Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předškolní dítě a jeho životní realita
ŠVÍKOVÁ, Hana
Předmětem této bakalářské práce bylo zaměřit se na svět předškolního dítěte, jeho zájmy, potřeby a přání a na očekávání, která ke svému dítěti vztahují jeho rodiče. V teoretické části je popsán charakteristický vývoj dětí předškolního věku, jeho zvláštnosti a možné vlivy, které na vývoj mohou působit. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumu zaměřeného na požadavky, které mají rodiče na své děti, o vztahu mezi dětmi a rodiči a o tom, co rodiče od svých dětí očekávají. Dotazník pro děti se týkal jejich zájmů, přání a potřeb. Z rozhovorů vedených s dětmi vyplynulo, že děti mají dostatek (někdy až nadmíru) hraček a dalšího materiálního zabezpečení, zároveň si ale přejí vykonávat různé činnosti, při kterých by trávily čas se svými rodiči. Pro dnešní děti je složitější zachovat si blízký vztah se svými rodiči, protože jsou na ně kladeny jiné nároky, než byly kladeny na jejich rodiče. Současné děti jsou ovlivněny médii, působí ze všech stran - televize, reklama, internet, mobilní telefony. Není možné před tímto trendem utéci. Děti by neobstály mezi svými vrstevníky, ani ve škole, společnosti. Zaostávaly by v informacích a schopnostech těchto médií využívat ve svůj prospěch. Záleží na rodičích, a je to pro ně nelehký úkol, jak budou kontakt s médii u dětí řídit tak, aby děti neztrácely kontakt s novými objevy a zároveň aby se jim nevytrácel kontakt s reálným světem, jeho problémy a radostmi. Zájem o dítě ze strany rodičů je pro vývoj dítěte v raném věku nepostradatelný a mateřská škola ho nemůže nahradit. Může ale napomoci vztahů dětí a rodičů tím, že dá podnět ke společným činnostem (domácí projekty pro děti atd.), zde je ovšem důležitý aktivní přístup ze strany rodičů.
Motivace dětí předškolního věku k výtvarným činnostem
MALLÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá odlišnými způsoby motivace k výtvarným činnostem, které jsou více či méně vhodné pro děti předškolního věku. Teoretická část, která je čerpaná z uváděné literatury, je zaměřena na klíčové pojmy vývoje předškolního dítěte, motivace, grafomotoriky, prožitkového učení a v neposlední řadě také výtvarného projevu. V praktické části byla navržena řada dvojic výtvarných činností s odlišným způsobem motivace, která byla aplikována na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumných metod ? pozorování a analýza výtvorů, byla následně provedena evaluace výtvarné dvojice. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací.
Matka na rodičovské dovolené a dítě v mateřské škole
KRUPILOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá v současné době se rozšiřujícím fenoménem umísťování dětí matek na rodičovské dovolené do mateřské školy. Práce představuje základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje současnou rodinu a její proměny, význam a funkce rodiny, změny v pojetí mateřství a roli matky, dítě předškolního věku, současnou mateřskou školu a aktuální legislativní úpravy rodičovské dovolené. Druhá část práce představuje výsledky dotazníkového šetření mezi matkami na rodičovské dovolené a učitelkami mateřských škol. Šetření zjišťuje, jaké jsou skutečné důvody matek na rodičovské dovolené k umístění dítěte do mateřské školy a jak na tento fenomén pohlížejí učitelky mateřských škol.
Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z MŠ domů, a to z pohledu učitele MŠ
SOUKUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce má za cíl zmapovat denní režim dítěte po tom, co opustí mateřskou školu, a to z pohledu učitele mateřské školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se krátce věnuje specifikům předškolního období a potřebám dítěte v tomto věku. Dále se zabývá denním režimem, jeho hlavními složkami a také možnými riziky. Dotýká se i tématu dalších aktivit dítěte mimo mateřskou školu a mimoškolní výchovy. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, kde byl zjišťován pohled učitelek mateřských škol na denní režim a volný čas dětí mimo mateřskou školu. Výzkum byl proveden formou rozhovorů s 28 učitelkami mateřských škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že u větší části dětí se z pohledu učitelek denní režim alespoň částečně dodržuje. Nedostatky vidí učitelky hlavně v oblasti pohybu, který se podle nich vyskytuje velmi málo. Oproti tomu sledování televize značně převyšuje doporučenou míru.
