Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí240 - 249další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k výtvarné činnosti u dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času
MARTANOVÁ, Martina
Výtvarný projekt {\clq}{\clq}Čtvero ročních dob`` má za cíl přiblížit dětem mladšího školního věku, přírodu, zvyky, tradice a další zajímavosti jednotlivých ročních období a motivovat je k vlastní výtvarné činnosti a probudit v nich nadšení a tvořivost. Těchto cílů je v projektu dosahováno pomocí literárně - dramatické, estetické, pohybové, enviromentální a zážitkové výchovy. V závěru práce se zmiňuji o jevech, ke kterým došlo, při realizaci projektu a shrnuji svá zjištění a poznatky.
Role rodičů při realizaci volnočasových aktivit dětí mladšího školního věku
ŽIKEŠOVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá problematikou role rodičů při realizaci volnčasových aktivit dětí mladšího školního věku. Výchova ve volném čase je důležitá z mnoha důvodů. Mimo výchovně vzdělávací a zdravotní funkci jde o rozvoj sociálních dovedností. Mezi sociální funkce volnočasové výchovy také zahrnujeme působení výchovy na široký okruh prevence sociálně patologických jevů.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Způsob provedení barevné modifikace Warteggova testu v podání dětí mladšího školního věku
VAŇKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu vyplňování Warteggova testu (WZT) dětmi mladšího školního věku, konkrétně žáky prvních a pátých tříd. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o vývojové psychologii mladšího školního věku, testových metodách, včetně projektivních a grafických projektivních metod. Dále pak o specifikách diagnostiky dětí, dětské kresbě a jejím využití v psychologii, barvě a o základních informacích WZT. Empirická část je zaměřena na zpracování WZT dětmi prvních a pátých tříd, včetně rozdílů mezi jejich pojetím.
Příčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních škol
JANDOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou příčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních škol. Teoretická část práce obsahuje stručný nástin historie integrace v ČR a vymezení základních pojmů. Dále je zde rozpracována problematika školské integrace, a to včetně faktorů, které ovlivňují její úspěšnost, respektive neúspěšnost. Praktická část je zaměřena na zjištění příčin neúspěšné integrace ve dvou konkrétních případech žáků s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem, který se navenek projevuje zhoršenou adaptabilitou na sociální prostředí vyúsťující v některých případech do projevů agrese. Ty následně vedou k nutnosti vyčlenění žáků mimo prostor třídy, kde nadále probíhá výuka individuální formou. Tito žáci byli vytipování na základě informací z odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Jihočeského kraje a speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích. Vzhledem k velikosti cílové skupiny, specifičnosti problematiky a snaze o dosažení co nejplastičtějšího obrazu konkrétních případů byl k dosažení cíle práce využit kvalitativní výzkum, konkrétně design případových studií. Sběr dat byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky integračního procesu ? integrovanými žáky a jejich rodiči, řediteli škol, učiteli, asistenty pedagoga a spolužáky. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že hlavní příčinou neúspěšné integrace byla v obou případech neochota ke spolupráci jedné zúčastněné strany integračního procesu, tedy ředitele, respektive rodičů integrovaného dítěte.
Vliv sportu na psychický a fyzický vývoj člověka v jednotlivých obdobích života
SLÁDKOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu sportu a tělesného pohybu na fyzický a duševní vývoj člověka v jednotlivých vývojových etapách života. Obsahuje stručnou charakteristiku daných životních etap, podává pohled na možnosti, charakter a vliv pohybu a sportu na fyzický i psychický stav člověka.
Uvádění dítěte do slavení mše svaté v rámci reflexe příprav na první svaté přijímání
ZRZAVÁ, Marie
Práce se zabývá přípravou dětí na první svaté přijímání a jejich uváděním do činného a vědomého slavení mše svaté. Teoretická část charakterizuje specifika křesťanské výchovy, typické znaky dětí mladšího školního věku a podstatu výuky náboženství a katecheze. Dále popisuje základní vymezení liturgie, její nositele a způsoby či možnosti opravdového slavení liturgických slavností. Praktická část práce je tvořena dvěma oblastmi. První oddíl vychází z teoretické části a na její podstatě charakterizuje základní kritéria, která by měla příprava na první svaté přijímání respektovat. Druhý oddíl obsahuje stručnou charakteristiku dvanácti publikací či řad věnujících se přípravě na první svaté přijímání. Tyto materiály jsou reflektovány ze tří hledisek ? zda jsou určeny spíše pro výuku náboženství nebo pro katechezi, zda počítají se spoluprací s rodinou, příp. s farností a zda v konečném důsledku připravují děti na jejich aktivní a vědomou účast na mši sv. Hodnocení není zaměřeno pouze kriticky, ale chce spíše vyzvednout možný přínos konkrétního materiálu a tedy jeho význam při systematickém uvádění dětí do slavení liturgie, z něhož je možné čerpat tu pravou radost a naději.
