Název:
Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko
Autoři:
Oujezdská, Šárka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé bakalářské práce s názvem "Ekologická zemědělská produkce a kvalita a realizace biopotravin se zaměřením na Boskovicko" bylo shromáždění základních pravidel a zásad o ekologickém zemědělství a objasnění marketingu biopotravin. Stručně seznámit s historií a vývojem ekologického zemědělství, popsat důležité principy pro pěstování rostlin, chov zvířat a využívání vody. Uvést základní přehled legislativy pro ekologické zemědělství, a s tím spojenou kontrolu a označování biopotravin. V závěru první části byla popsána kvalita bioproduktů ve srovnání s kvalitou konvenčních produktů. Druhá část práce byla zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření spotřebitelského chování a znalostí spotřebitelů v oblasti biopotravin v mikroregionu Boskovicko. Odpovědi respondentů byly vyhodnoceny a zpracovány formou grafů. Z dotazníkového šetření vyplývá, že biopotraviny nakupují spíše ženy než muži a větší návštěvnosti se těší specializované prodejny než dostupnější supermarkety.Aim of this bachelor thesis with name "Organic farming, quality and production of organic food with focus on the region Boskovicko" was collecting of the fundamental rules and principles of organic farming and organic food marketing clarification. Briefly describe with the history and development of organic farming, illustrate important principles for plant cultivation, animal husbandry and water use. Provide an overview of legal concept for organic agriculture and the associated control and labeling of organic products. At the end of the first part was described the quality of organic products compared to the quality of conventional products. The second part was focused on the evaluation of a questionnaire survey of consumer behavior and knowledge of consumers of organic food in miniregion Boskovicko. The respondents' answers were evaluated and processed in the form of graphs. The survey shows that organic food buying more women than men and more turnout is enjoyed by specialized stores than widespread reachable supermarkets.
Klíčová slova:
biopotraviny; bioprodukt; ekologické zemědělství; prodej; spotřebitel; trh