Možnosti trávení volného času předškolních dětí navštěvujících MŠ v Kamenici nad Lipou
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Ústředním tématem bakalářské práce je nastínit možnosti trávení volného času, které nabízí předškolním dětem Mateřská škola v Kamenici nad Lipou. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je charakterizováno předškolní dítě, jeho potřeby a stručně je nastíněn jeho vývoj somatický, psychický a sociální. Teoretická část také pojednává o socializačních činitelích (rodině, škole a vrstevnické skupině), které se podílí na utváření vztahu k volnému času. Dále je zde vymezen pojem volný čas, jeho vznik a vývoj. V této části se zmiňuji o volnočasových institucích a různých druzích volnočasových aktivit. Základní myšlenkou je především zmapování pojmů o předškolním dítěti a volném čase. Praktická část je zaměřena na volný čas předškolního dítěte. Cílem bylo, na základě smíšeného výzkumu, zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro předškolní děti v Kamenici nad Lipou. Zjištěné informace z dotazníkového šetření jsou znázorněny v grafech s komentáři. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory s ředitelkou a učitelkami mateřské školy a učitelkami základní školy v Kamenici nad Lipou. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Problematika kortikálního poškození zraku u dětí předškolního věku
HANZLÍKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se věnuje problematice kortikálního poškození zraku u dětí předškolního věku. Cílem práce je názorně představit problematiku CVI u dětí předškolního věku, popsat specifické přístupy v předškolním vzdělávacím procesu u dětí s CVI a na základě kvalitativního postupu vypracovat doporučení k optimalizaci předškolního vzdělávání dětí s CVI. Práce je rozdělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První stať se věnuje zrakové percepci, je zde popsáno samotné kortikální poškození zraku. Druhá stať teoretické části se týká přidružených postižení CVI. Třetí stať pojednává o předškolní edukaci. Jsou zde zmíněna specifika vývoje dítěte v předškolním věku v oblastech motorického vývoje, kognitivních funkcí a dále systém předškolní edukace pro děti se zrakovým a kombinovaným postižením. Praktická část je zpracována kvalitativním postupem a obsahuje případové studie dvou dětí předškolního věku s CVI. Výzkumný terén tvořily tři mateřské školy v Českých Budějovicích. Ke sběru dat byly použity techniky: pozorování, řízené rozhovory a analýza dokumentů. Dále jsou obsahem praktické části navržená doporučení k optimalizaci předškolní edukace dětí s CVI. Bakalářskou práci je možné využít jako studijní materiál. V praxi může sloužit jako zpětná vazba pro optimalizaci předškolní edukace dětí s CVI v mateřských školách.
Vstup dítěte do mateřské školy
ČARKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vstupem dítěte do mateřské školy a možnými adaptačními problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující docházku do mateřské školy, mapuje různé druhy mateřských škol u nás, ukazuje, jak probíhá adaptace dítěte na mateřskou školu a upozorňuje na nejčastější problémy, které při ní mohou nastat. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením, na jehož základě upozorňuje na možná úskalí adaptačního procesu dětí vstupujících do mateřské školy. Ten je hodnocen z pohledu rodičů, předškolních pedagogů i dětí.
Školní zralost
KOJANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem Školní zralost se zabývá problematikou vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení optimální školní zralosti v předškolní řídě. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku , jeho motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj. Vymezuje pojmy školní zralost a její složky, školní připravenost, školní nezralost. Popisuje opatření pro školsky nezralé děti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí nastupujících do základní školy a dětí s odkladem školní docházky.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
Vliv dětských televizních pořadů na děti předškolního věku
KADLECOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem dětských televizních pořadů na děti předškolního věku, respektive jejich chování. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je věnována televiznímu vysílání, charakteristice dítěte předškolního věku, působení televize na dítě a dětským televizním pořadům. Cílem praktické části práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňují dětské televizní pořady chování předškolních dětí, zda na něj mají škodlivý či pozitivní vliv. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny a graficky znázorněny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.