Školní aktovky, problematika jejich hmotnosti ve vztahu k vadnému držení těla v populaci školních dětí
SOUKUPOVÁ, Tereza
Ve své diplomové práci jsem se zabývala problematikou hmotnosti školních aktovek ve vztahu k vadnému držení těla v populaci školních dětí. Cílem práce bylo provést zmapování problematiky hmotnosti aktovek na 1. stupni základních škol na českobudějovicku a českokrumlovsku ve vztahu k přetěžování dětského pohybového aparátu. Ve své diplomové práci jsem popsala stavbu pohybového aparátu a funkci jeho jednotlivých složek a vývoj v jednotlivých etapách vývoje dětského organismu s důrazem na období mladšího školního věku. Zabývala jsem se optimálním držením těla a nejčastějšími odchylkami od fyziologické normy. Popsala jsem rizikové faktory vzniku vadného držení těla a základními diagnostickými testy, které se k této problematice vztahují. Část práce jsem věnovala školní zátěži, zejména nepřiměřenými zdroji zátěže statické a možnostmi jejího odstranění. V neposlední řadě jsem shrnula problematikou školních aktovek. Pro výzkumnou část jsem použila metodu objektivního měření a vážení žáků i jejich aktovek v jednotlivých třídách prvního stupně vybraných základních škol, doplněné dotazníkovým šetřením pro rodiče. Výsledky byly zpracovány pomocí tabulkového kalkulátoru MS Excel. Výzkum potvrdil dvě ze stanovených hypotéz, zbývající dvě hypotézy se byly vyvráceny. Na základě objektivně zjištěných dat lze konstatovat, že děti byly školní aktovkou přetěžovány ve všech třídách prvního stupně základních škol, na kterých výzkum probíhal. Tím byla potvrzena jedna z hypotéz. Další potvrzenou hypotézou bylo, že děti si nemohou nechávat pomůcky ve škole. Rodiče dětí v nadpoloviční většině případů uvedli, že dítě si pomůcky musí nosit s sebou. Pozitivním zjištěním bylo, že děti si aktovku denně připravují a na jejich přípravě se podílí rodiče. Toto zjištění vyvrátilo jednu z hypotéz. Poslední hypotéza předpokládala, že rodiče neznají rizika, která souvisí s příliš těžkou školní aktovkou. Tato hypotéza se nepotvrdila. Respondenti uvedli alespoň jednu z možných rizik ve většině případů.
Tradiční prvky zbožnosti jako východisko k prohlubování duchovního života dětí v mladším školním věku
BAUEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce představuje některé tradiční prvky katolické lidové zbožnosti v jejich historii i dnešní podobě a pomocí symbolů a znalostí dětské psychologie a dětského duchovního života se snaží poukázat na jejich využití v dnešní době.
ÚZKOSTNÉ DĚTI MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na úzkostné děti mladšího školního věku ve výuce náboženství. První část práce obsahuje definice a rozlišení pojmů úzkost a strach, popisuje úzkostné dítě z pohledu psychologie. V práci jsou uvedeny faktory ovlivňující zvýšenou úzkost u dětí (vrozené dispozice, rodina, škola, krizové životní události), z pohledu vývojové psychologie je popsán mladší školní věk.Práce se zabývá i pedagogickou komunikací s úzkostnými dětmi. Závěrečná část práce se věnuje výuce náboženství na 1. stupni základní školy. Pokládá si otázku, jak může náboženská výchova přispět k tomu, aby se úzkostné děti se svou úzkostí lépe vyrovnávaly. Jmenuje vhodná témata pro práci s těmito dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí240 - 249další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.