagogů a tím celý edukační proces. Tato kapitola zároveň objasňuje negativa vývojových fází týmu a jejich působení na skupinovou dynamiku malé skupiny.
Integrace dětí s autismem do školy
MATASOVÁ, Kateřina
Integrace dětí s autismem do školy V teoretické časti bakalářské práce vymezuji, na základě odborné literatury, symptomy a dílčí syndromy autistického spektra. Dále se zaměřuji na pojem integrace a na popis institucí pro vzdělávání dětí s autismem. Na závěr teoretické části uvádím metody, které se využívají při práci s dětmi s autismem. Cílem mé práce je zjistit, jak zvládají vzdělávání dětí s autismem pedagogové, jaké v něm vidí překážky a naopak pozitiva. Jako výzkumné otázky jsem si stanovila: {$\bullet$} jaké jsou cíle vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra z pohledu pedagoga {$\bullet$} jaké potřeby mají děti s poruchou autistického spektra při vzdělávání z pohledu pedagoga {$\bullet$} jak se s prací vyrovnávají pedagogové Výzkumná část mé bakalářské práce je zpracována na základě informací získaných formou rozhovorů a pozorování. Jedná se o kvalitativní výzkum za použití metody dotazování a pozorování a techniky sběru dat pomocí strukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem jsou pedagogové základních, speciálních a praktických škol v Českých Budějovicích, kteří pracují s dětmi s poruchou autistického spektra. Rozhovor byl veden se čtyřmi třídními učiteli, třemi asistentkami pedagoga a jednou osobní asistentkou. Výzkum probíhal na čtyřech různých školách, navštívila jsem dvě základní školy a dvě základní školy speciální. Kontakty na školy, kde jsou integrováni žáci s poruchou autistického spektra, mi byly poskytnuty Speciálně pedagogickým centrem v Českých Budějovicích. Docházím k závěru, že všichni dotázaní učitelé se zajímají o problematiku autismu a na základě svých znalostí jsou schopni definovat cíle vzdělávání svých žáků a ve většině případů naplnit jejich potřeby při výuce. Přiznávají, že práce s dítětem, které trpí poruchou autistického spektra je náročnější, ale berou to tak, že to k jejich práci patří. Domnívám se, že to, jak učitelé zvládají vzdělávání dětí s autismem, záleží na jejich znalostech a možnostech své vědomosti plně využít v praxi. Jako velké pozitivum na své práci učitelé spatřují spolupráci s rodinou, jsou závislí na informacích od rodičů. Zájem rodičů může být pro učitele motivující k další práci, proto se domnívám, že je tato spolupráce nepostradatelná. Myslím, že by bylo vhodné, aby všichni rodiče byly informováni o seminářích a setkáních pořádaných speciálně pedagogickým centrem, případně aby taková setkání byla organizována pravidelně v rámci každé třídy. Jedinou překážkou úspěšného vzdělávání dětí s autismem je samo postižení, ze kterého vychází všechny zmíněné problémy. Podle pedagogů se však s každým problémem dá pracovat právě proto, že ví, z čeho pramení. Domnívám se, že i tato překážka se dá překonat tím, že se možným problémům bude předcházet za pomoci rodiny, popřípadě dalších odborníků.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.
Počátky přípravy hry na klavír
DAVIDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých rozebírá aspekty, které mají v počátcích přípravy hry na klavír důležitou roli. První kapitola se zabývá hudební ontogenezi člověka v jednotlivých vývojových obdobích od prenatálního období až po období adolescence. Druhá zmiňuje hlavní účastníky pedagogického procesu. Dítě, pedagoga a rodiče, který má nezastupitelnou úlohu v pedagogickém procesu. Třetí část práce stručně nastíní psychologii hudebních schopností, problematiku vloh a schopností, vrozených a získaných dispozic a nakonec i poruchy těchto schopností a příčiny jejich vzniku. Poslední kapitola se zmíní o rozvoji hudebnosti, hudebního vnímání a tvořivosti u dětí. Do práce je zařazena vlastní osobní zkušenost s klavírní přípravou dětí v mladším školním věku.
Vztah imunitního systému a psychologických zátěžových jevů.
DAŇKOVÁ, Barbora
Tato práce se zabývá působením nežádoucího stresu na organizmus člověka a sleduje reakce imunitního systému na dlouhodobou psychickou zátěž. Cílem je podat přehled o tomto vzájemném působení a poukázat na syndrom vyhoření jako projev oslabení organizmu ve všech jeho rovinách. Poznatky o příčinách, příznacích a prevenci syndromu vyhoření jsou zaměřeny na osobnost učitele, jehož profese patří k jedné z nejvíce ohrožených. Výsledky práce potvrdily přítomnost příznaků syndromu vyhoření mezi pedagogy a poukázaly na skutečnost, že stres se nejvíce projevuje ve fyzické rovině jejich vnímání. Tato práce zdůrazňuje, že informovanost o projevech syndromu vyhoření nesporně patří ke znalostem, které směřují k účinné prevenci.
Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany
HAVLÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce nese název Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany. Tato práce v teoretické části obsahuje základní informace o historii marihuany, jejích účincích, užívání a rizicích s ním spjatých. Podrobně jsou v bakalářské práci popsány také oblasti, kde se využívá léčivých účinků této drogy, neboť právě fakt, že marihuana může mít na zdraví blahodárné účinky, patří mezi hlavní argumenty zastánců legalizace. K lepšímu pochopení problematiky je v teoretické části vysvětleno postavení konopných drog v mezinárodních úmluvách, evropském právním řádu a české legislativě. V praktické části autorka dotazníkovým šetřením na základních školách v Týně nad Vltavou zjišťovala, jaký názor na legalizaci marihuany mají žáci a jejich učitelé. Kromě názoru na samotnou legalizaci dotazník obsahoval mimo jiné i otázky, zda respondenti považují tuto drogu za zdravotně a společensky nebezpečnou a jaké konkrétní komplikace související s jejím užíváním znají. Závěrem, který práce přinesla, je, že žáci jsou o něco benevolentnější k legalizaci marihuany. Osmdesát procent dotazovaných pedagogů se vyslovilo rozhodně proti legalizaci. Jedním ze závěrů, které autorka učinila je také fakt, že dotazovaní žáci ve velké míře podporují legalizaci marihuany, avšak jen malé procento z nich se o danou problematiku blíže zajímá. Autorka se tedy domnívá, že by bylo vhodné zvýšit všeobecnou informovanost o této droze a to nejen mezi žáky, ale také mezi jejich pedagogy.
Nástroje a možnosti komunikace a jejich využití v pedagogice
Vlasatý, Petr ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Komunikace je základním prostředkem k předávání informací a tedy i pedagodické činnosti. Úspěšnost výuky závisí na vhodném způsobu komunikace a její kvalitě. Srozumitelnost výuky a pochopení přednášeného tématu může významně ovlivnit použití vhodné prezentační techniky. Při práci s touto technikou je nutný její správný výběr i vhodné začlenění ve výuce, stejně jako předchozí příprava podkladů a zvážení všech důležitých vlastností prostředí, kde bude výuka probíhat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 253 záznamů.   začátekpředchozí244 - 253  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.