Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  začátekpředchozí235 - 244další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza konkrétního subjektu neziskového sektoru ČR
Ajdini, Drita ; Říhová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Práce nejdříve charakterizuje neziskový sektor v České republice. Popisuje jeho vývoj a právní úpravu. Dále uvádí možné způsoby financování a ukazuje, které z nich jsou v neziskových organizacích nejčastěji využívané. Práce následně popisuje specifickou roli PR v neziskovém sektoru. Praktická část analyzuje Nadaci Terezy Maxové dětem a popisuje její PR aktivity. Součástí práce je také anketa, jejíž výsledky odhalují vztah veřejnosti k této nadaci a jejím projektům. Poslední část ukazuje, že nadace, která se snaží prostřednictvím podpory různých projektů, dostat co nejvíce dětí do náhradní rodinné péče, má pro společnost také ekonomický přínos. Tento přínos spočívá v tom, že náhradní rodinná péče znamená nižší zátěž pro státní rozpočet než ústavní péče. Jako důkaz pravdivosti tohoto tvrzení uvádí argumenty porovnání nákladů státu na děti v ústavní péči a v pěstounské péči a předpoklad dosažení lepšího vzdělání u dětí vyrůstajících v rodinném zázemí namísto ústavních zařízení, což v konečném důsledku znamená také nižší náklady pro státní rozpočet.
Možnosti zkvalitnění práce výchovných ústavů v ČR
Petrovová, Petra ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti zkvalitnění činnosti výchovných ústavů v České republice. Teoretická část práce popisuje historický vývoj péče o mravně narušenou mládež na území České republiky, vymezuje pozici výchovných ústavů v systému institucionální výchovy a charakterizuje specifika těchto zařízení. Praktická část práce analyzuje současný stav výchovných ústavů v České republice, věnuje se otázce financování tohoto typu zařízení a jejím jádrem je především analýza některých problémů současného fungování výchovných ústavů a navržení konkrétních opatření k jejich nápravě. Nápravná opatření navržená v práci se týkají zejména sjednocení koncepce reedukace a resocializace, uzákonění vlastní kontrolní a hospitační činnosti v zařízeních, zajištění vyšší odbornosti pedagogických pracovníků výchovných ústavů a zvážení promíjení opatření ve výchově. Bakalářská práce si klade za cíl poukázat na nedostatky a nezbytnost změn v současném fungování výchovných ústavů v České republice.
Komparace ošetřovatelské péče o apalicky nemocné v domácí a ústavní péči z pohledu pečujícího
SOUSEDÍKOVÁ, Zuzana
Z důvodu zrychlující se urgentní medicíny a zdokonalení neurochirurgické péče přežívají inzulty mozku jedinci, kteří v minulých letech měli šanci na záchranu života minimální. Jako následek tohoto pokroku je stále se zvyšující výskyt apalicky nemocných. Tato diplomová práce porovnává domácí a ústavní péči o apalicky nemocné. Zjišťuje, zda jsou tyto péče srovnatelně kvalitní a ucelené. Jelikož je domácí péče pro stát ekonomičtější, je nutné ji v dnešní době nedostatku financí v resortu zdravotnictví podporovat. Ke sběru dat byla použita kvalitativní technika výzkumu pomocí nestandardizovaného rozhovoru. Zkoumaným souborem bylo šest zdravotnických pracovníků a šest rodinných příslušníků, kteří se starají o apalicky nemocné. Jedna respondentka měla syna v ústavní péči, avšak na přechodnou dobu si jej brala do domácího ošetřování. Otázky byly připravené zvlášť pro zdravotnické pracovníky a zvlášť pro rodinné pečovatele. Z výzkumu je patrné, že apalicky nemocní v domácí péči dosahují výrazně lepších výsledků. Fyzická zátěž pečovatelů je srovnatelná, psychická je vyšší u rodinných příslušníků. Bazální stimulace, která je u takto nemocných nesmírně důležitá, je účelně využívána pouze v ústavní péči řádně proškolenými pracovníky. Výsledky této práce byly prezentovány na VI. Celostátní studentské konferenci pořádané Fakultou zdravotnických studií Univerzity Pardubice. Získaná data jsou součástí sborníku: SOUSEDÍKOVÁ, Zuzana. Komparace ošetřovatelské péče o apalicky nemocné v domácí a ústavní péči. In VI. Celostátní studentská vědecká konference bakalářských a magisterských studijních oborů Všeobecná sestra, Porodní asistentka, Zdravotnický záchranář, Ošetřovatelství. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2011. s. 18. ISBN 978-80-7395-391-1. Práce bude také poskytnuta Sdružení Cerebrum, které ji umístí na své internetové stránky a poskytne svým klientům, kteří jsou ve styku s nemocnými po úrazu mozku. Rozšířením této práce mezi osoby, které mají ve své blízkosti jedince s poraněným mozkem je nejlepší možnost, jak poukázat na aktuálnost problému.
Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově
PAPEŽOVÁ, Zdeňka
Abstrakt Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově Canisterapie je v současné době aktivně využívanou podpůrně rehabilitační technikou, než tomu bylo v předešlých letech. Canisterapie působí v mnoha oblastech, které se týkají dětí, dospělých s určitým typem znevýhodnění nebo také seniorů. Výzkumné práce se doposud nezabývaly působením canisterapie na velmi specifickou skupinu klientů a to dětí v ústavní výchově, konkrétně v dětských domovech. Děti umístěné v dětských domovech jsou obecně velmi rizikovou skupinou z hlediska působení společensky nežádoucích jevů a psychické deprivace. Především z důvodů těchto rizik je canisterapie zajímavou a vhodnou metodou pro zařazení do programu aktivit v dětských domovech. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena na 2 oblasti, z nichž jedna prezentuje teoretické poznatky z oblasti ústavní výchovy a dále se věnuje psychické deprivaci. Druhá část teoretické části se zabývá problematikou canisterapie, jejímu vymezení, metodami a konkrétně se zaměřuje na vývoj osobnosti dítěte a potřebu přítomnosti psa při tomto vývoji. Pozornost je věnována také konkrétním aktivitám se psy. Cílem bakalářské práce bylo vymezení aktivit se psem v oblasti zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků u dětí v ústavní výchově. Z důvodu specifické oblasti výzkumu autorka zvolila kvalitativní výzkum, jenž je charakterizován hloubkovým popisem zkoumané problematiky. Technikou výzkumu bylo zúčastněné pozorování přímé ve vybraném dětském domově a dále polořízené rozhovory s canisterapeutkami a vychovateli. Výsledky výzkumu prezentují aktivity, které se v rámci zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků dětí osvědčili. Aktivity se zaměřují především na zvýšení sebedůvěry, zodpovědnosti a navození libých pocitů. Naplnění krátkodobých a dlouhodobých cílů u jednotlivých dětí se prokázalo jen částečně z důvodu krátkého výzkumného období, některé úkoly si vyžadují delší pole působení a bude v nich pokračováno i po skončení výzkumu Tato práce by měla sloužit jako příklad dobré praxe na využívání canisterapie v dětských domovech a v dalších typech zařízení v rámci ústavní výchovy.
Vliv prostředí na výtvarný projev dítěte
KOLÁČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá vlivem prostředí na dětský výtvarný projev. Cílem práce je zjistit, jak se od sebe liší výtvarný projev dětí z běžných rodin, dětí z problémových rodin, které v současné době vyrůstají v jednom ze zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a dětí, které vyrůstají v ústavní péči. Práce se zaměřuje nejen na celkovou úroveň kvality výtvarného projevu, ale také na úroveň formální stránky výtvarného projevu a především pak na obsahovou stránku kresby, zejména v tématech spojených s rodinou. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související s danou problematikou. Jedná se především o tématiku spojenou s rodinou, výtvarným projevem dítěte a metodami psychologické diagnostiky rodiny. Praktická část se snaží objasnit, jak se od sebe liší výtvarný projev dětí ve věku 6-12 let, vyrůstajících v různém prostředí (děti z běžných rodin, děti ze zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc, děti z dětského domova). Pro potřeby praktické části byl zvolen kvalitativní výzkum, ve kterém jde zejména o zhodnocení výtvarného projevu jednotlivých dětí. Pro sběr dat byla použita metoda Kresba rodiny, která byla rozšířena a modifikována pro potřeby studie. Hlavní část práce je tvořena shrnutím výsledků a jejich interpretací.
Využití volného času uživatelů domova pro seniory
VASKOVÁ, Jana
Ve své bakalářské práci se zabývám využitím volného času uživatelů domova pro seniory, vlivem působení aktivit na jejich psychický či fyzický stav. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem senioři tráví svůj volný čas, jaké možnosti volnočasových aktivit využívají v konkrétním domově pro seniory a zda si uvědomují jejich pozitivní působení. Teoretická část se zabývá životní etapou stáří a stárnutím ? změnami, které s tímto obdobím souvisí, dále službami sociální péče poskytované seniorům a adaptací na umístění do ústavního zařízení. Poslední kapitola této části je věnována volnému času a možnostem jeho náplně. V praktické části jsem pomocí standardizovaného rozhovoru zjišťovala, jakým způsobem senioři tráví svůj volný čas, zda jsou rozdíly mezi pohlavím ve způsobu trávení volného času a zda si senioři uvědomují vliv aktivní náplně volného času na jejich psychický či fyzický stav.
