|
Výuka rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole
HORKÁ, Šárka
Cílem diplomové práce je náhled do výuky rasové a národnostní problematiky v hodinách zeměpisu na základní škole. První část práce se zabývá průzkumem výuky této problematiky na vybraných základních školách různých krajů České republiky. Další část tvoří kritická didaktická analýza dostupných učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro 2. stupeň ZŠ. Druhá část diplomové práce obsahuje vlastní návrh výukového materiálu s tematikou rasové a národnostní problematiky.
|
|
Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole
PŘIBYLOVÁ, Andrea
Téma diplomové práce je Výuka hydrologie a oceánografie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu hydrologie a oceánografie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů.Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování hydrologické a oceánografické náplně učiva a struktury učebnic.
|
|
Výuka geomorfologie na základní škole
TUHÁ, Lucie
Téma diplomové práce je Výuka geomorfologie na základní škole. Práce se konkrétně zabývá vytvořením alternativního učebního materiálu geomorfologie pro výuku na základní škole s využitím v hodinách zeměpisu, zeměpisných seminářích, zájmových kroužcích i jako inspirace a zdroj informací pro učitele. Práce vychází z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, a to ze vzdělávací oblasti ,,Člověk a příroda", z tématických okruhů ,,Přírodní obraz Země", ,,Životní prostředí" a ,,Terénní geografická výuka, praxe a aplikace". Učební materiál je rozdělen na textovou část, pracovní listy a řešení pracovních listů. Součástí diplomové práce je také analýza a hodnocení učebnic zeměpisu určených pro 2. stupeň základních škol podle stanovených kritérií. Hodnocenými kritérii jsou kvalita zpracování geomorfologické náplně učiva a struktury učebnic.
|
|
Metodická podpora tvorby výukových médií
Jirák, Jaroslav ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Gergelitsová, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití tzv. nových médií v procesu výuky. Cílem práce je tyto možnosti popsat a uvést základní doporučení pro jejich efektivní tvorbu a využití. Práce obsahuje popis možností digitálních výukových prezentací, využití audia a videa ve výuce a v neposlední řadě popisuje výukové aplikace a hry. Pro každou část jsou uvedeny konkrétní příklady software a jeho využití. Obsahem práce je rovněž popis současných trendů využívaných technologií a předpoklady budoucího vývoje v této oblasti. V závěru práce je navrženo řešení z hlediska využití moderních technologií pro malou ZŠ.
|