Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychologie obchodování na burze
Jambrich, Jozef ; Zámečník, Petr (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá hlavne psychológiou individuálneho obchodníka ako najdôležitejšou, avšak často podceňovanou súčasťou obchodovania. Snaží sa zhrnúť všetky dôležité poznatky o psychike jednotlivca tak, aby sa z nej mohol poučiť každý začínajúci alebo skúsený obchodník. Dopodrobna sleduje a rozpisuje jednotlivé vlastnosti vyžadované pri obchodovaní, emócie a ďalšie aspekty, s ktorými sa často obchodníci dostávajú do kontaktu. Okrem toho je detailne charakterizovaná osobnosť tradera a pomocou dotazníkov vykonaný výskum, ktorý zisťuje, aké sú najčastejšie osobnostné profily medzi obchodníkmi v ČR alebo SR.
Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku
ČERNOCHOVÁ, Tamara
Bakalářská práce se zabývá významem emocí pro socializaci dítěte v mateřské škole a poukazuje na možné způsoby jejich rozvíjení a kultivace. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, socializace, emoční inteligence v souvislosti s předškolním věkem a upozornění na jejich pozici v předškolním vzdělávání, určenou Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V praktické části je zpracovaný projekt na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku a je provedena evaluace vzdělávacích výsledků. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky a zhodnocení projektu.
Kvalitativní výzkum mentálních reprezentací "těla", "emocí" a "mysli" u hudebně zaměřených osobností v zrcadle imaginativních metod
JONÁŠOVÁ, Adéla
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, jaké mentální reprezentace ?těla?, ?emocí? a ?mysli? mají hudebně zaměřené osobnosti. V teoretické části se budu věnovat tématům osobnost, charakter, teorie tělesné konstituce, emoce, myšlení, vědomí, nevědomí a mentální reprezentace. Výzkumným přístupem bude kvalitativní výzkum, ve kterém použiji části zakotvené teorie a otevřené kódování. Způsob sběru dat se uskuteční pomocí imaginačních cvičení a hloubkových rozhovorů.
Psychologická příprava u lyžařů a cyklistů
ŠTĚRBOVÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce bude zjistit, jakou funkci zaujímá psycho-trénink, v rámci psychologické přípravy u vybraných sportovců. Následně, jak v kritických situacích v závodu zvládají sportovci ovládat své emoce, překonávat krizové situace a motivovat se k vysokému nasazení. K sepsání teoretické části práce, bylo zapotřebí načtení potřebné literatury. Realizace empirické části práce se odvíjela podle sestaveného metodického dotazníku pro sportovce na vrcholové úrovni. Výsledkem kvalitativního výzkumu je vyhodnocení získaných údajů a sepsání celé práce.
Dlouhodobé monitorování emoční stability v běžných životních podmínkách v porovnání s podmínkami dlouhodobé izolace
HIRN, Petra
Předložená bakalářská práce se zabývá tématikou emoční stability v běžném životě v porovnání s podmínkami dlouhodobé izolace. Vychází ze srovnávací české studie k mezinárodnímu výzkumu MARS 500, který po dobu 17 měsíců simuloval dlouhodobý meziplanetární let na Mars. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. Teoretická část popisuje oblast emočních rysů a stavů, emoční regulace a její strategie, emoční stabilitu, stres a resilienci. Dále popisuje vazby emocí na naše interpersonální vztahy a podnětnost prostředí, ve kterém se nacházíme, a také poukazuje na specifika skupiny v extrémních podmínkách. Empirická část práce představuje kvalitativní analýzu emočních profilů účastníků jak 6 členné posádky v izolaci tak i 12 členné kontrolní skupiny českých mužů, kteří žili normálním běžným životem. Práce obsahuje vizualizaci a vyhodnocení dat z dotazníku EMO (Emoce), který byl zadáván všem účastníkům experimentu po dobu 17 měsíců.
Srovnání vlivu klasických masážních a aromaterapeutických technik na psychickou regeneraci žen
KAŇKOVSKÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá problematikou aromaterapeutických metod v souvislosti s psychickou stránkou člověka, zaměřuje se na srovnání klasických a aromaterapeutických masážních technik na psychickou regeneraci, kde byly jako cílová skupina zvoleny ženy. Nalezneme v ní ucelené poznatky týkající se nejen klasické masáže, ale i aromaterapie- historii, definici a účinky. Nezbytnou součástí práce tvoří charakteristika termínů souvisejících s psychickou stránkou člověka, konkrétně prožívání emocí u žen v menopauze. Ve své práci ukazuji možnosti využití aromaterapie v souvislosti s psychickou regenerací žen. Výsledky výzkumné části potvrzují pozitivní vliv a účinek aromaterapie na psychickou pohodu žen, kdy subjektivně i objektivně pociťují rozdíl mezi masáží klasickou a aromaterapeutickou. Aromaterapeutická masáž jim dodává pocit uvolnění jak fyzické tak i po psychické straně. Stala se pro ně nenahraditelnou a pravidelnou terapií. Získala si u každé z nich zakotvenost v jejich životě.
