Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,231 záznamů.  začátekpředchozí2222 - 2231  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.09 vteřin. 

Návrh konstrukce zastávky městské hromadné dopravy
Štegner, Jiří
Úkolem pojednávané práce je ucelit si materiály použitelné pro stavbu zastávky MHD a vlastní malou budovou z dřevěných materiálů. Vymyslet konstrukci, která by se hodila do dané lokality a správným způsobem dokázat aplikovat běžně dostupné materiály. Konstrukci rozkreslit do výrobní dokumentace, aby byla možná výroba. Poté vytvořit vizualizaci. Z dokumentace vytvořit cenovou nabídku, tj. finanční náročnost díla a zhodnotit míru možné investice.

Fantastické prózy Dina Buzzatiho
MACHOVÁ, Taťána
Cílem této bakalářské práce je představit fantastická díla Tatarská poušť a Sessanta racconti Dina Buzzatiho. Po úvodu do fantastické literatury následuje praktická část, která se věnuje popisu tří bází povídek nalezených v souboru. Je popsána jejich syžetová linie společně s fantastickými motivy a jejich konkrétním zpracováním. Poslední část práce se věnuje motivickému rozboru románu Tatarská poušť s důrazem na fantastické téma paktu s ďáblem.

Evidence prvků železniční dopravní cesty - vytvoření systémového prostředí pro popis, zveřejňování a aktualizaci územně vázaných dat za využití státního mapového díla a dalších garantovaných zdrojů: Závěrečná zpráva o řešení projektu
Brich, Milan
Zpráva popisuje řešení projektu, jehož cílem bylo vytvoření metodiky získávání, zpracování a zobrazování dat o tratích, dopravnách a významných stavebních a provozních objektech (např. mosty, tunely, přejezdy) ležících v první fázi realizace v síti ŽDC vedené v IS provozovatelů infrastruktury ČD a. s. a SŽDC s.o. a návazně i v kolejištích ostatních správců železniční infrastruktury. Systém je navrhován na bázi současných provozních pravidel uvedených provozovatelů infrastruktury s přihlédnutím k očekávanému vývoji organizačních, technických a legislativních podmínek a známých směrnic vydaných EU.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Funkce hudební složky v rámci multimediálního díla na základě analýzy tří vybraných děl
Hájek, Jiří ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Filas, Juraj (oponent) ; Zouhar, Vít (oponent)
Magisterská diplomová práce Funkce hudební složky v multimediálním díle vymezuje po krátkém úvodu pojem multimediality. Zkoumá výchozí inspirační body této problematiky a v rámci dějin múzických umění také vývoj některých vybraných disciplín, které ve svém základním principu fungují na této bázi. Hlavní těžiště práce se pak nachází ve zkoumání výrazových prostředku hudební složky multimediálního díla a přiložených notografických ukázkách, jež se snaží praktickým příkladem doložit teoretická tvrzení. Závěr spočívá ve shrnutích diplomové práce jako celku a určité rekapitulaci vlastních kroků, které jsem při zkoumání zadané problematiky podnikla. Práci uzavírá seznam použité literatury.

Debata Tikkanen - Kihlman. Preludium. Díla - přijetí - polemika
Dlask, Jan ; Parente Čapková, Viola (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent) ; Gáborová, Margita (oponent)
Henrik Tikkanen (1924 - 1984) a Christer Kihlman (1930 - ) jsou tzv. finskošvédskými autory: náleží ke švédskojazyčné menšině ve Finsku a též švédsky píší. V obecném povědomí platí za spisovatele, kteří s intimními detaily prezentují prostředí "finskošvédské dekadentní vyšší třídy". Na podzim roku 1975 vydává Tikkanen autobiografické dílo Brandovagen 8 Brando Tel. 35 a Kihlman publikuje román Dyre prins (česky Drahý princi, 1979, Nakladatelství Svoboda). Díla standardně procházejí recenzemi v hlavních finskošvédských tiskovinách a následně v nich vyvolají několik dalších diskusí, přičemž největší polemika vzniká na počátku roku 1976 po televizním vystoupení obou autorů. K vysvětlení událostí podzimu roku 1975 a první poloviny roku 1976, týkajících se přijetí obou děl a polemik s nimi souvisejících, tato disertační práce s názvem "Debata Tikkanen - Kihlman. Preludium. Díla - přijetí - polemika" směřuje. Na rovině metodologické se jedná u tematického zpracování o tradiční metodu ad Jontes (pomocná otázka O ČEM), přičemž interpretace v prvé řadě jako generační revolty probíhá pomocí teorie literárního pole, vycházející z tzv. francouzské sociologické školy Pierra Bourdieua (pomocná otázka PROČ). Východiskem je v tomto smyslu též analýza finskošvédského literárního pole provedená na bázi výzkumu literární...

