Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tělo - (mrtvá gorila)
Bílek, Ondřej ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Realisticky modelovaná socha mrtvého zvířecího těla zbavená své srsti a přebírající barevnost těla lidského. Problematika morálního přístupu k lidské nadřazenosti nad ostatními druhy.
ASFALT JE KAPALINA
Prokop, Tomáš ; Novotný, Jaromír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Instalace se tematicky váže na moji dlouhodobě řešenou problematiku, která souvisí s osamocením, rozdělením, odloučením. Důraz kladu především na akt fyzické blízkosti, která se zdánlivě jeví jako dotek či kontakt. Ve skutečnosti tomu tak ale není. Právě tato blízkost rozehrává vnitřní napětí. Jak je patrné, instalace je založena na jednoduchých principech vycházejících z vlastností daného materiálu. Ve své podstatě se jedná o dva bloky asfaltu, které samovolně působí na tabulové sklo. Sklo má v tomto případě význam pomyslné dělící roviny, která zabraňuje fyzickému kontaktu. Skleněná překážka tedy neumožňuje splynutí dvou asfaltových bloků. Navzdory těkavému charakteru, asfalt bude stékat. Instalace vychází z lidského měřítka, neboť bloky asfaltu mají lidskou proporci. Těmto blokům přisuzuji status bytostí, které touží po dotknutí se, avšak neúspěšně. Prolnutí je nemožné.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Mamoci
Mojsl, Nikola ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci ztvárňuji fiktivní fantaskní kmen Mamoků, který tvořím za pomoci hyperrealistický postupů v kombinaci s expresivními prvky. Tímto způsobem následně vzniká velmi netradiční expozice, ve které se skloubí realita s fikcí a fantazií. Práce se skládá ze čtyř plastik, které následně tvoří dva rozličné příběhy.
Křehký svět
Jindrák, Matěj ; Monika,, Mitášová (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve svézávěrečné práci se budu věnovat rostlému dřevu a budu s ním volně pracovat a doplňovat o další materiály. Práce bude zakončena instalací prostorových objektů do zvoleného prostředí.
Torzo
Bílek, Ondřej ; Šebánek, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Jako praktickou diplomovou práci jsem namodeloval a odlil sochu torza gorily v životní velikosti. Je to další socha s tématem polidšťování, kterému jsem se věnoval ve své předchozí tvorbě.Tentokrát se ale nejedná o fyzický zásah ( lidské oči, barva kůže ), ale o pozici ve které je v klasickém sochařství zobrazováno lidské tělo.
Transformace
Mucha, Petr ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Socha Transformace odkazuje k tomu, co jako autor považuji za jediný skutečně podstatný obsah lidské existence. Tím je schopnost vlastní proměny. Nalezení absolutního cíle.
Moje soukromá sbírka – „tetraptych“
Nikitina, Pavla ; Skalický, Martin (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvětšením a převedením textury detailů abstraktních maleb v sochařské monochromní reliéfy. Jako podklad pro práci mi posloužila má sbírka 3D skenů detailů abstraktních maleb ze světově známých muzeí. Výsledkem jsou čtyři sochařské reliéfy vytvořené robotickým obráběním do polyuretanových bloků na základě 3D skenů.
Architektura a umění
Hrončeková, Barbora ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Hora, Jan (vedoucí práce)
Návrh Mestskej galérie v meste Litomyšl reaguje hmotou na pohľadové osy mestskej štruktúry a jej rôzne výškové členenie. Hmota budovy je rozdelená na 5 celkov s rozdielnymi výškovými úrovňami. Hlavným princípom je prepájanie mestských priestorov, či už v podobe terás, ktoré sú prístupné verejnosti a spájané exterierovými schodišťami, alebo v podobe hmôt. Hmoty takticky menia svoju výšku na základe prevádzky a náplne danej hmoty, fázy priechodu z jednej výškovej úrovne do druhej alebo požadovaného výrazu. Ustupujú a vytvárajú poloverejné priestory terás a nádvoria, vystupujú či predstupujú a vytvarajú dominanty. V mieste priameho priehľadu z námestia hmota najvyšieho poschodia ustupuje, a tým nenarušuje požadovaný výraz kostola.
Vratká společnost
Schlosserová, Jana ; Lukášová,, Helena (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Instalace skládající se z pěti soch, jedinců v nadživotní velikosti, z jejichž těl se staly jen tvary a plochy ponechávající místo pouze pro zbytky lidské podoby. Ta zůstala zachována jenom v černobílých fotografiích, v portrétech, které jsou jejich součástí. Nic zdánlivě nedělají, jakoby zastaveni v čase. K jejich pohybu je ale nutný počáteční impuls. Ten je svěřen do rukou divákovi. Nestabilita soch je vyjádřením vratké pozice jedince v dnešní společnosti (původci vratkosti). Společnost pak sochy opět vytvářejí díky svému počtu, pospolitosti a kontaktu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.