|
Právní aspekty timesharingu v cestovním ruchu
Kozová, Martina
Bakalářská práce se zabývá dopadem klamavých obchodních praktik timesharingových společností na spotřebitele. V teoretické části je popsána problematika ochrany spotřebitele, nekalé obchodní praktiky, timesharing z pohledu cestovního ruchu a jeho právní úprava jak na české, tak evropské úrovni. Praktická část se zabývá náležitostmi timesharingových smluv a konkrétními příklady nekalého jednání těchto společností. Dále jsou zde rozebrány reálné případy oklamaných spotřebitelů. V závěru jsou uvedeny doporučení pro spotřebitele, jak postupovat při sjednávání timesharingového pobytu.
|
|
Methodology of tourist cards implementation in the EU
Sováková, Petra
Cílem této práce je vytvoření postupu vedoucího k mplementaci turistických karet. Kvantitativní výzkum zdůrazňuje spotřebitelský náhled na daný projekt dle ekonomické teorie chování spotřebitele a také s ohledem na trvání a cenu turistické karty ve více jak čtyřiceti Evropských městech. Zvolená města byla porovnána metodou benchmarkingu. Na základě rozhovorů vedených s manažery projektů turistické karty se kvalitativní výzkum zaměřuje na roli administrátora. Mimoto finanční stránka a analýza přínosů a nákladů ukazuje přínos projektu pro místní ekonomiku. S porozuměním systému turistické karty, na základě dosažených výsledků, byl vytvořen návrh pro Brno s působností karty v rámci Jihomoravského kraje.
|
|
Methodology of tourist cards implementation in the EU - annex
Sováková, Petra
Cílem této práce je vytvoření postupu vedoucího k mplementaci turistických karet. Kvantitativní výzkum zdůrazňuje spotřebitelský náhled na daný projekt dle ekonomické teorie chování spotřebitele a také s ohledem na trvání a cenu turistické karty ve více jak čtyřiceti Evropských městech. Zvolená města byla porovnána metodou benchmarkingu. Na základě rozhovorů vedených s manažery projektů turistické karty se kvalitativní výzkum zaměřuje na roli administrátora. Mimoto finanční stránka a analýza přínosů a nákladů ukazuje přínos projektu pro místní ekonomiku. S porozuměním systému turistické karty, na základě dosažených výsledků, byl vytvořen návrh pro Brno s působností karty v rámci Jihomoravského kraje.
|
|
Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko
Oujezdská, Šárka
Cílem mé bakalářské práce s názvem "Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko" bylo shromáždění základních pravidel a zásad o ekologickém zemědělství a objasnění marketingu biopotravin. Stručně seznámit s historií a vývojem ekologického zemědělství, popsat důležité principy pro pěstování rostlin, chov zvířat a využívání vody. Uvést základní přehled legislativy pro ekologické zemědělství, a s tím spojenou kontrolu a označování biopotravin. V závěru první části byla popsána kvalita bioproduktů ve srovnání s kvalitou konvenčních produktů. Druhá část práce byla zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření spotřebitelského chování a znalostí spotřebitelů v oblasti biopotravin v mikroregionu Boskovicko. Odpovědi respondentů byly vyhodnoceny a zpracovány formou grafů. Z dotazníkového šetření vyplývá, že biopotraviny nakupují spíše ženy než muži a větší návštěvnosti se těší specializované prodejny než dostupnější supermarkety.
|
|
Vliv kartelů na výkonnost ekonomiky
Zeklová, Pavla
Cílem práce je zhodnotit celkový vliv kartelů na efektivitu trhu, se zaměřením na posouzení vlivu zakázaných dohod na spotřebitele. V práci bylo pomocí teoretických poznatků vysvětleno fungování trhu, na jejichž základě byla provedena případová studie několika odhalených kartelových dohod. Z výsledků vyplynulo, že kartelové dohody negativně ovlivňují spotřebitele i fungování trhu.
|
|
Chování spotřebitele ve věku 18 - 29 let při nákupu osobního automobilu
Lajza, Martin
LAJZA, M. Chování spotřebitele ve věku 18 -- 29 let při nákupu osobního auto-mobilu. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013 Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřil na studium odborné literatury. Obsahem je charakteristika spotřebitele, jeho chování na trhu a také segmentace trhu samotného. V praktické části jsem zformuloval na základě mých teoretických znalostí a marketingového výzkumu východiska, které objasňují, jak se spotřebitel v dané situaci chová a jak má firma reagovat, aby se mu co nejvíce přizpůsobila. Práce bude sloužit jako podklad pro marketingovou strategii společnosti Autocentrum Jih 2000, a. s.
|
|
Klamlivé označenie výrobkov a služieb
Hričovská, Ivana
Hričovská, I. Klamavé označení zboží a služeb. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Bakalářská práce se zabývá problematikou nekalé soutěže se zaměřením na klamavé označení zboží a služeb podle právní úpravy České republiky. V práci jsou definované základní pojmy a souvislosti hospodářské soutěže a jejích subjektů. Rozebírá konkrétní příklady klamavého označení, které se vyskytly v podnikatelském prostředí České republiky. Zahrnuje dotazníkové šetření, ze kterého vyplývají konkrétní závěry. Obsahuje doporučení pro spotřebitele ohroženého nekalou soutěží a také pro soutěžitele porušujícího hospodářskou soutěž.
|
| |
| |
|
Vliv reklamy na spotřebitele
CHALUPOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a účinnosti reklamního letáku na spotřebitele. Každý z nás se již alespoň jednou setkal s reklamním letákem a alespoň jednou slyšeli větu: ?Leták je jen zbytečné kácení stromů? nebo ?Leták je zbytečný?. Ale je to pravda? Abychom zjistili, cíl této bakalářské práce a zda se vyplatí podnikům investovat do tohoto reklamního prostředku, provedli jsme výzkum. Zvolili jsme metodu dotazování. Ta byla provedena pomocí tištěného dotazníku, který obsahoval 3 identifikační otázky (pohlaví, věk, místo bydliště) a 9 otázek zaměřených na cíl bakalářské práce. Bylo osloveno 132 lidí různého věku, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a bydliště. Dotazník bylo ochotno vyplnit pouze 102 lidí. Výsledkem našeho výzkumu je, že nejoblíbenější způsob reklamy je reklamní leták, na druhém místě jsou televizní spoty a na třetím místě je reklama na internetu. Nejméně oblíbenou je reklama na dopravních prostředcích a reklama po telefonu. Více než 3/4 spotřebitelů jsou ovlivněni reklamními letáky při nákupním rozhodování nejméně jednou za rok a více než 1/4 spotřebitelů podle reklamních letáků nakupuje téměř každý den. Většina lidí nakupuje na základě reklamních letáků potraviny, nealkoholické nápoje, oblečení, obuv, elektroniku a kosmetiku. Nejméně se pak nakupují všechny druhy služeb. Reklamní letáky jsou oblíbené jak u starších lidí, tak u mladších lidí. Větší ovlivnění však přiznávají ženy a lidé ve věku od 25 do 35 let. Z ekologického hlediska nejsou reklamní letáky takovou hrozbou, jako dříve. Pouze 1/8 spotřebitelů vyhazuje letáky do komunálního odpadu, 6/8 spotřebitelů je vyhazuje do tříděného odpadu a 1/8 spotřebitelů je využívá k zatápění. Reklamní leták můžeme shrnout jednou větou z úspěšné české pohádky Princezna ze mlejna od Zdeňka Trošky: ?Jsem malý, ale šikovný?.
|