Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,323 záznamů.  začátekpředchozí24304 - 24313další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.18 vteřin. 

Jazyk v reklamách zaměřených na mladistvé
MARKOVÁ, Simona
Bakalářská práce se věnuje jazyku v reklamách zaměřených na mladistvé. Teoretická část charakterizuje pojem reklama z různých hledisek a analyzuje reklamní text a jazyk. Konkrétně zkoumá básnické prostředky, uspořádání slov a písmen, humor a slovní hříčky, oslovování adresáta reklamy, cizí jazyk v reklamě a intertextualitu. Empirická část práce vychází ze sestaveného dotazníku, jehož výsledky jsou podrobeny rozboru a jsou porovnány s předem stanovenými hypotézami. Celá práce je orientována na vnímání reklamy mladistvými recipienty.

Neromští obyvatelé sociálně vyloučených "romských" lokalit
HAVLÍKOVÁ, Jana
Diplomová práce nesoucí název Neromští obyvatelé sociálně vyloučených ?romských? lokalit je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. V teoretické části se diplomová práce věnuje zejména vymezení pojmů sociální exkluze a sociálně exkludovaná lokalita. Zároveň popisuje fenomén kultury chudoby, underclassu, white trash a etnicity. Výzkumná část se zabývá popisem metodiky samotného výzkumu, interpretací a prezentací výsledků výzkumného šetření. Cílem diplomové práce je popsat percepci života v sociálně exkludované ?romské? lokalitě neromským obyvatelstvem. S ohledem na cíl diplomové práce byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu. Kvalitativní šetření bylo provedeno metodou dotazování. Technikou dotazování byl polostrukturovaný rozhovor sestávající z otevřených otázek. Cílový soubor představuje dvanáct respondentů žijících ve třech vyloučených lokalitách na území města České Budějovice, kteří se na základě sebeidentifikace nepovažují za příslušníky romského etnika. Výsledkem práce je zjištění, co vede neromy k životu ve vyloučených lokalitách, zda se respondenti v místě bydliště cítí bezpečně a jak vnímají soužití s romským etnikem.

Status sestry dnes a v budoucnosti
KOZÁKOVÁ, Martina
Status sestry je velice aktuálním tématem. Jedná se o profesi, která prošla v několika předchozích letech mnoha změnami, od vzdělávání až po získávání nových kompetencí. Sestry nejsou pouze pečovatelky a pomocnice, ale samostatně myslící bytosti s odpovídajícím vzděláním a kompetencemi danými legislativně. Teoretická část se zabývá statutem sestry ze sociologického hlediska, jeho vývojem z historického pohledu, dále také změnami probíhajícími v současnosti a zasahujícími do budoucnosti a na novinky, které můžeme v profesi očekávat. Praktická část obsahuje výsledky zjištěné kvantitativním výzkumem zabývajícím se vnímáním statutu sestry pacienty, sestrami a lékaři. Cílem výzkumu bylo prozkoumat spokojenost sester v ČR se současným statutem a odhalit jejich vize do budoucnosti; dále zjistit názory pacientů na současný status sester ve společnosti; a ověřit názory lékařů na status sestry v současnosti a ověřit jejich vize o sestrách pro budoucnost. Hypotéza H1 zněla: Sestry nejsou spokojeny se svým statutem v současnosti a byla potvrzena. Hypotéza H2 byla: Vize sestry o jejich budoucím statutu ve společnosti jsou pozitivní a byla potvrzena. Hypotéza H3 zněla: Pacienti negativně hodnotí status sestry v ČR, nebyla potvrzena. Hypotéza H4: Lékaři status sestry v současnosti nesledují byla potvrzena. H5: Lékaři o sledování statutu sestry v budoucnosti nejeví zájem a byla potvrzena.

Hodnotová orientace českých a německých adolescentů
TŮMOVÁ, Miroslava
Tato diplomová práce zkoumá hodnoty a hodnotovou orientaci českých a německých studentů středních odborných škol a učilišť. Cílem práce je zachytit rozdíly mezi vnímáním hodnot mezi adolescenty v České republice a Německu (Bavorsku). Byla použita metoda zadání dotazníku v kombinaci s metodou eseje. Stěžejním prostředkem šetření byl Test hodnotové orientace a LOGO test Elisabeth Lukasové.