Právní úprava sociálně-právní ochrany dětí a problémy spojené s její aplikací
KADLEC, David
Právní úprava sociálně právní ochrany dětí poskytuje nástroje a právní oporu k tomu, aby mohla být dítěti zajištěna odpovídající péče v situacích, kdy je ohrožen příznivý vývoj a život dítěte. Tato bakalářská práce se zabývá prací kurátora pro mládež, který jako sociální pracovník orgánu sociálně-právní ochrany dětí takovou právní úpravu v praxi aplikuje. Cílem této práce bylo poukázat na problémy spojené s aplikací současné právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí a navrhnout východiska či řešení těchto problémů. Zkoumaný soubor byl omezen na skupinu dětí s výchovnými problémy. Metodika výzkumu byla založena na metodách a technikách kvalitativního výzkumu. Obsahová analýza záznamů spisové dokumentace dětí s výchovnými problémy představovala hlavní techniku, která byla posléze doplněna o techniku nestandardního rozhovoru. Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě případových studií doplněných o rozhovor. Případové studie společně s rozhovory potvrdily, že platnou právní úpravu socálně-právní ochrany dětí, lze aplikovat na široké spektrum situací. Z diskuze potom vyplynulo, že aplikace právní úpravy sociálně-právní ochrany dětí se potýká zejména s problémy plynoucími z nejednotnosti v postupech mezi jednotlivými institucemi, které zajišťují sociálně-právní ochranu dětí. Efektivita práce kurátora pro mládež se v důsledku těchto problémů snižuje. Určitým východiskem pro řešení těchto problémů by bylo vytvoření koncepce, která by určovala jednotné postupy všech zúčastněných institucí, nebo zřízení státní instituce, která by tyto postupy koordinovala.
Problematika agresivního chování u lidí s mentálním postižením
LOJÍKOVÁ, Jitka
Mentální postižení dětí, mládeže i dospělých představuje závažný zdravotní i sociální problém. I když se v poslední době o mentálně postižených osobách stále více hovoří, naše znalosti o konkrétním životě takto postižených lidí jsou velmi malé nebo útržkovité. Lidé s mentálním postižením žijí v naší společnosti a na její péči bývají individuálně více či méně závislí. V úvodní části se zabývám problematikou lidí s mentálním postižením. Rozebírám jejich specifika, potřeby, četnost. Dále se dotýkám ústavní péče jako takové. V souvislosti se změnou zákona o sociálních službách, v rámci které byla zrušena klecová lůžka, jsou nuceni pracovníci hledat jiné způsoby při zvládání agresivního chováním u lidí s mentálním postižením. Pozornost je zaměřena také na agresivní chování a práva lidí s mentálním postižením z různých odvětví práva. Ne každý pracovník má komplexní právní povědomí, které se týká lidí s mentálním postižením. Cílem výzkumu bylo zmapovat projevy, příčiny a možnosti předcházení a zvládání agresivního chování ve skupině lidí s mentálním postižením. Zvolenou metodikou výzkumu pro naplnění cíle bylo využito strukturovaného rozhovoru s lidmi s mentálním postižením a dotazník s personálem, který pečuje o lidi s mentálním postižením.Zpracováním dat bylo zjištěno, že většina pracovníků se již setkala s projevy agresivního chování u lidí s mentálním postižením. Nejčastěji se vyskytuje agrese verbální a agrese fyzická. Potvrdilo se, že ve většině případů postačila použít opatření pro zabránění nebo odvrácení agresivního jednání, jak ukládá zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Pokud mají lidé zájmy, koníčky a jejich potřeby jsou naplněny, snižuje to riziko vzniku agresivního chování. Domnívám se, že agresi by bylo možné předcházet mimo jiné podporou přátelských mezilidských vtahů, emocionální podporou a spravedlivým přístupem ke všem.
PROBLÉMY SOCIALIZACE KLIENTŮ S MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM V SOCIÁLNÍCH ZAŘÍZENÍCH
HAVLÍKOVÁ, Anna
První teoretická část bakalářské práce je zaměřena na mentální retardaci. Další část, která je věnována ústavní péči, zahrnuje historii a transformaci ústavní péče. Třetí část práce se věnuje rozvoji osobnosti klientů s mentálním postižením v ústavní péči, zahrnující edukaci, výchovu a terapie. Poslední část teorie se zabývá socializací jedinců s mentálním postižením. Cílem práce je zmapování pracovních možností (činností), které jsou poskytovány osobám s mentálním postižením, a to ve vybraných zařízeních sociálních služeb jihočeského kraje. Práce je také zaměřena na spokojenost klientů s mentálním postižením, kteří vykonávají pracovní činnost. Pro sběr dat byl použit kvantitativní výzkum. Pro zjištění pracovních činností, které jsou nabízeny klientům přímo v zařízení, byla použita metoda technika e-mailového dotazování. Ve druhé části, která je zaměřena na klienty vykonávající pracovní činnost a jejich spokojenost, byla použita také metoda dotazování. V tomto případě se jednalo o techniku standardizovaného (řízeného) rozhovoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   začátekpředchozí235 - 244další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.