Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 251 záznamů.  začátekpředchozí231 - 240dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
HRA - jako nástroj poznání a rozvoje předškolního dítěte
PALEČKOVÁ, Jiřina
V bakalářské práci se zabývám herní činností a jejím vývojem, charakteristikou, podstatou a významem v předškolním vzdělávání. Věnuji se rozličnému dělení her a optimálnímu vytváření podmínek pro hru. Neméně důležitou součástí her jsou také různorodé hračky a další herní vybavení. Sleduji hru dítěte ze dvou hledisek. Jednak jako poznávací činnost dítěte, to znamená, co hra přináší a v čem osobnost dítěte rozvíjí. Zároveň se zabývám možnostmi, které hra poskytuje učitelce pro to, aby dítě hlouběji poznala a lépe mu porozuměla. Zajímám se o to, co znamená pojem volná hra nebo hra jako investice lásky či jak lze využít hru v pedagogické diagnostice a terapii. Na teoretické poznatky navazuje praktická část, která zahrnuje zhodnocení výsledků zkoumání dětské hry. Formou pozorování porovnávám, jak si hrají děti v heterogenně složené skupině a děti věkově rozdělené. Jakých hraček nejčastěji využívají a zda při kolektivní hře dokáží pochopit a přijmout pravidla a respektovat se navzájem, jakým způsobem zase řeší konfliktní situace. Všímám si, zda si hrají izolovaně nebo mají potřebu hrát si s ostatními, komunikovat s nimi, prosadit se či zda jsou při hře pasivní a podvolují se nápadům ostatních, nechají se ovládat. Další výzkum formou dotazníků pro učitelky i rodiče zjišťuje, jak si děti hrají doma ve volném čase a jak na hru jako takovou pohlíží nejen učitelky, ale i samotní rodiče a uvědomují-li si její přirozenost a samoúčelnost i její terapeutický význam.
Technika biofeedback a její využití ve výchově ke zdraví u mužů ve věku 20 - 35 let
BREJLOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá technikou biofeedback a jejím vztahem k výchově ke zdraví se zaměřením na muže ve věku 20 {--} 35 let, kteří jsou každodenně vystaveni působení stresu, hluku, přehnaných nároků a celkově nesprávného způsobu života, který má ve svých důsledcích nepříznivý vliv na jejich fyzické, psychické, sociální i duchovní zdraví. Cílem práce je přiblížit a klasifikovat přístroje využívající techniku biofeedback a podat ucelený přehled možností jejich využití ve vztahu ke zdraví a celkovému pocitu pohody člověka. Výzkumná část přináší poznatky o nízké informovanosti skupiny mužů ve věku 20 {--} 35 let v problematice biofeedbacku. Z laboratorního měření přístrojem Biofeedback 2000 x-pert pak vzešly poznatky o pozitivním vlivu zpětné vazby na fyziologické funkce lidského organizmu, konkrétně na snižování klidové dechové frekvence u měřených probandů. Výzkumná část dále upozorňuje na větší vliv audiální zpětné vazby na proces dýchání v porovnání se zpětnou vazbou vizuální. V neposlední řadě se tato práce snaží zdůraznit fakt, že význam techniky biofeedback má vzrůstající tendenci v oblasti diagnostiky, terapie i tréninku, a že tato technika má své místo i na poli prevence.
Podniková kultura jako faktor úspěšnosti podniku
MARKOVÁ, Vladimíra
Podnikovou kulturu reprezentují řadoví zaměstnanci, jejich vztahy mezi nimi, vztahy zaměstnanců s nadřízenými a také to, do jaké míry se jednotliví zaměstnanci ztotožňují s cíly firmy. Tato práce si klade za cíl analyzovat podnikovou kulturu ve vybraném podniku a navrhnout možná řešení pro zlepšení současného stavu. Dílčím cílem je srovnat podnikovou kulturu s konkurenčním podnikem a definovat klíčové oblasti pro efektivnější implementaci podnikové kultury v podniku. Analyzován je elektrostavební podnik. Hlavním podkladem pro stanovení objektivních závěrů analýzy bylo uskutečnění dotazníkového šetření a jeho následné vyhodnocení.