Producentské strategie v dokumentárním filmu na mezinárodním trhu
Císařová, Markéta ; Prenghyová, Andrea (vedoucí práce) ; Horská, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem producentského způsobu uvažování o výrobě autorského dokumentárního filmu na mezinárodním trhu skrze analýzu producentských strategií konkrétních osob ze střední a východní Evropy. Popisuje specifika výroby a financování autorského dokumentárního filmu a jeho vývoj za posledních dvacet let. Zkoumá pozici producenta vůči režisérovi a do jaké míry a jakým způsobem se kreativně podílí na procesu vzniku a prezentaci filmového díla. Snaží se popsat strategie, které producent během výroby volí a které velmi zásadně rozhodují o úspěchu či neúspěchu snímku na filmovém trhu. Pod pojmem strategie se skrývá soubor osobních postupů, důležitých rozhodnutí, které dělají jednotliví producenti ať už na základě své dobré intuice, nebo dlouhodobé zkušenosti. Je to určitá mozaika dovedností, která vytváří producentské umění. K dosažení vytyčených cílů byla zvolena výzkumná metoda založená na faktech a osobním pozorování autorky. Pro účely této práce byli vybráni čtyři producenti ze zemí bývalého východního bloku, kteří o svých projektech přemýšlí komplexně, komplexně a své filmy většinou vyrábí i pro mezinárodní trh. Touto ambicí se pak řídí i způsob financování. Zároveň se jedná o velmi uznávané národní producenty, kteří aktivně podporují své domácí autory. Samozřejmě každý z těchto producentů má specifický přístup k filmové výrobě, a především touto rozdílností se autorka v práci zabývá. Vybraní producenti: Jiří Konečný (endorfilm, Česká republika), Martichka Bozhilova (Agitprop, Bulharsko), Anna Wydra (Otterfilms, Polsko) a Alexandru Solomon (HiFilm Productions, Rumunsko). Získávání informací probíhalo dvěma způsoby. Zaprvé sběrem dat z odborných článků a publikací, zadruhé, a to především, formou rozhovorů jak se samotnými ?zkoumanými? producenty, tak s osobami z jejich tuzemské filmové scény. Každá kapitola je uvedena charakteristikou země, ze které producent pochází. Snahou je popsat filmový trh, ve kterém se producent pohybuje, a zasadit tak jeho práci a uvažovaní do socioekonomického kontextu. Důležitou částí práce jsou případové studie filmů zvolených producentů. Motivem analýzy konkrétních filmů je lepší vysvětlení dané problematiky. Charakteristika každého producenta pak podává hlubší rozbor osoby, který je založen nejenom na popisu způsobu práce, ale i na signifikantních vlastnostech a osobní historii producenta. Cílem této práce není vytvořit návod, jak se stát úspěšným producentem. Jedná se spíše o hlubší analýzu této profese na bázi osobního pozorování autorky. Snahou je srovnat různé způsoby producentského uvažování a zamyslet se nad jejich výhodami a nedostatky. Dále pak zodpovědět si otázku, kam tato profese směřuje a jaké jsou vize a plány dnešních producentů autorských dokumentárních filmů.

Mapa českého literárního realismu
GABRIELOVÁ, Barbora
Cílem předložené práce je sestavit a vizualizovat databázi českého literárního realismu. První část práce se zabývá pojmem realismus. Následující dvě části se věnují zmapování realistické tvorby v české literatuře v období od počátku druhé poloviny 19. století až do roku 1938 tak, jak ji předkládají analyzovaná díla, kterými jsou Přehledné dějiny literatury české a Dějiny české literatury II, III a IV. Čtvrtým oddílem práce je vlastní interpretace zjištěných údajů. Součástí práce jsou také přílohy obsahující vizualizaci realistických děl.

