Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 277 záznamů.  začátekpředchozí229 - 238dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Navigace robota s využitím diferenční GPS
Doležal, Jan ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Luža, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje realizaci zpřesňující metody GPS navigace, tzv. diferenční GPS, a její implementaci v podobě balíčku do Robot operating system (Robotického operačního systému - ROS). V balíčku bylo využito programové knihovny RTKLIB, jenž se zpřesňujícími metodami GPS navigace zabývá. Vytvořené řešení bylo podrobeno měření přesnosti a správnosti vypočítané polohy. To potvrdilo, že metoda diferenční GPS přináší správnější souřadnice polohy a má větší smysl pro využití na robotech než běžná GPS.
Zavedení postupů navigace podle požadavků PBN (Performance Based Navigation) na regionálním letišti
Veselý, Petr ; Soldán,, Vladimír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na řešení problematiky postupů v koncových řízených oblastech (TMA) regionálních letišť. Cílem práce je poskytnout komplexní studii možnosti zavedení postupů pro přístrojové přílety, odlety a přiblížení podle požadavků navigace založené na výkonnosti (PBN) na vybraném regionálním letišti v ČR (letiště Kunovice). Součástí práce je simulační ověření dopadů navrhovaných změn na provoz v TMA Brno a CTR Kunovice. Závěrečná část práce je věnována sestavení jednoduché metodiky, která popisuje proces při návrzích postupů PBN a jejich následném ověřování.
Výkonnost služby GNSS pro aplikace prostorové navigace civilního letectví v ČR
Ptáček, Pavel ; Novák,, Andrej (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Disertační práce pojednává o navigační výkonnosti GPS/EGNOS v oblasti polohy uživatele. Posouzení navigačních systémových schopností podpory zabezpečení nových letových postupů vychází ze statických observací a příkladů jejich zpracování. Systém GPS/EGNOS je prvním primárním navigačním systémem, který má být využíván pro postupy konečného přiblížení civilního letectví ve vzdušném prostoru České republiky. První část práce se proto zabývá popisem přínosů využití nových postupů, shrnuje dosavadní vývoj a současný stav. Část druhá se věnuje vymezení prvků analyzovaného primárního navigačního systému GPS/EGNOS a jeho charakteristikám. Následně je zpracována metodika kritického hodnocení výkonnosti poskytované navigační služby GPS/EGNOS, která využívá nové metody šetření přesnosti, integrity a kontinuity navigační služby satelitního systému z hlediska polohy uživatele. Současně je vytvořen podpůrný software pro analýzu dat v oblasti polohy uživatele. Na základě statických experimentálních měření a zpracování signálu v prostoru zkoumaného systému a jeho podrobné analýzy jsou prezentována zjištění a provedeny závěry o stavu systému. V závěru práce je navrženo a ověřeno využití permanentních geodetických stanic pro pravidelné hodnocení výkonnosti GNSS pro účely civilního letectví a provedeny závěry o zjištěných chybách a navigační výkonnosti na základě měření vybraných stanic na území ČR.
Problematika zavedení IFR provozu na malá letiště v ČR
Minčík, Igor ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení podmínek v České Republice a okolních státech pro provoz podle pravidel IFR. Dále je zaměřena no zhodnocení možností pro IFR navigaci na letiště regionálního charakteru. V této souvislosti je část práce věnována modernímu způsobu navigace RNAV za pomoci GNSS.
Přesné přiblížení na přistání GNSS CAT II/III
Bach Quoc, Thang ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je přehled přesných přibližovacích systémů s využitím GNSS a palubní avioniky pro provoz za podmínek nízké dohlednosti. Tato diplomová práce popisuje stávající požadavky a návrhy nových standardů, které jsou důležité k vymezení výkonnosti systému GBAS. Cílem práce je porovnání možných systémů k vedení letadla při přesném přiblížení do CAT II/III. V této práci je dodatečně navrhnuta provozní implementace systému GBAS.