Akvinského pojetí vášní a porovnání s emocemi
KILBERGR, Pavel
Práce se zabývá popisem pojetí vášní v Teologické summě Tomáše Akvinského. Tento model vášní pak je srovnáván s přístupy k emocím v rámci psychologického diskursu. První část rozebírá způsob poznávání člověka a odděluje rozumové poznání od smyslového. Reakcí na toto smyslové poznání jsou vášně. Ty jsou u Tomáše rozděleny na dvě skupiny. První skupina obsahuje vášně dychtivosti. Tyto vášně vznikají jako přímá reakce a směřují k dosahování cílů. Druhá skupina vášní nese název vznětlivá a má za úkol obtíže překonávat. Tyto vášně vznikají, pokud je k dosažení cíle potřeba překonat překážku. Druhá část představuje jednotlivé teorie emocí. Tyto teorie jsou rozděleny podle psychologických směrů. Ve třetí části jsou pak porovnány tyto teorie emocí spolu s modelem vášní Tomáše Akvinského a jsou hledány styčné body mezi těmito dvěma odlišnými přístupy.
Stenizující a astenizující role emocí v interpersonálních vztazích, se zaměřením na vztahy mezi pracovníky přímé péče a klienty domova pro seniory
LEHANKOVÁ, Žaneta
Tématem bakalářské práce jsou emoce v interpersonálních vztazích. Práce je blíže zaměřena na vztahy mezi pracovníky přímé péče a klienty domova pro seniory. První kapitola stručně seznamuje s pojmem emoce a s druhy emocí, zmíněno je i jejich neverbální vyjádření. Druhá kapitola se zabývá emocemi a jejich vlivem na sociální chování člověka obecně. Třetí kapitola poukazuje na důležitost vztahu mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem, v němž hrají emoce a jejich zvládání podstatnou roli. Čtvrtá kapitola přibližuje emoční prožívání klientů v domově pro seniory. Některé emoce jsou podrobněji popsány. Pátá kapitola, která je zaměřena prakticky, zjišťuje pomocí kvalitativního výzkumu, jak se emoce strachu, hněvu a smutku, které jsou prožívány klienty domova pro seniory vztahují k pracovníkům přímé péče, jaký mají vliv na jejich interakce.
Rozvoj emočních projevů dítěte v mateřské škole
RODĚJOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj emočního projevu dítěte v mateřské škole. V teoretické části se věnuji rozboru základních emocí, které dítě vnímá již v předškolním věku. Také zde vymezuji klíčové pojmy, které s tématem úzce souvisí. Tato část také obsahuje strategie, které vedou k rozvoji emočního projevu dítěte. V praktické části popisuji jednotlivá pozorování a zaznamenávám rozhovory, ve kterých jsem se zaměřovala, zda u dítěte v předškolním věku dochází k rozvoji emočního projevu a zda je schopno rozlišovat základní emoce u sebe i ostatních. V této části nabízím ukázku tematického bloku, pomocí něhož jsem postupně realizovala své činnosti. Cílem bakalářské práce je, zjistit a zrealizovat možnosti, jak lze pomocí různých činností a výtvarných aktivit rozvíjet emoční vnímání dítěte předškolního věku. To vše bude doplněno jednotlivými případovými studiemi, kdy využijeme vybarvování mandal k vyjádření momentálních pocitů dětí předškolního věku.
Kvalitativní výzkum vlivu pohádek a příběhů na identitu předškoláka
KREJČÍ, Petra
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak pohádka a příběh ovlivňují současné děti předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Teorie vazby ? J. Bowlby, Psychoanalytická teorie a psychosexuální vývoj ? S. Freud, Teorie kognitivního vývoje ? J. Piaget). Po vysvětlení klíčových pojmů těchto teorií se práce věnuje problematice socializace dítěte a problematice genderu a genderové identity. Pozornost je věnována i citovému prožívání dítěte a jeho emocím. Závěr teoretické části je zaměřen na pohádky a příběhy, které velkou měrou ovlivňují identitu předškoláka. Metodologická část objasňuje, jaké výzkumné metody byly v práci použity: kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, pozorování, rozhovor a způsoby kódování. V praktické části jsou shrnuty výsledky prováděného pozorování doplněného o polostrukturované hloubkové rozhovory s dětmi. Doplňující informace byly získávány od kolegyň a rodičů dětí. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké pohádky, příběhy a seriály ovlivňují současné děti předškolního věku a jaký vliv mají na utváření identity a sebepojetí dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.