Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,794 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.22 vteřin. 

Hodnocení podnikatelských účtů
ŠUSTROVÁ, Lucie
Diplomová práce je zaměřena na využití metod více kritérií rozhodování, v tomto případě na podnikatelské účty. V teoretické části je popsán v bankovní systém České republiky, poté metody vícekriteriálního rozhodování. Základním cílem této práce bylo zhodnotit pořadí podnikatelských účtů z hlediska výhodnosti, které jsou nabízeny bankovními institucemi na bankovním trhu v České republice. Dílčím cílem této práce seznámit se s problematikou optimálního výběru podnikatelských účtů pro určitou skupinu spotřebitelů, což v tomto případě jsou drobní podnikatelé (živnostníci). Před výběrem nového podnikatelského účtu je třeba vždy pečlivě prozkoumat bankovní trh a jeho nabídky firemních účtů. Důležitou součástí této práce je, že klient musí zvážit své preference před použitím kvantitativních metod. V diplomové práci je také proveden průzkum zaměřený právě na hodnocení podnikatelských účtů. Následně jsou porovnávány výsledky za použití kvantitativních metod dotazníkového šetření a výsledků pro modelového klienta. V závěru obecně výsledky popisují a zdůvodňují jednotlivá pořadí bankovních produktů od nejlepšího k nejhoršímu.

Metody tvorby převodních cen u nadnárodních podniků z hlediska daňové správy
BÖHMOVÁ, Dana
Cílem diplomové práce je analýza a vyhodnocení aplikace transferových (převodních) cen, využívaných při transakcích nadnárodních podniků z hlediska daňové správy. Dále následuje obecný popis základních principů spojených osob, principu tržního odstupu, popis metod stanovení převodních cen a dokumentaci k převodním cenám v souladu s mezinárodními pravidly a standardy stanovenými Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj, v souladu se zákony a pokyny České republiky. Dále se diplomová práce snaží objasnit na konkrétních případových studiích, které vycházejí z praxe finanční správy a judikatury, dopady stanovení jednotlivých metod převodních cen, porovnání jejich výhod a nevýhod při stanovení převodních cen v České republice. V závěru diplomové práce jsou shrnuty výsledky a uvedena příslušná doporučení pro přijetí další vhodné legislativy v jednotlivých oblastech převodních cen v České republice.

Vývoj ekonomiky České republiky v 1. až 3. čtvrtletí 2014
Český statistický úřad
Ekonomika ČR, která se ve 2.čtvrtletí 2013 vymanila z recese, v průběhu roku 2014 dále ožívala . Její výkonnost se zvyšovala – měřeno mezi čtvrtletní změnou hrubého domácího produktu (HDP) – po celý rok bez výjimky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Vývoj ekonomiky České republiky v roce 2014
Český statistický úřad
Ekonomika ČR, která se ve 2.čtvrtletí 2013 vymanila z recese, v průběhu roku 2014 dále ožívala . Její výkonnost se zvyšovala – měřeno mezi čtvrtletní změnou hrubého domácího produktu (HDP) – po celý rok bez výjimky.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Visegrádská čtyřka v datech sčítání 2011
Český statistický úřad
Visegrádská čtyřka je aliance čtyř států střední Evropy: České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska. Poslední sčítání lidu se v těchto zemích uskutečnilo shodně v roce 2011. Podle závazné evropské legislativy byly výsledky všech zemí publikovány ve stejné struktuře začátkem roku 2014.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Velkoměsta České republiky podle sčítání 2011
Český statistický úřad
Česká republika má hustou sídelní síť s mnoha menšími městy a vesnicemi. Zastoupení velkoměst v sídelní struktuře je relativně nízké. Pouze šest měst má více než 100 tis. obyvatel. Jediným městem s více než milionem obyvatel je Praha. Druhým největším městem z hlediska počtu obyvatel Brno, následované Ostravou a Plzní.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Věková struktura obyvatel podle dat sčítání lidu
Český statistický úřad
K základním výstupům ze sčítání lidu patří zjištění věkové struktury obyvatelstva. Ta je výsledkem dlouhodobého demografického vývoje, změn v úrovni porodnosti, úmrtnosti a zahraniční migrace. Hlavním činitelem ovlivňujícím věkovou strukturu populace České republiky byla měnící se intenzita porodnosti v průběhu 20. století, která spolu s trvalým zlepšováním úmrtnostních poměrů vyústila v tzv. stárnutí populace.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Příjmy malých obcí v České republice
JIREKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je zhodnotit systém příjmů obcí v České republice z hlediska specifik malých obcí. Obce s nízkým počtem obyvatel jsou v posledních letech často diskutovaným tématem, zejména z důvodu jejich nižších příjmů. Tomu se hlavně od roku 2008 začala věnovat legislativa, která tyto problémy, a tedy rozdíly mezi malými a většími obcemi, odstranila. Analýza příjmů byla provedena u všech obcí České republiky mezi lety 2000 2012. Obce byly rozděleny na dvě skupiny. První skupinu tvoří malé obce, které jsou pro potřeby diplomové práce definovány jako obce do 499 obyvatel. Druhou skupinou obcí jsou ostatní obce České republiky s výjimkou obcí malých, statutárních měst a hlavního města Prahy. Pro analýzu byla reálná data přepočtena na obyvatele a z těchto údajů bylo zjištěno minimum, maximu, medián a aritmetický průměr. Na základě těchto údajů je hodnocena variabilita příjmů. U některých skupin příjmů je provedena i regresní a korelační analýza z důvodu zjištění závislosti mezi jednotlivými proměnnými. Rozdílnost v příjmech malých a ostatních obcí je posuzována porovnáním aritmetických průměrů a mediánů mezi těmito skupinami obcí pomocí dvouvýběrového t-testu a Mann-Whitneyova testu. Vývoj příjmů je hodnocen zjištěním trendu časové řady pomocí metody lineární regrese. Z provedené analýzy vyplynula pro malé obce jistá specifika v jejich financování. Došlo rovněž k potvrzení hypotézy, že malým obcím plynou do rozpočtu nižší příjmy v přepočtu na obyvatele.