Odpovědnost zhotovitele ve smlouvě o dílo v investiční výstavbě
Kazdová, Hana ; Štenglová, Ivanka (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent)
70 Abstrakt Práce se, jak už z názvu vyplývá, zabývá především odpovědností zhotovitele plynoucí ze smluv o dílo uzavíraných za účelem realizace velkých investičních celků. Investiční výstavba je ekonomicky významným průmyslovým odvětvím, ať už z pohledu národních ekonomik či mezinárodního obchodního styku. V českém právu je na soukromoprávní bázi investiční výstavba upravena především v zákoně č. 513/1991 Sb., obchodním zákoníku, a to úpravou obecné smlouvy o dílo. Investiční výstavba však vzhledem k charakteru předmětů díla, které se vyznačují především technickou a technologickou komplikovaností, komplexností a časovou, materiální, finanční a personální náročností, a vzhledem k dlouhodobosti plnění a s tím souvisejícím rizikem změny legislativních podmínek, vyžaduje dostatečně podrobnou smluvní úpravu vzájemných práv a povinností nad rámec zákonné úpravy. Práce zachycuje v praxi používaná obvyklá ustanovení obsažená ve smlouvách o dílo v investiční výstavbě, která se vztahují k odpovědnosti zhotovitele. Zároveň ukazuje, jakou část rizika na sebe zhotovitelé při uzavírání těchto smluv přebírají a jaký rozsah odpovědnosti připadá v úvahu v případě porušení jejich povinností. V úvodu práce jsou vymezeny některé nejdůležitější v praxi používané pojmy pocházející z velké části z dříve platného hospodářského...

João Guimarães Rosa, Burití: komentovaný překlad
Dufková, Vlasta ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Forbelský, Josef (oponent) ; Burianová, Zuzana (oponent)
Klíčová slova: João Guimarães Rosa, brazilská literatura, poetika překladu Cílem disertace bylo přeložit prózu brazilského jazykového novátora, doprovodit ji komentářem a cestou reflektování konkrétního překladu na filologické bázi vyvodit závěry pro rosologická bádání i poetiku překladu. České verzi, která je obsahem druhé kapitoly, předchází v kapitole první výklad díla a jeho vřazení do literárněhistorického kontextu za využití především brazilské sekundární literatury. Sám překlad usiluje o hudební přiměřenost originálu při zachování sémantické věrnosti. V kapitole třetí je pak podroben textové analýze z hlediska použitých postupů a strategií a zobecňující kritické reflexi. Důraz se klade na problematiku básnického jazyka a jeho přeložitelnosti v mezních řečových projevech; na vztah mallarméovské náhody a nutnosti i motivovanosti a arbitrárnosti jazykového znaku; na podíl záměrnosti a nezáměrnosti v překladu. Text je zkoumán ve světle saussurovských anagramů a navazující paragramatické teorie i derridovské différance, pro komplexní uchopení překladu se nejpřiléhavěji jeví Meschonnicův koncept rythmu a aplikace Mukařovského sémantického gesta na překlad. Z translatologické perspektivy se prokázala spřízněnost benjaminovského pojetí s autorovým usilováním o jazyk metafyziky, vysvětlující Rosovu...

Pravěká kultura a zrození lidské imaginace
Půtová, Barbora ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Malina, Jaroslav (oponent) ; Valde-Nowak, Paweł (oponent)
Předmětem disertační práce Pravěká kultura a zrození lidské imaginace je interdisciplinární analýza vzniku, vývoje a interpretace pravěkého umění. Tato práce aspiruje jak na etablování akademické disciplíny pracovně označené jako pravěké umění, tak na postižení geneze lidské tvořivosti a imaginace z perspektivy věd o člověku, kultuře a umění. První část disertační práce je zaměřena na fenomén tzv. protoumění. Jedná se o neutilitární artefakty, které byly hominidy vytvořeny již v období starého a středního paleolitu. Proto jsou také předmětem četných vědeckých polemik na téma geneze symbolických projevů lidského chování. V této souvislosti jsou analyzovány kresebné a malířské projevy lidoopů, které někteří vědci považují za důkaz toho, že nelze stanovit hraniční čáru, které odděluje člověka od ostatních primátů. Možná právě proto jsou za klíčový důkaz geneze lidské kreativity označena díla parietálního mladopaleolitického umění. Ta ale byla na sklonku 19. století vystavena skepsi, kritice a zpochybňování z hlediska své prehistorické autenticity. Snahu o porozumění smyslu a významu pravěkých artefaktů dokládá kapitola věnovaná dějinám interpretace, teorií a hypotéz formulovaných na téma původu lidské tvořivosti a umění. Skutečnost, že symbolické projevy chování souvisí s materiální bází kultury, dokládá část...