Konstrukce RNAV přístrojových odletů pro dráhu 03C na letišti Kunovice
Dostál, Tomáš ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhy RNAV-1 odletových tratí z dráhy 03C na letišti v Kunovicích. Navrhnuté trasy jsou navázány na nové RNAV-1 tratě v TMA Brno, v práci jsou dále vyhotoveny RNAV SID mapy a detailně popsána konstrukce jedné z odletových tras. Kromě samotných návrhů RNAV-1 tratí jsou v práci rozebrány také vlivy a faktory, jež konstrukci těchto tratí ovlivňují. Konstrukce RNAV SID tras vychází z poznatků a nedostatků konvenčních tras, které vyplynuly z analýzy současného stavu odletových tras na letišti v Kunovicích. V druhé části práce jsou předloženy 3 varianty odletových tratí z kunovického letiště.
Přesnost evropského GNSS pro civilní letectví
Bittner, Jan ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přesností určení polohy globálním polohovým systémem GPS a jeho satelitním rozšiřujícím systémem EGNOS. V práci je popsán postup šetření chyb uvedených globálních navigačních satelitních systémů dle předpisu L10 a následně podrobněji zpracován nad rámec požadavků tohoto předpisu. V praktické části je provedeno hodnocení chyb na reálném vzorku dat, která jsou naměřena za pomoci statické observace, a později je uskutečněna diskuze nad dosaženými výsledky.
Rozvoj letiště LKHK - zavedení IFR provozu za podmínek RNAV
Hornych, Petr ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vypracování studie využitelnosti letiště Hradec Králové pro provoz IFR za podmínek RNAV, s přístrojovým přiblížením, a následným zhodnocením dosažených výsledků. Práce obsahuje metodiku autora při řešení problému, popis stavu letiště, určení limitujících činitelů a studii, včetně analýzi vstupů, popisu tvorby postupů a zhodnocení.
Možnosti zvyšování výkonnosti GNSS pro zajištění provozu RNP-RNAV
Kvíčala, Aleš ; Kevický, Dušan (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza současných požadavků na systém navigace RNP RNAV. Jedná se zejména o zhodnocení stávajících způsobů a popis budoucích možností zvyšování výkonnosti GNSS. V předložené práci je popsán dosavadní vývoj prostorové navigace RNAV a požadovaného navigačního výkonu RNP. Dále se práce zaobírá obecnými přístupy ke zvyšování výkonnostních parametrů, jejich zhodnocením a náznakem řešení u budoucích systémů.
Přesné měření GNSS-RTK pro inženýrsko-geodetické aplikace
Grečnár, Jiří ; Talácko,, Milan (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou přesnosti, optimalizací postupu měření metodou GNSS-RTK z hlediska opakovatelnosti výsledků měření pro inženýrsko-geodetické aplikace. Na základě dříve publikovaných poznatků byl testován postup měření umožňující určení prostorové polohy s mezní odchylkou prostorové polohy geodetických bodů lepší než 10mm. Testovací postup byl ověřen na dvou testovacích souborech měření získaných v průběhu 27 hodin a 26 hodin s návazností na CZEPOS, které byly následně analyzovány. První testovací měření bylo provedeno metodou RTK3-GG (délka vektoru 9 m a 60 km) a metodou VRS3-MAXGG, tj. s využitím síťového řešení za ideálních podmínek (ideálně volný observační obzor a dobrá dostupnost diferenčních korekcí). Druhý soubor byl měřen stejnými metodami, ale ve zhoršených observačních podmínkách (zhoršený observační obzor a zhoršená dostupnost diferenčních korekcí) pro vektory délky 22 km a 62km. Na základě výsledků získaných z testovacích měření byla analyzována přesnost prostorové polohy, navržen vhodný způsob filtrace odlehlých hodnot v datech a optimální postup měření, který byl následně otestován měřením v geodetické síti tří bodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 277 záznamů.   začátekpředchozí229 - 238dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.