|
UML modelování
KREUZMAN, Michal
Bakalářská práce se zabývá návrhem modulární (rozšiřitelné) softwarové aplikace, která má primárně sloužit jako pomůcka pro výuku matematiky, fyziky a chemie pomocí animovaných trojrozměrných scén s využitím stereoskopické projekce. Návrh je vytvořen pomocí modelovacího jazyka UML, CD s kostrou programu v jazyce C# a s modely je přiloženo k práci. Přínosem práce je zdokumentovaný návrh a zdrojové kódy programu (pod open source licencí), který je plně rozšiřitelný a mohou na něm pracovat další zájemci o tuto problematiku. V teoretické části práce je uveden nezbytný teoretický základ jazyka UML, který jsem při návrhu využil. Následuje praktická část, kde se věnuji samotnému návrhu.
|
| |
|
Návrh 5 km dlouhého úseku cyklostezky mezi Folmavou a Horšovským Týnem.
ŠLEISOVÁ, Martina
Cílem mé diplomové práce bylo navrhnout 2 varianty úseku 5 km dlouhé cyklostezky mezi Folmavou a Horšovským Týnem. Tyto úseky jsem vymezila mezi obcí Dolní Folmava a rekreačním střediskem Babylon. K podrobnému zpracování byla na základě alternativního řešení vybrána Variantu 1. Navrhovaná cyklostezka je vedena po stávající polní a lesních cestách a účelové komunikaci tak, aby nedocházelo k bezcílnému kácení stromů a k rozsáhlým stavebním pracím. Při navrhování jsem vycházela hlavně z TP 179 - Navrhování komunikací pro cyklisty a dalších souvisejících předpisů. Při směrovém a výškovém řešení jsem postupovala tak, aby trasa co nejvíce kopírovala průběh stávajících komunikací. Šířkové uspořádání komunikací jsem zanechala, avšak konstrukční uspořádání jsem, vzhledem k bezpečnosti a plynulosti jízdy, pozměnila. Pro vytvoření vhodného krytu byla vybrána technologie společnosti LesoPol s.r.o. s použitím minerální příměsi Glorit, která oproti stávajícím technologiím disponuje celou řadou výhod. Na základě těchto skutečností jsem vypracovala projektovou dokumentaci k ohlášení výstavby pozemní komunikace. V trase bylo navrženo piknikové a odpočinková místa, dopravní značení a případná možnost napojení na již existující stezku pro pěší a cyklisty. Dále byla provedena analýza stávající cyklistické dopravní situace, včetně zmapování cílů a zdrojů cyklistické dopravy v regionu. V rámci vyřešení majetkoprávních vztahů jsem vypsala pozemky zasažené stavbou cyklostezky. Také jsem v práci zhodnotila funkčnost jednotlivých technických objektů (propustků, mostků) a u některých poukázala na potřebu jejich obnovy. Při vypracování jsem vycházela z celonárodních a regionálních koncepcí cykloturistiky.
|
|
Design autobusové zastávky
MIKLOŠOVÁ, Kateřina
Diplomová práce sestává z pěti částí. Úvodní odstavce se věnují stručnému seznámení s městem Strakonice a místním hradem. Následují kapitoly, které řeší autobusovou zastávku z pohledu technických norem a různých druhů členění zastávek. Dále se zaobírám i odborně technickým pohledem na autobusové nádraží. V další části popisuji praktické řešení návrhu autobusové zastávky u strakonického hradu. Východiskem bylo dotazníkové šetření provedené ve spolupráci s občany města Strakonice. Následně jsem zpracovala vlastní návrhy technického a architektonického řešení. Finální návrhy jsou uvedeny v příloze pod číslem třináct.
|
| |
|
Úvod do návrhu staticky neurčitých konstrukcí podle PBD metodou SBRA
Guštar, M. ; Marek, Pavel
Aplikace pravděpodobnostních metod ve stavebním inženýrství není omezena pouze na posuzování spolehlivosti konstrukcí. Jak naznačuje metoda PBD pravděpodobnostní metody dovolují rovněž přímý návrh konstrukcí a prvků s přihlédnutím ke specifikovaným podmínkám spolehlivosti. V nejjednodušších případech může být pravděpodobnostní navrhování jednotlivých součástí aplikováno snadno I když složitost výpočtu rychle roste s počtem propojených součástí a s počtem podmínek které musí být splněny. Následující příklad naznačuje takový výpočet.
|
| |
| |
| |
| |