Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí210 - 213  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodové stereotypy napříč generacemi
Hřebíčková, Martina
Cílem výzkumu bylo ověřit, zda spolu korespondují rodové stereotypy v různých vývojových obdobích. Rodové stereotypy byly posuzovány v rámci charakteristik obsažených v 5faktorovém modelu osobnosti. Úkolem respondentů bylo posoudit typického chlapce/muže a typickou dívku/ženu ve 3 vývojových obdobích (dospívání, dospělost, stáří). Rodové stereotypy osobnostních vlastností byly zjišťovány na základě české verze The National Character Survey (NCS), v němž každá ze 30 bipolárních škál koresponduje s 30 subškálami NEO osobnostního inventáře (NEO-PI-R). Napříč vývojovými obdobími ve dvou skupinách posuzovatelů jsou dívky/ ženy posuzovány jako otevřenější prožívat emoce, poddajnější, skromnější, jemnocitnější, pořádkumilovnější a zodpovědnější ve srovnání s chlapci/muži. Chlapci/muži ve 3 vývojových obdobích byli posuzováni oběma skupinami respondentů jako méně odolní odolávat pokušení, ve srovnání s dívkami/ženami. Z porovnání profilů rodových stereotypů 30 dílčích vlastností osobnosti vyplývá, že percepce rodových stereotypů je konzistentní v různých vývojových obdobích i mezi posuzovateli různého věku.
Gender Stereotypes in Television Advertising
Smoleňová, Ivana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Tahle práce obsahuje základní porovnání mužských a ženských postav v televizních reklamách vysíláních v České republice. Zaměřuje se na jejich stereotypní zobrazování v závislosti na povaze prezentovaného produktu s rozdělením na produkty stereotypně považované na mužské a ženské. V první -- teoretické části práce definuji základní pojmy týkající se dané oblasti, které jsou potřebné na komplexní porozumění problematiky genderových stereotypů v reklamách a jejich vlivu na společnost díky obrovskému vlivu médií. Druhá část -- praktická -- obsahuje analýzu 160 reklam (dopředu rozdělených na 4 skupiny -- potraviny, čistící prostředky, finanční produkty a automobily) vysílaných na televizních obrazovkách převážně v roku 2008 . Pro analýzu je použita kvantitativní obsahová analýza, která porovnává mezi sebou jednotlivý skupiny reklam z hlediska jejich generový zaujatosti. Poslední část práce stručně nabízí pohled na přístup Evropské unie a České republiky k problematice a aktivity, které v oblasti vyvíjejí. Výsledky práce nabízejí pohled na současný stav a využívaní genderových stereotypů v televizních reklamách v ČR.
Men´s identity in modern society
Beráková, Zita ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na muže a jejich identitu v moderní společnosti. Úvodní kapitola se věnuje problematice mužské identity, jejímu vývoji od dětství a taky hledání kořenů její dnešní krize, jak to mnozí nazývají. Dále seznamuje s oblastmi rodiny, práce a společnosti a postupně v nich vykresluje úlohy a postavení mužského pohlaví. Cílem práce je přiblížit obraz muže v různých sférách života a jeho mužskú identitu. Zajímalo mě, jak se sami muži vyrovnávají s novými rolemi a nároky, které na nich klade společnost a ženské pohlaví. Součástí práce je empirický výzkum, který se zaobírá názory mužů a žen na jejich tradičné rodinné a pracovní role, které jsou ovlivňované přetrvávajícími genderovými stereotypy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí210 - 213  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.