Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Drbohlavová, Vanda ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů.
Stres v práci dopravních policistů.
KOLLMANN, Jan
Teoretická část práce se zabývá poznatky z oblasti základních typů zátěžových situací (stres, frustrace, deprivace, konflikt a trauma) a nejčastějšími následky stresových událostí (akutní stresová porucha, posttraumatická stresová porucha a syndrom vyhoření). Také krátce představuje policejní profesi se zaměřením na službu dopravní policie a uvádí všeobecná rizika policejní práce, vybrané stresové události v práci dopravních policistů, poznatky z oblasti pracovního stresu, jeho vlivu na výkonnost policistů a možné příčiny jeho vzniku a v závěru představuje možnosti využití psychologické podpory v rámci Policie ČR. Praktická část zkoumá, jaké jsou nejčastější stresory vnímané dopravními policisty, jejich příčiny vzniku, jakým způsobem se policisté proti působení stresu brání a jak jim ve zvládání stresu pomáhá organizace.
Projevy stresu u adolescentů
TRNKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je základní orientace v tématu zabývajícím se stresu u adolescentů a v pojmech souvisejících s tímto tématem. Cílem práce je porovnání jednotlivých projevů stresu u adolescentů na gymnáziích. Teoretická část práce definuje základní pojmy ? náročné životní situace, stres, frustrace, konflikty, únik, agrese, copingové strategie, antistresové programy a dále pojmy týkající se dospívání ? věková období, pubescence, adolescence, důsledky stresu u adolescentů. Praktická část kvalifikační práce definuje cíle a předpoklady měření, popisuje využitou metodu měření, přibližuje průběh výzkumu a závěr práce ověřuje stanovené předpoklady.
Prevence syndromu vyhoření učitelů na základní škole speciální
URBANOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je ?Prevence syndromu vyhoření učitelů na základní škole speciální?, kdy jsem vycházela z výpovědí speciálních pedagogů, reálně působících na základní škole speciální. Bakalářská práce je rozdělena na dvě samostatné části. Předmětem první teoretické části je vysvětlení pojmu syndrom vyhoření, dále se zde zabývám historií syndromu. Další kapitola pojednává o faktorech ovlivňujících syndrom vyhoření, které rozděluji na rizikové a protektivní. V následující kapitole popisuji příznaky jako je vyčerpání, odcizení a pokles výkonnosti, také stádia vývoje vyhoření, tedy nadšení, stagnace, frustrace, apatie a samotné vyhoření. Zabývám se také osobností učitele, kde se soustřeďuji především na typologie osobnosti učitele dle mne dostupných autorů. Následně definuji termín speciální pedagog. Neopomenutelnou částí mé bakalářské práce je také prevence syndromu vyhoření u pedagogů. Zde rozepisuji jednotlivé strategie či doporučení při překonávání učitelského stresu. Jako součást prevence zde uvádím mimo jiné i supervizi, její formy a funkce. Následně definuji pojem frustrace a stres a uvádím některé techniky, jež přispívají k jeho zvládání, například dechové techniky, technika relaxace dle Jacobsona, relaxační technika spinální a autogenní trénink.
Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny
BÖHMOVÁ, Michaela
BÖHMOVÁ, M. Domácí násilí a jeho vliv na psychosociální klima rodiny. České Budějovice 2013. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce: PhDr. Ing. Marie Lhotová, Ph.D. Práce pojednává o domácím násilí, je rozdělena do dvou teoretických částí. První z těchto dvou teoretických částí je zaměřena na vymezení pojmu rodina, jaké jsou její základní funkce a co všechno ovlivňuje rodinné klima. Druhá část se podrobněji zaměřuje na domácí násilí - jaké jsou jeho znaky, formy a fáze, charakterizuje osobnost pachatele a oběti a v závěrečné kapitole s názvem "Rodinné klima" jsou vyvozeny závěry, které z uvedené práce vyplývají.
Racionalizace jako obranný mechanismus vězňů
RULÍK, Jan
Tato práce pojednává, jak je z jejího názvu patrné, o racionalizaci jako obranném mechanismu vězňů. V teoretické části, je charakterizováno české vězeňství v soudobém evropském konceptu, je zde vysvětlen pojem algoritmu výkonu trestu a jeho složky, jejichž dodržení je nezbytné pro reintegraci vězně do společnosti a pro narovnání zločinem narušených vztahů. V závěru této části je též obecně pojednáno o obranných mechanismech a zvláště popsány jsou zde mechanismy, které nejčastěji užívají vězni, včetně racionalizace. V praktické části je popsán cíl práce a základní otázky, kvalitativní výzkum a důkladně je zde rozebrána technika narativního rozhovoru. V samotných výsledcích je pak popsána Vazební věznice České Budějovice, výzkumný vzorek a výsledky získané v provedených rozhovorech jsou rozděleny do tabulek. V diskusi se práce blíže věnuje racionalizaci, získaným výsledkům a v závěru navrhuje doporučení k překonávání racionalizačních obranných mechanismů, které vězni užívají.
Životní krize z pohledu náboženství
NOVÁKOVÁ, Alena
Práce se věnuje věřícím lidem a jejich postoji k náročným životním situacím. Teoretická část je rozčleněna do tří kapitol. Ty jsou zaměřeny na charakteristiku pojmu krize, na její příčiny, typologii, typy, průběh a řešení, dále na charakteristiku pojmů zátěžová situace, frustrace, konflikt, stres, deprivace, trauma, krize, protektivní faktory a mechanismy zvládání zátěžových situací. Praktická část obsahuje zpracování, vyhodnocení a následné srovnání dat sebraných pomocí dotazníků, které byly rozdány rovnoměrně mezi členy tří církví.
Náboženská konverze a následná frustrace víry v pohledu Písma svatého,teologie a psychologie.
JACZENKOVÁ, Jolana
Práce se zabývá fenoménem konverze dospělých ke křesťanství. Definuje pojem obrácení a zabývá se jím v pohledu několika disciplín. První část je věnována obrácení v Písmu svatém a na několika příkladech Starého i Nového zákona objevuje zákonitosti opravdové a trvalé konverze. Druhá část navazuje na Písmo svaté několika příklady obrácení v dějinách církve.Třetí část je věnována konverzi z pohledu současné (především)morální teologie a čtvrtá z pohledu psychologie. Charakterizuje obrácení jako náročný proces celoživotní proměny ve smyslu pokání, akt vůle a osobního rozhodnutí neodlučitelně spjatý s Boží milostí.Poukazuje na těžkosti a konflikty, kterými může být konvertita v tomto procesu zasažen, odhaluje jejich příčiny a zdůrazňuje, že jejich existence je k vytvoření zralé víry nezbytná. Podstatnou součástí práce je dvanáct kasuistik-příběhů konkrétních konvertitů, které prakticky dokreslují nastíněnou problematiku.
Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání
DASTYCHOVÁ, Lucie
Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání. Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy. Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost.
Identifikace náročných životních situací a jejich zvládání u adolescentů /gymnasistů/.
HANDLÍŘOVÁ, Ludmila
Diplomová práce je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje všeobecnou charakteristiku náročných životních situací jako je stres, frustrace a konflikt. Také jsou zde uvedeny techniky a faktory zvládání náročných životních situací. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá vnímáním náročných životních situací adolescenty. Výzkum byl proveden pomocí dvou dotazníků. Na konci praktické části je shrnutí a zhodnocení výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.