Spotřebitelské vnímání společensky odpovědných aktivit v maloobchodě
PLEŠINGEROVÁ, Jana
Práce je zaměřena na analýzu spotřebitelského vnímání společensky odpovědných aktivit v maloobchodě. Teoretická část práce zahrnuje problematiku CSR od historie pojmu, jeho uplatňování ve firemní strategii, až po nástin zahraničních výzkumů. Praktická část je zaměřena na to, jak spotřebitelé vnímají jednotlivé aktivity CSR a zda CSR nějakým způsobem ovlivňuje jejich nákupní chování. Diplomová práce nabízí čtenáři možnost získat nadhled v oblasti společenské odpovědnosti firem a zjistit, jak je CSR u nás vnímána samotnými spotřebiteli, což může být přínosem také pro firmy. Výsledky výzkumu napoví současný stav CSR v České republice.


Magnetická orientace norníka rudého (\kur{Myodes glareolus})
NOVÁKOVÁ, Monika
Schopnost magnetické orientace byla zjištěna již u několika druhů hlodavců, avšak mechanismus jejího vnímání nebyl s přesností určen.Cílem této práce bylo ověřit magnetický smysl u norníka rudého (Myodes glareolus) a pokusit se určit podstatu jeho magnetorecepce v testech prováděných ve tmě při otočení horizontální a obrácení vertikální složky magnetického pole. Spontánní směrová preference v magnetickém poli byla testována v kruhové aréně.

Úloha franchisingu na trhu služeb
PEJSAROVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na analýzu poskytovaných služeb cestovního ruchu a doplňkových služeb na příkladech franchisingových řetězců. Práce je aplikována na Českobudějovické pobočky franchisingových firem McDonald´s, Fruitisimo Café a Bushman. Cílem práce je zhodnocení současných služeb, jejich šíře, hloubky a vnímání nabídky stávajícími i potenciálními hosty či klienty, načrtnutí možných zlepšení služeb do budoucna vzhledem k aktuální situaci na trhu a návrh nového produktu na zpestření nabídky.

Význam moderních sociálních sítí v životě dospívající mládeže
PTÁČKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá vlivem tzv. sociálních sítí na život středoškoláků. Předmětem této práce jsou bezprostřední důsledky užívání sociálních sítí na internetu na každodenní, ?reálný? život současných středoškoláků. Cílem práce bylo cestou kvalitativního výzkumu popsat, jakým způsobem a do jaké míry ovlivňuje členství v sociální síti vnímání sebe sama a svého okolí i do jaké míry může ovlivňovat dospívající mládež. Jako výzkumná metoda bylo použito kvalitativní dotazování a následná analýza získaných dat v souladu se zakotvenou teorií podle Strausse a Corbinové (1999). Provedený výzkum odkrývá rozporuplnou roli sociálních sítí, jako komunikačního prostředku i možnou míru jejich vlivu na současnou dospívající mládež.

Homosexualita z pohledu římskokatolické církve a organizací v České republice, které se hlásí za práva gay a lesbických osob
MORAVCOVÁ, Jana
Práce se zabývá fenoménem homosexuality z pohledu římskokatolické církve a organizací v České republice, reprezentovanými SOHO/Gay Iniciativou a Jihočeskou Lambdou, které se hlásí za práva gay a lesbických osob. První část popisuje základní pojmy, které definují homosexualitu. Věnuje se dějinné linii vnímání homosexuality v historickém období lidstva, až po současné souhrnné empirické poznatky. Druhá část vystihuje ideová východiska a praktické přístupy římskokatolické církve. Zabývá se interpretací textů z Písma svatého a poznatky z dokumentů učitelského úřadu církve ve vztahu k homosexualitě. Tématem třetí části je zachycení vzniku organizací v České republice SOHO/Gay Iniciativy a Jihočeské Lambdy. Popsání ideových východisek a praktických přístupů ke gay a lesbickým jedincům v české společnosti. Poslední kapitola porovnává, na základě současných empirických poznatků, homosexuální orientaci člověka a ideová východiska zvolených organizací, dále reflektuje napětí ve způsobu prožívání gay a lesbického jedince v české společnosti.