Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní aspekty timesharingu v cestovním ruchu
Kozová, Martina
Bakalářská práce se zabývá dopadem klamavých obchodních praktik timesharingových společností na spotřebitele. V teoretické části je popsána problematika ochrany spotřebitele, nekalé obchodní praktiky, timesharing z pohledu cestovního ruchu a jeho právní úprava jak na české, tak evropské úrovni. Praktická část se zabývá náležitostmi timesharingových smluv a konkrétními příklady nekalého jednání těchto společností. Dále jsou zde rozebrány reálné případy oklamaných spotřebitelů. V závěru jsou uvedeny doporučení pro spotřebitele, jak postupovat při sjednávání timesharingového pobytu.
Methodology of tourist cards implementation in the EU
Sováková, Petra
Cílem této práce je vytvoření postupu vedoucího k mplementaci turistických karet. Kvantitativní výzkum zdůrazňuje spotřebitelský náhled na daný projekt dle ekonomické teorie chování spotřebitele a také s ohledem na trvání a cenu turistické karty ve více jak čtyřiceti Evropských městech. Zvolená města byla porovnána metodou benchmarkingu. Na základě rozhovorů vedených s manažery projektů turistické karty se kvalitativní výzkum zaměřuje na roli administrátora. Mimoto finanční stránka a analýza přínosů a nákladů ukazuje přínos projektu pro místní ekonomiku. S porozuměním systému turistické karty, na základě dosažených výsledků, byl vytvořen návrh pro Brno s působností karty v rámci Jihomoravského kraje.
Methodology of tourist cards implementation in the EU - annex
Sováková, Petra
Cílem této práce je vytvoření postupu vedoucího k mplementaci turistických karet. Kvantitativní výzkum zdůrazňuje spotřebitelský náhled na daný projekt dle ekonomické teorie chování spotřebitele a také s ohledem na trvání a cenu turistické karty ve více jak čtyřiceti Evropských městech. Zvolená města byla porovnána metodou benchmarkingu. Na základě rozhovorů vedených s manažery projektů turistické karty se kvalitativní výzkum zaměřuje na roli administrátora. Mimoto finanční stránka a analýza přínosů a nákladů ukazuje přínos projektu pro místní ekonomiku. S porozuměním systému turistické karty, na základě dosažených výsledků, byl vytvořen návrh pro Brno s působností karty v rámci Jihomoravského kraje.
Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko
Oujezdská, Šárka
Cílem mé bakalářské práce s názvem "Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko" bylo shromáždění základních pravidel a zásad o ekologickém zemědělství a objasnění marketingu biopotravin. Stručně seznámit s historií a vývojem ekologického zemědělství, popsat důležité principy pro pěstování rostlin, chov zvířat a využívání vody. Uvést základní přehled legislativy pro ekologické zemědělství, a s tím spojenou kontrolu a označování biopotravin. V závěru první části byla popsána kvalita bioproduktů ve srovnání s kvalitou konvenčních produktů. Druhá část práce byla zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření spotřebitelského chování a znalostí spotřebitelů v oblasti biopotravin v mikroregionu Boskovicko. Odpovědi respondentů byly vyhodnoceny a zpracovány formou grafů. Z dotazníkového šetření vyplývá, že biopotraviny nakupují spíše ženy než muži a větší návštěvnosti se těší specializované prodejny než dostupnější supermarkety.
Vliv kartelů na výkonnost ekonomiky
Zeklová, Pavla
Cílem práce je zhodnotit celkový vliv kartelů na efektivitu trhu, se zaměřením na posouzení vlivu zakázaných dohod na spotřebitele. V práci bylo pomocí teoretických poznatků vysvětleno fungování trhu, na jejichž základě byla provedena případová studie několika odhalených kartelových dohod. Z výsledků vyplynulo, že kartelové dohody negativně ovlivňují spotřebitele i fungování trhu.
Chování spotřebitele ve věku 18 - 29 let při nákupu osobního automobilu
Lajza, Martin
LAJZA, M. Chování spotřebitele ve věku 18 -- 29 let při nákupu osobního auto-mobilu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013 Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřil na studium odborné literatury. Obsahem je charakteristika spotřebitele, jeho chování na trhu a také segmentace trhu samotného. V praktické části jsem zformuloval na základě mých teoretických znalostí a marketingového výzkumu východiska, které objasňují, jak se spotřebitel v dané situaci chová a jak má firma reagovat, aby se mu co nejvíce přizpůsobila. Práce bude sloužit jako podklad pro marketingovou strategii společnosti Autocentrum Jih 2000, a. s.
Klamlivé označenie výrobkov a služieb
Hričovská, Ivana
Hričovská, I. Klamavé označení zboží a služeb. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalé soutěže se zaměřením na klamavé označení zboží a služeb podle právní úpravy České republiky. V práci jsou definované základní pojmy a souvislosti hospodářské soutěže a jejích subjektů. Rozebírá konkrétní příklady klamavého označení, které se vyskytly v podnikatelském prostředí České republiky. Zahrnuje dotazníkové šetření, ze kterého vyplývají konkrétní závěry. Obsahuje doporučení pro spotřebitele ohroženého nekalou soutěží a také pro soutěžitele porušujícího hospodářskou soutěž.
Vliv reklamy na spotřebitele
CHALUPOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a účinnosti reklamního letáku na spotřebitele. Každý z nás se již alespoň jednou setkal s reklamním letákem a alespoň jednou slyšeli větu: ?Leták je jen zbytečné kácení stromů? nebo ?Leták je zbytečný?. Ale je to pravda? Abychom zjistili, cíl této bakalářské práce a zda se vyplatí podnikům investovat do tohoto reklamního prostředku, provedli jsme výzkum. Zvolili jsme metodu dotazování. Ta byla provedena pomocí tištěného dotazníku, který obsahoval 3 identifikační otázky (pohlaví, věk, místo bydliště) a 9 otázek zaměřených na cíl bakalářské práce. Bylo osloveno 132 lidí různého věku, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a bydliště. Dotazník bylo ochotno vyplnit pouze 102 lidí. Výsledkem našeho výzkumu je, že nejoblíbenější způsob reklamy je reklamní leták, na druhém místě jsou televizní spoty a na třetím místě je reklama na internetu. Nejméně oblíbenou je reklama na dopravních prostředcích a reklama po telefonu. Více než 3/4 spotřebitelů jsou ovlivněni reklamními letáky při nákupním rozhodování nejméně jednou za rok a více než 1/4 spotřebitelů podle reklamních letáků nakupuje téměř každý den. Většina lidí nakupuje na základě reklamních letáků potraviny, nealkoholické nápoje, oblečení, obuv, elektroniku a kosmetiku. Nejméně se pak nakupují všechny druhy služeb. Reklamní letáky jsou oblíbené jak u starších lidí, tak u mladších lidí. Větší ovlivnění však přiznávají ženy a lidé ve věku od 25 do 35 let. Z ekologického hlediska nejsou reklamní letáky takovou hrozbou, jako dříve. Pouze 1/8 spotřebitelů vyhazuje letáky do komunálního odpadu, 6/8 spotřebitelů je vyhazuje do tříděného odpadu a 1/8 spotřebitelů je využívá k zatápění. Reklamní leták můžeme shrnout jednou větou z úspěšné české pohádky Princezna ze mlejna od Zdeňka Trošky: ?Jsem malý, ale šikovný?.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.