Technika Biofeedback a její využití ve výchově ke zdraví u žen ve věku 20 - 35 let
SOUČKOVÁ, Petra
Cílem mé bakalářské práce je informovat o možnostech a využití techniky biofeedback a klasifikovat její měřicí přístroje. Tímto vymezením poukazuji zejména na praktické využití v běžném životě a v závěrečné části své práce se této problematice věnuji zároveň ve vztahu k výchově ke zdraví. Formou dotazníkového šetření na vzorku 100 žen bylo dokázáno nízké povědomí o technice biofeedback u žen ve věku 20 - 35 let. Zároveň byl prokázán vliv zpětné vazby na klidovou dechovou frekvenci na deseti probandech měřenými vysoce kvalitním zařízením Schuhfried Biofeedback x-pert 2000, signifikantní rozdíl byl zejména u auditivní zpětné vazby. Komparací výsledků měření zkoumaného souboru žen s muži ve věku 20 - 35 let, dosáhli lepších výsledků muži.
Efektivní komunikace a rozvoj zaměstnanců ve vybrané organizaci
LEDECKÝ, Milan
Cílem práce bylo na základě studia odborné literatury, vyhodnocení řízených rozhovorů se zaměstnanci a se zástupci soukromé výrobní firmy a na základě vlastního pozorování provést rozbor a navrhnout opatření, která přispějí ke zlepšování vnitřní i vnější komunikace a personálního rozvoje zaměstnanců ve vybrané příspěvkové organizaci. Vnitřní a vnější komunikaci lze ve sledované příspěvkové organizaci rozvíjet s využitím současných komunikačních prostředků. Zlepšení komunikace přinese vyšší kvalitu vykonávaných činností, zvýšení pracovní motivace a sounáležitosti zaměstnanců s firmou.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Úvod do teambuildingu
LANG, Jakub
V první části své bakalářské práci se zabývám rozdíly mezi skupinou a týmem a principy teambuildingu. Tato část obsahuje zejména teorie týmů, definuji v ní jeho jednotlivé vývojové fáze, funkce, různé přístupy k budování týmu, aspekty fungování a vedení týmu a faktory úspěšnosti týmové práce. Druhá část bakalářské práce se zabývá zejména realizací teambuildingu v praxi a definuje, které aktivity jsou vhodné pro teambuilding vedený vedoucím týmu a které je vhodné realizovat s pomocí externí firmy. Aktivity zajišťované externími realizátory jsou rozděleny podle druhu a zaměření konkrétních programů. V závěru práce jsou nastíněny různé situace, pro které teambuilding není vhodný.
Interakce a zpětné vazby ´2008
Zolotarev, Igor
Sborník Interakce a zpětné vazby 2008 projedná otázky interakce dynamických systémů s okolním kapalným nebo plynným prostředím i problematiku řešení dynamických soustav se zpětnými vazbami.
Modelování průchodu studenta zpětnovazebními prvky elektronického výukového kurzu
Vynikarová, D.
Zpětnou vazbu lze definovat jako soubor kontrolních prvků, pomocí kterých lektor sleduje práci studenta v kurzu a hodnotí jej. Dosažené výsledky jsou využitelné také samotnými studenty jako zpětná vazba jejich studia. Článek popisuje možný způsob, jakým lze podle dosavadních studijních výsledků studentů korigovat jejich další průchod elektronickým výukovým kurzem tak, aby byly zohledněny jejich rozdílné znalosti vyučované problematiky.
Identification of Psychosomatic States of an Operator
Zavadil, Petr
This paper describes the method of detection of psychosomatic states of an operator. Understanding of these states can be used in closing of external human feedback. Detection uses psychological self-diagnostic questionnaires and is supported by experimentally gained data. The next approach of processing is formalized and is supposed to be processed by statistical methods and by methods of artificial intelligence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 251 záznamů.   začátekpředchozí231 - 240dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.