Vývoj rozpočtové odpovědnosti v členských státech EU
KLOUDOVÁ, Veronika
Ve své práci jsem se zabývala problematikou fiskální odpovědnosti v EU, zejména tím, jak se staví členské státy EU k této otázce. První část práce vymezuje rozpočtovou odpovědnost a fiskální politiky jak na úrovni České republiky, tak na úrovni Evropské unie. Byl popsán a analyzován Pakt o stabilitě a růstu a Fiskální kompakt. Druhá část byla věnována vyhodnocení jednotlivých členských států a popisu toho, jak jsou využívány legislativní akty v úsilí o dosažení udržitelných financí, které přispívají k celkovému zachovávání zodpovědné a fiskální politiky. Na konci byl shrnut a porovnán vývoj veřejného dluhu a rozpočtových schodků a rovněž byly charakterizovány nezávislé finanční instituce.

Vývoj trestného činu úvěrový podvod na území Jihočeského kraje do roku 2014
BUŠKOVÁ, Tereza
Cílem této práce je analýza vývoje páchání trestného činu úvěrový podvod dle ustanovení § 211 zák. č. 40/2009 Sb., trestní zákoník (zejména vývoj počtu trestných činů a vývoj výše škody) a následné porovnání s vývojem vybraných makroekonomických ukazatelů v období let 2005 až 2014 na území Jihočeského kraje. Při zpracování této práce bylo využito metody sekundární analýzy dat. Jako zdroj byla využita statistická data, získaná od jihočeské pobočky Českého statistického úřadu a statistická data kriminality Policie České republiky. Analýzou byla zpracována data hodnotící množství zjištěných případů tohoto trestného činu, kterého se dopustili pachatelé na území Jihočeského kraje a to podle místa spáchání. Analyzován byl soubor 5.713 trestných činů a 4 219 pachatelů. Definovaný soubor byl rozdělen na sedm částí (okresů) podle místní příslušnosti územních odborů Policie České republiky. Zjištěná data byla porovnávána s vybranými makroekonomickými ukazateli. Z výsledků lze učinit závěr, že nejvyšší nápad trestného činu úvěrový podvod je po přepočtu na 1 000 obyvatel, v okrese Strakonice. Naopak nejnižší trestná činnost je ve sledovaném období v okrese Jindřichův Hradec. Také bylo v této práci zjištěno, že vývoj makroekonomických ukazatelů nemá vliv na vývoj této trestné činnosti. Závěrem, na základě zjištěných údajů, lze doporučit podpoření ekonomické výuky na základních a středních školách a tím i zvýšení finanční gramotnosti populace. Dále lze doporučit důsledné využívání již dostupného Centrálního registru úvěrů a také podporu změn právních předpisů, tak aby měli poskytovatelé úvěrů povinnost si žadatele více prověřit a také, aby byl pachatel této trestné činnosti odrazován vyššími tresty, ukládanými za úvěrové podvody.