Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umění z místa - Terénní výzkum a strategie jeho inscenace
Petáková, Linda ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Bakalářská práce pojednává o divadelní tvorbě založené na předchozím terénním výzkumu. V práci reflektuji a analyzuji vznik divadelní inscenace "Marie to dala. Jak to dá? ty?", která byla mou bakalářsskou inscenací. Rozepisuji jednotlivá stádia tvorby a způsob práce. Hlavní důraz je položen na práci se zdroji v tvůrčím procesu a divadelní tvorbu v nedivadelním prostoru.
Nepočujúcí v slovenskej pantomíme
Radzová, Valéria ; CAPKO, Štefan (vedoucí práce) ; MIKOTOVÁ, Zoja (oponent)
Bakalárska práca s názvom Nepočujúci v slovenskej pantomíme, s podtitulom Divadlo Tiché Iskry pojednáva o využití pantomímy v dramatickej výchove nepočujúcich ale aj ich tvorbe, ktorú reprezentujú umelci Divadla Tiché Iskry. Podstatnou časťou bakalárskej práce je pohľad na pedagogickú činnosť a využitie pantomímy ako vzdelávacej metódy dramatoterapeutov, a vychovávateľov. Na základe zhliadnutí predstavení a rozhovorov s nepočujúcimi hercami, som získala možnosť porovnať ponímanie a využitie pantomímy v súčastnosti. Nachádzanie spoločných a odlišných znakov vo vyjadrovaní sa tichým umením je obohacujúcim poznatkom pre počujúcich i nepočujúcich hercov. V pátraní po týchto znakoch mi ochotne pomáhal umelecký riaditeľ divadla Tiché Iskry, Peter Vrťo. V práci sa nachádza mnoho citácii zo zmienených rozhovorov, ktoré mi poskytli členovia divadla Tiché Iskry. Prehľad a opis tvorby jediného profesionálneho divadla nepočujúcich na Slovensku, očami profesionálneho míma a nezainteresovaného diváka, tvorí druhú časť bakalárskej práce. Rozhovory a stretnutia s nepočujúcimi hercami boli pre mňa, ako autorku bakalárskej práce obrovských obohatením nielen po profesionálnej ale i osobnostnej stránke.
Kočovné divadlo včera a dnes
Těšínská, Tereza ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Tato práce pojednává o činoherním kočovném divadle v českých zemích od poloviny 19. století do současnosti. Zároveň v ní srovnávám zkušenosti vybraných původních kočovných společností s mými zkušenostmi z realizace projektu ?Putování?, dvouměsíčního kočování českými kraji v létě 2012. Cílem práce je zamyšlení, v čem může být dnešní kočovnictví podobné a v čem odlišné od původních kočovacích aktivit.
Současný herec v mimickém divadle
Křivánková, Jindřiška ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HALAŠ, Adam (oponent)
Tato práce pojednává o úloze současného herce v mimickém divadle. Zabývá se otázkou autorství a fyzickou existencí herce na jevišti. Vychází z analýzy absolventského představení Jindřišky Křivánkové Lovci a na základě rozboru inscenace pojmenovává principy autorského divadla a současného herectví.
Ženské osobnosti pantomimy na českých jevištích
Votočková, Kateřina ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; ČECHOVÁ, Miroslava (oponent)
Tato práce má za úkol představit přední zástupkyně žen v oboru pantomimy v ČR, počínaje 20. stoletím. Těchto osobností není moc a snad žádná se nestala v oboru tak úspěšnou, jako je v povědomí širší veřejnosti např. Ladislav Fialka, Boris Hybner a další. Proto práce celkově odkazuje na problém ženství v pantomimě a otázky s tímto tématem spojené. Na ně v závěru práce odpovídají význační představitelé české pantomimy.
Jean - Luis Barrault
Svoboda, Vojtěch ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle Jean-Louis Barraulta, jednoho z nejvýznamnějších francouzských divadelníků. Barrault je známý ve světě jako vynikající herec, mim, reţisér a teoretik divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní ţánry. Práce přibliţuje čtenáři Barraultovu osobnost a uměleckou tvorbu se zaměřením na jeho přínos pro pantomimu. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Jean-Louis Barraulta.
Mím Miroslav Kasprzyk
Debnárová, Barbora ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Benčík, Juraj (oponent)
Bakalárska práca s názvom Mím Miroslav Kasprzyk je založená na biografickom spracovaní jeho ?ivota a cesty k pantomíme cez rozhovory. Rozhovory vznikli po?as stretnutí na Slovensku alebo ?astým chatovaním cez internetové spojenie gmail.com. Práca sa zaoberá chronologicky Kasprzykovým ?tudijným obdobím, ?alej obdobím kedy pôsobil s ochotníkmi, umeleckým vývojom od amatéra po profesionála, pracou s de?mi v rámci ?túdia Kasprzyk. Následne sa bakalárka venuje Kasprzykovej práci v oblasti pantomímy na Slovensku a jeho prínosom a snahou udr?a? tento ?áner v povedomí detí i dospelých. V práci sa nachádza mnoho citácií Miroslava Kasprzyka, ktoré vznikli so spomínaných rozhovorov. Rovnako práca obsahuje citácie ?udí so ?túdia Kasprzyk, ktoré sú nadobudnuté cez emailové spojenie. Bakalárska práca nazerá do sveta Miroslava Kasprzyka, osobného aj umeleckého. Odkrýva jeho odhodlanos? bojova? za ?áner pantomímy na Slovensku. Stretnutia s ním, boli pre m?a ako autorku tejto bakalárskej práce, obohacujúce a in?piratívne v uvedomení si svojej umeleckej cesty.
Mistr inspirace a návratu Milan Sládek
Šimon, Lukáš ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; Kasprzyk, Miroslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na divadelní tvorbu, pedagogickou činnost a organizační schopnosti světoznámého mima Milana Sládka. Mapuje jeho život a tvorbu, od jeho začátků až po současnost se zaměřením na tvorbu po roce 1989, konkrétně na představení Figarova svatba, Grand Pierrot, Andy Andy, Křížová cesta a Don Juan. Cílem je poukázat na originalitu a výjimečnost jeho práce a obrovský vliv na umění pantomimy.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Pantomima se sluchově postiženými v ramci dramatické výchovy
ROLNÍKOVÁ, Šárka
Práce je zaměřena na možnosti pantomimy se sluchově postiženými v rámci dramatické výchovy. První část se zabývá pedagogikou volného času a přechodem k dramatické výchově. Druhá část se zabývá dramatickou výchovou a společnými prvky v pantomimě. Třetí část je zaměřená na historii a vymezení pojmu pantomima. Čtvrtá objasňuje surdopedii {--} sluchové postižení. V páté části je popsána nonverbální komunikace. V šesté, poslední části, je nastíněna historie a práce sdružení neslyšících. Pantomima má svoji historii převážně mezi dospělými. Stále častěji se využívá v rámci dramatické výchovy u dětí, což je přínosem pro jejich větší rozvoj komunikace a schopnosti domluvit se.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.