National Repository of Grey Literature 25 records found  beginprevious21 - 25  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Representations of a Hero and Anti-hero in British Fantasy Literature
HARŠOVÁ, Pavlína
The author of this thesis Representation of the hero and the antihero in the British fantasy literature deals with the typology of characters within the genre. She focuses on the distinction between a hero and an antihero and discribes the characteristic features of their representation in the pieces written by British authors, including particularly the work of J. R. R. Tolkien, C. S. Lewis, J. K. Rowling, P. Pullman, N. Gaiman and T. Pratchett. The theoretical background is provided by the publication The Hero with a Thousand Faces by Joseph Campbell and a book titled The Archetypes and the Collective Unconscious. Gained pieces of information are confronted with the texts named above.
Mythology as a Source of the Harry Potter Series
VESELKOVÁ, Anna
The aim of the diploma thesis, Mythology as a Source of the Harry Potter Series, is focused on inspirational sources which influenced the writer Joanne Kathleen Rowling. It organizes the mythology of characters and animals in successions of stories about Harry Potter. The basis of the thesis is the formulation of terms mythology, myth, Carl Gustav Jung's archetype and the analysis of encyclopaedic sources (Encyklopaedia Mythica). The main emphasis is put on the comparison of these features of mythology and archetype with literary characters and animals in particular stories about Harry Potter.
Nadpřirozené bytosti v knihách o Harry Potterovi a jejich srovnání s pohádkovými příběhy/Supernatural Creatures in the Harry Potter Series and Their Comparison with Fairy Tale Stories
MACKOVÁ, Vanda
This bachelor thesis deals with selected supernatural creatures of Harry Potter?s series. It is primarily focused on a dragon, basilisk, phoenix, unicorn, merpeople, werewolf, giant and wizard. Each of these creatures is depicted from author?s point of view at first, then it is compared with its original depiction and finally it draws a comparison between itself and its fairy tale?s portrayal. The emphasis is put on comprehension of the chosen creature?s main meaning, its role and functioning through the story. The aim of this thesis is to find identical elements or alternatively to show differences of inspirational sources.
The Children´s hero in the contemporary literature and film for children
HAFERNÍKOVÁ, Eva
The thesis deals with the representation of children hero characters in the contemporary literature and movies for children and young people. The theoretical part of the thesis deals with the influence of media and particular children fantasy heroes, Harry Potter and Isabella Swan. The practical part finds out children{\crq}s and students{\crq} opinions about media, books, movies and preferred and not preferred children heroes{\crq} qualities.
Analýza komunikace značky Harry Potter
Mrázková, Magdalena ; Postler, Milan (advisor)
Představovat Harryho Pottera je vcelku zbytečné, neboť v dnešní době snad už neexistuje nikdo, kdo by o něm ještě nikdy neslyšel. Zcela mimořádný úspěch značky Harry Potter je na jedné straně bezpochyby primárně zásluhou kvalitního výrobku. Na druhé straně nutno přiznat, že bez dobré komunikace by i tento zajímavý, a zajisté kvalitní literární produkt, mohl zůstat v mase dětské literatury zcela nepovšimnut. Kladu si tedy za cíl pokusit se zmapovat prostředky, jakými je tak úspěšná značka komunikována, určit faktory, které hrály zásadní význam na cestě k jejímu celosvětovému úspěchu a následně odpovědět na otázku, zda je možné úspěch značky zopakovat, a pokud ano, tak za jakých předpokladů.Teoretickou část své práce uvádím charakteristikou přitažlivého příběhu, který stál na začátku. Dále popisuji narůstající úspěch jeho knižní podoby, a následně i jeho filmového zpracování. Obecnou definicí značky a komunikačních prostředků obracím pozornost na vznik značky Harry Potter a na prostředky (média), jimiž jsou komunikovány její dvě hlavní složky, knihy a filmy. Ostatní složky, jako hračky, oblečení, videohry, zábavní park aj., opomíjím, neboť jsou složkami okrajovými, ze značky profitujícími. V praktické části své práce se pokusím analyzovat jednotlivé komunikační prostředky používané při propagaci značky Harry Potter ve světě, především ve Velké Británii a Spojených státech, zemích z hlediska komunikační strategie značky určujících, s přihlédnutím ke komunikaci v České republice. Jelikož komunikace obou hlavních složek značky, knih a filmů, probíhá striktně odděleně, analyzuji použití jednotlivých komunikačních prostředků zvlášť u knih a zvlášť u filmů.

National Repository of Grey Literature : 25 records found   beginprevious21 - 25  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.